השיחה: הבוגרים של אוניברסיטת חיפה חוגגים

מי הגיעו אתמול לאוניברסיטת חיפה? ■ על מי הגן גדעון תדמור? ■ וגם: איזה פדיחה עשתה אופרה ווינפרי?

בהנהלת אוניברסיטת חיפה נטשו לרגע את ההפגנות נגד הלחימה בעזה והפגנות הנגד המביעות תמיכה בצה"ל, והתפנו להשקת מועדון הידידים והבוגרים של האוניברסיטה באירוע חגיגי בהשתתפות מאות מבוגריה.

באירוע השתתפו יו"ר הות"ת פרופ' מנואל טרכטנברג, נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא, ראש עיריית חיפה יונה יהב, יו"ר רוסאריו קפיטל ראובן אבלגון, מנכ"לית הרשות לפיתוח הקישון שרון ניסים, יוסי אלבז מנכ"ל דומינו'ס פיצה ישראל, גיל דנקנר, משה מנו, מנשה סמירה, אנשי עסקים ובוגרים נוספים של האוניברסיטה.

משה מנו ואשתו / צילום:גיל הדני
 משה מנו ואשתו / צילום:גיל הדני

בני הזוג מנו

שפירא סיפר לנוכחים כי רבים מקרב הקצינים הבכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון - בהם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, מפקד פיקוד דרום האלוף טל רוסו וראש השב"כ יורם כהן ומח"טים ומג"דים משרתים - הם בוגרי האוניברסיטה. יהב דיבר על חשיבות פעילותה של האוניברסיטה ועל התרומה שלה לעיר ולצפון. טרכטנברג דיבר על המחאה החברתית שפרצה בקיץ 2011 ועל השינוי שחוללה בחברה הישראלית: "המחאה החברתית העלתה למודעות את סוגיית התכנון הכלכלי ואת הידיעה שהדור הצעיר יכול להשפיע על עתידו הכלכלי והחברתי". טרכטנברג פנה לאנשי העסקים שבקהל ברמז עבה לגבי ציפיותיו מהם: "התקציבים הציבוריים לעולם לא יספ יקו לצורכי ההשכלה הגבוהה", ציין. במהלך האירוע הוענקה תעודת הוקרה מיוחדת על תרומה חברתית לעו"ד יצחק דסה, בן העדה האתיופית, מנכ"ל עמותת "טבקה" לסיוע משפטי לבני העדה האתיופית.

תדמור מגיב

למעלה מ-800 איש הגיעו אמש (ב') ל"וועידת שולחנות עגולים, גז ונפט" (G&O Israel), שיזמו וערכו קבוצת קו מנחה ומידע כנסים בתל-אביב. את הכנס פתח שר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו, שהתייחס למצב בדרום ולמצב משק הגז של ישראל. עם תחילת נאומו של לנדאו, פרץ בצעקות מפגין בודד מהקהל שאמר: "אתם מוכרים את אוצרות הטבע של המדינה לברוני הגז ולא לציבור".

משה אשר אוהד מראני/ צילום:גיל לופו
 משה אשר אוהד מראני/ צילום:גיל לופו

משה אשר ואוהד מראני

לנדאו, שניסיונותיו להסות את המפגין לא נענו, המשיך את הרצאתו כמתוכנן והתייחס בעיקר לסוגיות איכות הסביבה שעולות כתוצאה מן התגליות. גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים, ביקש להתייחס לדברי המפגין שבינתיים יצא מן האולם, והדגיש כי הנוכחים אינם "ברוני גז", אלא הם אלה שמביאים את הבשורה הגדולה ביותר לכלכלת ישראל. משה אשר, המשנה למנהל רשות המסים, ציין כי המאגר הבא שממנו ישראל תפיק את ההיטל המיוחד הוא מאגר "תמר". אוהד מראני, מנכ"ל הכשרה אנרגיה, התייחס למצב הביטחוני ואמר: "המצב הביטחוני בדרום רק עוד יותר ממחיש שאנחנו נמצאים בשכונה בעייתית".

הפדיחה של אופרה

אופרה ווינפרי היא אחת הידועניות המקדמות את Surface, הטאבלט החדש מתוצרת מיקרוסופט. אלא שהודעה שווינפרי פרסמה אתמול בטוויטר בשבחי Surface נשלחה דווקא מהמוצר המתחרה - אייפד של אפל. "חייבת להגיד שאני אוהבת את Surface! קניתי כבר 12 יחידות בתור מתנות לחג המולד", צייצה ווינפרי. בממשק המשתמש של טוויטר אמנם לא מצוין שם המכשיר שממנו נשלחה ההודעה, אך המידע הזה גלוי בשרתים מסוימים.

אופרה ווינפרי/ צילום: רויטרס
 אופרה ווינפרי/ צילום: רויטרס

אופרה ווינפרי

כך התברר כי ההודעה של ווינפרי נשלחה באמצעות האפליקציה של טוויטר לאייפד. סביר להניח שלא ווינפרי עצמה שלחה את ההודעה, אלא אחד מעוזריה, זאת במסגרת ההסכם בינה לבין מיקרוסופט. כך, בעוד שווינפרי טוענת שהיא הוציאה אלפי דולרים על מנת לרכוש את Surface כמתנה ליקיריה לקראת החג, נראה שהיא לא טרחה לקנות את המכשיר גם לאנשי הצוות שלה.

רן אברמסון