גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"בן-זקן ואלדר שתלו ב'כלכליסט' ידיעה כוזבת על מנופים"

(עדכון) - לפי החשד, בנובמבר 2011 השניים מסרו מידע כוזב לעיתונאי גולן חזני ■ מוקדם יותר היום הודיעה הפרקליטות על כוונתה להעמיד לדין בכפוף לשימוע את ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר על הרצת מניית מנופים, בניסיון להכניסה לת"א-100

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה היום (ג') כי היא ממליצה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את איש העסקים ג'קי בן-זקן, את הפיננסייר איתן אלדר ואת פעיל שוק ההון צביקה קולנברנר, באשמה כי הריצו את מניות חברת מנופים פיננסיים לישראל (מפל) בדצמבר 2010, זאת כדי לעמוד בתנאי הסף לכניסת מניית מנופים למדד תל אביב-100.

השלושה יואשמו בעבירות של תרמית בניירות ערך, קבלת דברי במירמה בנסיבות מחמירות ועבירה של קשירת קשר לביצוע פשע.

בן-זקן ואלדר יואשמו גם בעבירה של הנעה בתרמית לרכישת ניירות ערך לפי סעיף 54(1) לחוק ניירות ערך, בכך ששתלו כתבות חיוביות על מנופים פיננסיים אצל עיתונאי "כלכליסט", גולן חזני, במטרה להעלות את שער מניית החברה.

כמו כן ממליצה הפרקליטות להעמיד לדין בפרשה את מנופים פיננסיים עצמה, את חברת ארנה קפיטל זירת מסחר 2009 ואת חברת אינטרנטיקה.

עמידה בתנאים

החשדות בגינם הוחלט להעמיד את בן-זקן, אלדר ויתר הנאשמים לדין מתייחסים לפעילותם להשפעה על שער מניית מנופים בחודשים נובמבר-דצמבר 2010, בהקשר של כניסת מניית מנופים למדד תל-אביב 100.

במכתב הזימון לשימוע ששלחה לנאשמים, פירטה הפרקליטות את האישומים והטענות. לדבריה, במהלך שנת 2010 פעלו בן-זקן ונושאי משרה נוספים בחברת מנופים הציבורית על מנת שמניית החברה תעמוד בתנאי הסף שקבעה הבורסה לצורך כניסה למדד תל-אביב 100, בין היתר ביחס לאחוז החזקות הציבור במנייה וביחס לשווי שוק ממוצע במועד הקובע לעדכון המאגר.

לטענת הפרקליטות, "בסמוך ל-15 בנובמבר 2010 קשרו בן-זקן ואלדר קשר להשפיע במירמה על שער מניית מנופים בדרך של רכישת מניות מנופים במהלך המסחר בבורסה, במטרה להביא לכך שמניית מנופים תעמוד בתנאי הכניסה למדד תל-אביב 100 במועד הקובע לעדכון המדד, קרי 30 בנובמבר 2010".

לטענת הפרקליטות, במסגרת הקשר היה אלדר אחראי על הביצוע בפועל של התוכנית המירמתית להעלאת שער המניה על-ידי רכישת מניות מנופים פיננסיים במסחר בבורסה, ובן-זקן היה אמון על מציאת מימון התוכנית.

"אלדר מסר לבן-זקן את הערכתו ביחס לסכום הכסף שיידרש לצורך מימון התוכנית המרמתית להעלאת השער, ואלדר פעל לאיתור משקיע שירכוש את מניות מנופים מבן-זקן במהלך תקופת הפעילות, ובכך יספק לאלדר מימון להמשך פעילותו", נטען.

הפרקליטות מוסיפה וטוענת כי "על בסיס הסכמותיו של בן-זקן עם אלדר, קשר אלדר עם קולנברנר לפעול בצוותא במסחר בבורסה לרכישת מניות מנופים על מנת להעלות את שער המניה. אלדר מסר לקולנברנר פרטים אודות מעורבות בן-זקן בתכנית".

רכישת 17 מיליון מניות

בהמשך, טוענת הפרקליטות, ביצעו אלדר וקולנברנר פעילות שהביאה לעליית שער המניה. אלדר, לפי הרשות, הזרים ביקושים אדירים למניית מנופים בסינכרון עם קולנברנר. כך, לפי החשד, חלק מהוראות הרכישה של אלדר הועברו לקראת תום יום המסחר והתבצעו מול הוראות מכירה שהעביר קולנברנר, ומול הוראות מכירה שהעביר אלדר בעצמו מחשבונות אחרים, שבהם הוא מיופה-כוח.

