השיחה: אריסון ותשובה אצל פיני בחצר

מי הגיעו לחגוג עם תיאטרון הבימה? ■ איזה מייל קיבלו עובדי מקאן-אריקסון? ■ וגם: מה מבטיח לעשות דונלד טראמפ?

הנהלת תיאטרון הבימה ורבים משחקני התיאטרון הלאומי פקדו אמש (ב') את חצר ביתם של יו"ר אגודת ידידי התיאטרון ציפי רובין ובעלה עו"ד פנחס רובין בכפר שמריהו. הסיבה לכינוס החגיגי: פתיחת עונת הידידים החדשה של התיאטרון. הערב כלל קבלת-פנים מלווה בקוקטייל של קייטרינג "ברף". ליא קניג וגילה אלמגור, השחקניות הוותיקות והמוערכות של התיאטרון הלאומי, נאמו.

אורלי דנקנר ציפי רובין / צילום: יוסי כהן
 אורלי דנקנר ציפי רובין / צילום: יוסי כהן

אורלי דנקנר וציפי רובין

הנוכחים זכו לקבל סקירה על העונה שחלפה, כמו גם על מה שצפוי בעונה החדשה, וקיבלו הצצה בלעדית ומיוחדת להצגה "איש חסיד היה" שטרם עלתה לבמה. אגודת הידידים תומכת בפרויקטים מיוחדים ושותפה פעילה בעשייה התרבותית והקהילתית של התיאטרון. בנוסף, האגודה מסייעת לתיאטרון כחבר בארגון תיאטראות אירופה, בנסיעותיו לחו*ל, ובחשיפת היצירה הישראלית בעולם.

יאיר סרוסי פנחס רובין פיני כהן / צילום: יוסי כהן
 יאיר סרוסי פנחס רובין פיני כהן / צילום: יוסי כהן

יאיר סרוסי, פנחס רובין ופיני כהן

בין באי הבית שבילו ערב תרבותי ביחד: שרי אריסון, אפרת פלד, אירית איזקסון, יצחק וחיה תשובה, רעיה שטראוס ושמואל בן דרור, יו"ר דירקטוריון התיאטרון יוחנן צנגן וסגניתו נורית דאבוש, דוד בועז יו"ר חבר הנאמנים של התיאטרון, תיאודור אור ומיכאלה שידלובסקי, גד פרופר, אליעזר וטובה פישמן, גיורא אקרשטיין, אמנון ונאוה דיק, מנכ"לית התיאטרון אודליה פרידמן, אילן רונן המנהל אומנותי, אורלי דנקנר נטולת נוחי, אפרים וציפי קונדה, יאיר סרוסי, יעקב ("ההון שלי קרוב לזה של מעמד הביניים") פרי, סמי וטובה סגול, אלי וליאורה לנדאו, יעל ורמי אונגר, רני והילה רהב, דוד ואורית אפרתי, פיני כהן, דוד ומיכל פורר, אריה מינטקביץ', דליה ואייבי נאמן ועוד.

צחור ולאוטמן משיקים

בביתו של דב לאוטמן בנווה-אביבים בתל-אביב התקיים ביום ראשון בערב אירוע להשקת ספרו החדש של פרופ' זאב צחור, "כשז'בוטינסקי וטרוצקי נפגשו". לאוטמן ליווה את צחור במהלך כתיבת הספר בשיחות רבות ובעידוד.

זאב צחור דב לאוטמן / צילום: איציק בירן
 זאב צחור דב לאוטמן / צילום: איציק בירן

זאב צחור ודב לאוטמן

נכחו בהשקה: משה ארנס, גליה וחיים טופול, בייגה שוחט, איתן הבר, עמוס ירון, אורי דורי ופרופ' אניטה שפירא. משה להב ("הטיש הגדול") שר משירי ז'בוטינסקי. במרכז ספרו של צחור עומד מפגש בדיוני בין ליאון טרוצקי לזאב ז'בוטינסקי - שניים מן המהפכנים הבולטים של המאה העשרים. הספר משלב בין מציאות לבדיה, וחוקר שני זרמים פוליטיים שעיצבו את פני האנושות במאה שעברה.

