נעילה שלילית באחד העם; הכשרה אנרגיה קרסה 61%

ממצאים ראשוניים העלו כי שכבת המטרה בקידוח "שרה" נמצאה יבשה ■ השותפויות הודיעו הבוקר כי הן נוטשות את הקידוח ■ גורם המקורב לעיסקת גיוון: "אין סיכוי שדנקנר ימכור את גיוון בשווי נמוך ממיליארד דולר"

המסחר באחד העם נחתם היום (א') בירידות שערים שהתחזקו בסיום.זאת, לאחר הירידות החדות שנרשמו ביום שישי בוול סטריט ועל רקע פסגת מנהיגי אירופה שהתקיימה במהלך סוף השבוע ובה הגיעו להסכמה בנוגע למנגנון האיחוד האירופי, שעל פי ההסכם צפוי להתחיל בתוך שנה. מניות מודיעין והכשרה אנרגיה רשמו ירידות חדות שהעיבו על הסקטור ועל המסחר כולו, לאחר שגם קידוח "שרה" נמצא יבש, בהמשך לקידוח "מירה" שנכשל. מחזור המסחר הסתכם בכ-830 מיליון שקל.

"הנתונים הסותרים אינם מאפשרים מתן תחזיות לטווח בינוני וארוך, וכפועל יוצא מקשים על ניהול ההשקעות", כתבו כלכלני בית ההשקעות אפסילון בסקירה השבועית ללקוחותיהם. "מה עושים? פועלים לטווח קצר. כן, הפכנו לטריידרים. מניות הבנקים מגיעות למכפילי הון נמוכים מאוד? נקנה. חזרו למכפילי הון שמשקפים את הרווחיות לטווח הקרוב? נמכור. התשואה על השקלים הארוכים ירדה שוב לאזור 4.1%? נקצר את המח"מ. המרווח של תל בונד 20 ירד לרמה של 1.6? דווקא במקרה הזה נותיר את החשיפה למדד בשל העובדה שלאחר העדכון האחרון, מדדי התל בונד נושאים פרופיל סיכון נמוך יותר מבעבר, הן מבחינת הרכיבים שלו והן מבחינת המח"מ. בהתאם למדיניות הזו, פער התשואה שנוצר בין מדד המעו"ף לבין מדד 75 בשיעור של כ 10% מצדיק, ולו בשל הסיבה הטכנית את הגדלת ההקצאה לטובת המדד של המניות הקלות יותר".

זיו סגל: המגמה לטווח ארוך עדיין עלייה

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציע לא להתרגש מהירידות וטוען שכל עוד המדד נמצא מעל רמת התמיכה שנמצאת ברמה של 1,180 נקודות, אז המגמה לטווח ארוך הינה עלייה.

"רמת התמיכה המשמעותית נשארה ב-1,180 נקודות וכל עוד תל אביב 25 נסחר מעל הרמה הזו, נסמוך על מגמת העליה", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "סביר שבטווח הקצר נראה תנודתיות כלשהי אבל כל עוד המדד נמצא מעל ל-1,180 נקודות ואפילו 1,170 נקודות, נתייחס לירידה כאל תיקון ובהמשך היא תיבחן כהזדמנות רכש".

בזירת המאקרו, תפרסם היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתוני לגבי סחר החוץ של מדינת ישראל בחודש ספטמבר. בהמשך השבוע, ביום חמישי, תפרסם הלשכה את סקר אמון הצרכנים לרבעון השלישי של השנה כמו גם סקר מגמות בעסקים.

בזירה האירופית התקיימה במהלך סוף השבוע פסגת מנהיגי אירופה שהכתנסו בבריסל בירת בלגיה. החדשות העיקריות שיצאו מהפסגה הנוכחית הינה הסכמה בנוגע למתווה של האיחוד הבנקאי בגוש האירו, והסכמה מצד המדינות על כך שישלימו את תהליכי החקיקה הדרושים על מנת להקים את המנגנון עד סוף שנת 2012 על מנת שיתחיל לפעול כבר ב-2013.

מדובר למעשה בניצחון עבור צרפת ואיטליה שדחפו למתווה שכזה כבר לפני מספר חודשים, ובתבוסה עבור גרמניה והקנצלרית שלה אנגלה מרקל שטענו שיש לקחת את הזמן בנושא. גם נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי התבטא לפני כשבוע ואמר שמנגנון פיקוח קשה לא יוקם לפני שנת 2014 אפילו אם יושלמו כל תהליכי החקיקה הדרושים.

אנטוניס סמרס, ראש ממשלת יוון, אמר ביום שיש לעיתונאים בבריסל, במהלך הפסגה, כי הוא בטוח שארצו תקבל את החלק הבא בחבילת הסיוע, בהיקף של כ-31 מיליארד אירו, לפני שייגמר לה הכסף ב-16 בנובמבר. הוא ציין כי אם לא יתקבלו הכספים - יוון תפשוט את הרגל. "אני מאמין שנקבל את התשלום עד אמצע החודש הבא. יתרות המזומנים של המדינה ייגמרו ב-16 בנובמבר", אמר סמרס.

