נחשף ב"גלובס": ביטוח מכבי - מאמן כושר וטיפולי שיניים בזול

הביטוח החדש של מכבי נחשף לראשונה ב"גלובס" לפני כחודשיים ואושר כעת למרות התנגדות שהציב משרד הבריאות בתחילת הדרך בטענה כי הדבר יביא להגדלת ההוצאה הפרטית לבריאות

חודשיים לאחר שנחשף לראשונה ב"גלובס", מכבי שירותי בריאות משיקה היום (א') באופן רשמי את הרובד הנוסף בביטוח המשלים שלה, שייקרא "מכבי שלי" ויכלול בין היתר מאמן כושר אישי עד הבית. גולת הכותרת של הרובד הזה היא טיפולי שיניים משמרים בהשתתפות של 20 שקל בלבד לטיפול, לכל קבוצות הגילאים.

משרד הבריאות אישר למכבי את הביטוח החדש למרות שהתנגד תחילה לסוגיית המאמן האישי בטענה כי מדובר ב"גימיק שיווקי". ככלל, במשרד הבריאות מתנגדים לריבוי ביטוחים משלימים, אולם ההתנגדות לא החזיקה מים לאור העובדה שליתר הקופות אושרו בעבר ביטוחי פרימיום בעלי מרכיבים שיווקיים דומים.

"מכבי שלי" אמור להתחרות בעיקר בביטוח הפרימיום של שירותי בריאות כללית ("פלטינום"), ולפחות בתחום השיניים הוא נחשב אטרקטיבי יותר לכל הדעות. כך, בעוד שהפלטינום מעניק 70% הנחה למבוטחים בוגרים על מגוון טיפולי השיניים המשמרים לרבות טיפולי שורש, הביטוח החדש של מכבי כולל את אותם טיפולים בהשתתפות עצמית סמלית בלבד.

עם זאת, הפלטינום מעניק טיפולים בחינם עד גיל 18, בעוד שבמכבי גם הילדים נדרשים לשלם. אם לוקחים בחשבון שתקופת ההמתנה עומדת על חצי שנה עד לקבלת הזכאות להטבות, הרי שמדובר בתוכנית משתלמת במיוחד למי שיודעים מראש כי הם זקוקים לטיפולי שיניים יקרים.

עלות הרובד החדש של מכבי היא 18.5 שקל בחודש עד גיל 18 ו=44 שקל בממוצע למבוטחים בוגרים (40.5-46 שקל בהתאם לקבוצת הגיל), זאת מעבר לתשלום החודשי עבור הביטוח המשלים מגן זהב. המשמעות היא שהמחיר בתוכנית החדשה של מכבי דומה למדי למחיר ביתר הקופות עד גיל מסוים, אולם זולה יותר מהאחרות עבור גילאי 65 ומעלה.

בין היתר כולל הביטוח החדש זיכוי בסך 1,000 שקל עבור רכישת משקפיים או עדשות מגע למבוטחים מעל גיל 18 אחת לשלוש שנים, ולא רק לילדים כפי שהיה נהוג עד כה. נשים בהריון זכאיות להחזר של 50% מההוצאות על בדיקות והתייעצויות עד תקרה של 2,000 שקל במהלך היריון, כאשר ניתן ליהנות מההטבה עד שלושה היריונות (6,000 שקל בסה"כ).

ילדים ואף מבוגרים שנאלצו להוציא מאות שקלים עבור אבחון ממוחשב של בעיות קשב וריכוז, יוכלו במסגרת הביטוח החדש לעבור את האבחון תמורת השתתפות עצמית בגובה 20 שקל בלבד. ילדים הזקוקים על פי המלצת רופא לטיפול בעזרת בעלי חיים כדוגמת רכיבה טיפולית, יזכו לסל טיפולים בעלות 60 שקל לכל טיפול. בני 45 ומעלה יהיו זכאים לסדרת בדיקות מסוג "סקר מנהלים" מדי שלוש שנים, בעלות סמלית של 20 שקל.

מדובר על פניו בהוצאה כבדה עבור הקופה, אולם רפואה מונעת מביאה לחיסכון כלכלי בטווח הארוך. הביטוח החדש כולל כאמור גם מאמן כושר אישי עד הבית למשך עשרה מפגשים, תמורת השתתפות עצמית בגובה 20 שקל לכל מפגש.

מבוטחי מכבי עם ותק של שנה כחברי "מגן זהב" יהיו זכאים בשלושת החודשית הראשונים להצטרף לביטוח החדש ללא תקופת המתנה עד לכניסת ההטבות לתוקף, זאת למעט תחום השיניים. לאחר שלושת החודשים, המכונים "תקופת המבצע", תעמוד תקופת ההמתנה על חצי שנה. הביטוח כולל כיסוי מיוחד עבור ניתוחים בחו"ל, אולם במקרה זה תקופת ההמתנה למימוש הכיסוי הביטוחי עומדת על שנה.

רן סער, מנכ"ל מכבי, אמר היום: "במיוחד משמחת העובדה שחברי 'מכבי שלי' בכל הגילאים יוכלו לקבל טיפולי שיניים משמרים במחיר נמוך של 20 ש"ח לטיפול, דבר שהמדינה והקופות האחרות לא הצליחו להציע עד היום לציבור. הזכויות נבנו כך שכל חבר בכל גיל ובכל שלב בחיים יוכל לנצל את זכויותיו לטובת קידום בריאותו, ולהרוויח כלכלית ובריאותית מחברותו ב'מכבי שלי'''.

הביטוח החדש של מכבי
 הביטוח החדש של מכבי