ערק בטעם אספרסו ותה אורגני בפריז

ביתן ישראל בתערוכת המזון הגדולה והחשובה בעולם 'סיאל', הנערכת בפריז, משך תשומת-לב רבה. ביום ראשון חנכו את הביתן עופר זקס מנכ"ל מכון היצוא, יוסי גל שגריר ישראל בצרפת, ורונן כץ הנספח המסחרי בצרפת. באירוע לציון חנוכת הביתן השתתפו עשרות ראשי ונציגי החברות הישראליות שמציגות בתערוכה. לביתן הגיעו גם נציגים ממדינות רבות אשר לישראל אין עימן יחסים דיפלומטיים, ביניהם נציגים ממדינות המפרץ, מלבנון, ואפילו נציגים מאיראן אשר התרשמו מהמגוון. הנוכחים טעמו מפיתוחי המזון החדשניים המוצגים בביתן הישראלי ובכלל זה ערק בטעם אספרסו ובטעם מסטיק (של חברת מזקקות נגב), מטבעות שוקולד עם מולטי ויטמינים (של חברת כרמית), חליטת תה אורגני (של חברת פנטסטי) ועוד. זקס ציין בטקס כי תערוכת 'סיאל' מהווה לאורך השנים האחרונות חלון ראווה של שוק המזון העולמי, וכי מכון היצוא משקיע מאמצים במיצוב הביתן הלאומי של ישראל בתערוכה, ובחשיפת החברות הישראליות המשתתפות בפני שותפים עסקיים פוטנציאליים מרחבי העולם.

הקבלנים והמהנדסים נגד הממשלה

בכנס מנהלי הפרויקטים של איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות אשר נערך אתמול בגני התערוכה בתל-אביב, תקפו המהנדסים והקבלנים את הממשלה. "מאמצים אדירים, תבונה והשכלה נתקלים באטימות, בירוקרטיה, ושתלטנות" כך הגדיר יצחק רז יו"ר לשכת המהנדסים והאדריכלים את היחסים שבין המגזר הפרטי והממשלה. גם דני מריאן יו"ר איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות לא חסך בביקורת וציין כי "לאחרונה המדינה החליטה לבצע מגה-פרויקטים בתחום התשתיות והתוצאה היא פיגורים בזמנים וחריגה בתקציבים".

דני מריאן יצחק רז / צילום: רמי חכם
 דני מריאן יצחק רז / צילום: רמי חכם

דני מריאן ויצחק רז

ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ, האשים את הממשלה ואמר כי "בתקופה האחרונה יש מתקפה כוללת כנגד כל מי שמעורב בעשייה בישראל. הממשלה פועלת נגד כל מי שיכול לעודד צמיחה". האזינו למתקפות ברוב קשב: ישראל דוד מ"מ יו"ר האיגוד, דובי גולדפינגר יו"ר הכנס, ד"ר אורי שקד יו"ר תא ניהול באיגוד, ענבל כבירי מנכ"לית איגוד המהנדסים, ירון קריסי מנכ"ל שיכון ובינוי וסולל בונה תשתיות, יורם חדד מנהל תעשיות הבניה בנגב תעשיות, אורן הוד מנכ"ל אפריקה ישראל, עפרה רהב סמנכ"ל קיימות בשיכון ובינוי ועוד.

טראמפ שוב מתקיף את הנשיא אובמה

איל הנדל"ן האמריקני דונלד טראמפ, תומך ותיק של המפלגה הרפובליקנית, אמר אתמול כי הוא מתכנן לצאת ב"הודעה חשובה" הנוגעת לנשיא ברק אובמה.

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
 דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

דונלד טראמפ

בראיון טלפוני לתוכנית הטלוויזיה Fox & Friends נשאל טראמפ על-ידי מנחת התוכנית, גרטשן קרלסון, האם ההודעה תשפיע על תוצאות הבחירות. טארמפ השיב: "יכול להיות. זה גדול מאוד, גדול יותר משכל אחד יכול לנחש". טראמפ הוא אחד מראשי תנועת ה-Birther, הטוענת שאובמה זייף את תעודת הלידה שלו כאשר למעשה הוא לא נולד בארה"ב אלא בקניה.

רן אברמסון

להם זה עולה יותר

בשבועות האחרונים מרגישים במשרדי הפרסום את ההתכווצות הכואבת בהיקף הפעילות, כאשר רבים מהם נאלצים לבצע קיצוצים לא קלים הכוללים פיטורי עובדים וקיצוצי שכר. במחלקת התפעול של מקאן-אריקסון החליטו לאחרונה "לרתום" את העובדים למהלכי ההתייעלות ובחרו לשתף אותם בהוצאות הגבוהות, על-ידי חשיפתם לחשבון החשמל הגבוה שהסתכם בכ-230 אלף שקל. המייל נשלח זמן קצר לאחר שהנהלת מקאן-אריקסון, בראשות ריצ'י הנטר, הודיעה לעובדים על תהליכי התייעלות הכוללים קיצוצי שכר בהיקף של עד 12.5%, כאשר שכרם של עובדים המרוויחים מתחת ל-10,000 שקל ברוטו לא יקוצץ. מעניין אם בתגובה לצעד זה יבחרו עובדי מקאן-אריקסון לשלוח להנהלה העתקים של תשלומי המשכנתא, התשלומים על גני הילדים או קבלות מהקניות בסופר. קבוצת הפרסום מקאן-אריקסון היא הקבוצה הגדולה ביותר בישראל הן מבחינת היקף התקציבים שמנוהל בה והן מבחינת מספר המועסקים בה, המסתכם בכ-400 עובדים.

עינב בן יהודה