בתוך כך מדינות אירופה שוקלות תוכנית שתאפשר ליוון להקטין את החוב הלאומי שלה באמצעות רכישת אג"ח ממשלתיות של יוון מגופים פרטיים - ומחיקתן. כך מדווח ביום שישי העיתון "וול סטריט ג'ורנל". את התוכנית הגו גורמים באירופה כבר באמצע השנה שעברה אך בסופו של דבר היא נפלה. כעת, לפי הדיווח, היא זוכה לתמיכה מחודשת של הבנק המרכזי האירופי, שמנסה לדחוף אותה מאחורי הקלעים. הבנק המרכזי האירופי סירב להגיב לדברים.

נעבור לארצות הברית, שם נמצאת עונת הדוחות בשיאה ולאחר שבתחילת השבוע נראה כי העונה צפויה להיות טובה מהתחזיות, פורסמו במהלך היומיים האחרונים דוחות של מספר חברות גדולות שהציגו ביצועים חלשים ברבעון השלישי של השנה, מה שהוביל את וול סטריט להינעל ביום שישי האחרון בירידות שערים, כשמדד הנאסד"ק מאבד יותר מ-2% מערכו.

בזירת המאקרו, מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בחודש ספטמבר ב-1.7% לרמה של 4.75 מיליון יחידות דיור - מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 4.8 מיליון יחידות דיור. הנתון לחודש אוגוסט עודכן מעלה למכירות של 4.83 מיליון יחידות. מהנתונים שפורסמו ביום שישי על ידי איגוד המתווכים הלאומי בארה"ב עולה כי המחיר החציוני של בתים יד-שנייה זינק ב-11.3% בחודש ספטמבר, בהשוואה לספטמבר אשתקד. המחיר החציוני עומד על 183,900 דולר. מדובר בעלייה החדה ביותר במחירים מאז נובמבר 2005.

מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודש ספטמבר הסתכם יבוא הסחורות ב-18.4 מיליארד שקל, יצוא הסחורות ב-16.8 מיליארד שקל והגירעון המסחרי ב-1.6 מיליארד שקל.

צניחות במודיעין והכשרה אנרגיה

בשל הכישלון בקידוח "שרה" נרשמו ירידות חדות במניות של החברות השותפות בקידוח (המסחר נפתח באיחור): הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי, שותפות מודיעין של צחי סולטן וקונצרן IDB של נוחי דנקנר, וזאת לאור הקריסה שנרשמה במחיר המניה של החברות הללו לאחר הכישלון בקידוח "מירה".

חברת כור , שמחזיקה במניות של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס, הודיעה אמש כי בשל העלייה במחיר המניה של הבנק בשלושת החודשים האחרונים, תרשום החברה ברבעון השלישי של השנה רווח של 328 מיליון שקל. קרדיט סוויס צפוי לפרסם את דוחותיו המלאים ביום חמישי הקרוב.

גם המניה של מלאנוקס המשיכה לעמוד במוקד המסחר וזאת לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על מכירות של 156.5 מיליון דולר ברבעון, שמשקפים צמיחה של 17% לעומת הרבעון השני - שהיה כזכור גם הוא גבוה משמעותית לעומת השנה הקודמת, וגידול של 130% לעומת המכירות ברבעון המקביל אשתקד. אך מנגד החברה סיפקה תחזית מכירות של 140 - 150 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה לעומת צפי למכירות של 157 מיליון דולר. מלאנוקס פתחה את היום בירידה חדה עקב פער שלילי של כ-2.8% מול ניו-יורק.

בתוך כך, מזרחי טפחות הוריד היום את מחיר היעד למניית מלאנוקס ב-4% ל-111.2 דולר למניה, עקב הנמכת התחזיות לרבעון הרביעי על ידי החברה. במקביל, מועלית ההמלצה מ"החזקה" ל"קניה", נוכח הירידות בשוק שיצרו פער של כ-44% בין מחיר היעד למחיר השוק.

גם מניות טבע , נייס ופריגו איבדו גובה עקב פערים שליליים מול ניו-יורק.

מניית גיוון אימג'ינג המשיכה לזנק גם היום בבורסה, בהמשך להודעתה משבוע שעבר על מגעים למכירתה. גורם המקורב לעסקה אמר היום ל"גלובס" כי "אין סיכוי" שנוחי דנקנר יסכים למכור את החברה בשווי הנמוך ממיליארד דולר. בעקבותיה נרשמת עלייה חדה גם במניות אלרון .

אלביט מערכות דיווחה הבוקר לבורסה על חוזה חדש בהיקף 17.5 מיליון דולר עם יצרנית המטוסים בואינג ל-5 השנים הקרובות. ההזמנה היא לתכנון מחדש ולשדרוג של מחשב המשימה של מסוקי האפאצ'י מסוג לונגבואו (AH-64D בלוק III).

איזי כהן יחליף את שי טלמון כמנכ"ל כלל ביטוח - כך דיווחנו הבוקר ומאוחר יותר דיווחה החברה לבורסה. חוזה ההעסקה של טלמון מסתיים בסוף פברואר הקרוב, והוא לא יאריכו מעבר לחמש השנים שנקבעו בהסכם בפברואר 2008. על מועמדותו של כהן להחליף את טלמון הוערך ב"גלובס" כבר בספטמבר.

חברת הביומד קמהדע מדווחת הבוקר על סיום גיוס החולים לניסוי הקליני המתקדם שלב 2-3 בתרופה לטיפול בחסר הגנטי בחלבון אלפא 1 במתן באינהלציה (תרופת ה-AATD-IH). החברה צופה כי הניסוי יסתיים במהלך הרבעון האחרון של שנת 2013.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]