שער מניית מנופים, טוענים ברשות, עלה במהלך התקופה הזאת ב-5%, והיא קיבלה את כרטיס הכניסה המיוחל לרשימת תל-אביב 100.

בכתב הזימון לשימוע שנשלח לנאשמים, ועליו חתומים עורכי הדין אלה בנישתי ואמיר טבנקין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), מפרטת הפרקליטות כי בין 18 בנובמבר 2010 ל-30 בנובמבר רכש אלדר בבורסה סך כולל של 17 מיליון מניות מנופים במסגרת התוכנית המרמתית להעלאת השער. עוד נטען כי לאחר מכן מכר אלדר בעסקאות מחוץ לבורסה כחלק מהתכנית המירמתית סך כולל של כ-15.6 מיליון מניות מנופים.

במארס 2012 חשף "גלובס" כי רשות ניירות ערך ממליצה להעמיד לדין את בן-זקן ואלדר בפרשה הרצת המניות במנופים פיננסיים. על עצם קיומה של חקירת ניירות ערך את הפרשה נודע באמצע יולי 2011.

מראשית החקירה כפרו בן-זקן ואלדר בחשדות נגדם וטענו כי אין בהם דבר. ואולם, מחקירת הרשות עלה כי מאמצע נובמבר ועד אמצע דצמבר 2010 ביצעו אלדר וקולנברנר פעילות שהביאה לעליית שער המניה. ככל הידוע, החוקרים נעזרו בהאזנות סתר שביצעו לשיחות בין אלדר ובין בן-זקן. השיחות האלה הוצגו בפני החשודים במהלך החקירה.

מצעד הנחקרים והעדים בפרשה כלל גם את אברהם נניקשווילי, משותפיו של בן-זקן; ואת מנכ"ל מנופים, דני וקנין; ונחקרה גם יד-ימינו של אלדר, גלי ליברמן.

עם פתיחת החקירה הגלויה נעצרו בן-זקן, אלדר וקולנברנר על-ידי חוקרי רשות ניירות ערך, נחקרו ושוחררו למעצר-בית.

כשבוע לאחר מכן הוגשה למחוזי בקשה לתביעה ייצוגית נגד השלושה, בטענה כי כתוצאה מהתנהלותם קרסה מניית מנופים. בכתב התביעה נטען כי בוצעו במניה כ-420 עסקות ביום בממוצע; זאת לעומת ממוצע של כ-80 עסקות בימים "רגילים".

זמן קצר לאחר חשיפת חקירת הרשות, באוגוסט אשתקד, נפרד בן-זקן מאחזקותיו בחברת מנופים פיננסיים, אתה היה מזוהה. בן-זקן מכר את מניותיו בחברה (11.5%) תמורת 97 מיליון שקל - פרמיה של 18% על מחיר השוק הבוקר. הרוכשים היו שני שותפיו של בן-זקן בחברת ההשקעות, מרכוס וובר, שרכש 8.9% מהמניות ועלה להחזקה של 48.8%; ואברהם נניקשווילי, שרכש 2.6%.

מנופים פיננסיים פעילה בתחום של ייזום נדל"ן מניב (בבעלותה המרכז המסחרי סטאר סנטר באשדוד, קניון ארנה בהרצליה) ונדל"ן למגורים. פעילות נדל"ן שהייתה לה בארה"ב הסבה לחברה הפסדים כבדים.

"משוכנעים שהתיק ייגנז"

פרקליטיו של ג'קי בן-זקן, עורכי הדין רם כספי, נבות תל-צור וירון ליפשס, מסרו בתגובה כי "מר בן-זקן הצטער אמנם לשמוע על החלטת הפרקליטות לזמנו לשימוע, אך הוא משוכנע כי לאחר הצגת מלוא טענותיו בשימוע שייערך לו, יתחוור לפרקליטות כי כל הפעולות שבוצעו על-ידו היו בתום-לב, בשקיפות מלאה ואך ורק לשם קידום ענייניה של חברת מנופים פיננסיים. בן-זקן סמוך ובטוח כי הפרקליטות תקיים את השימוע בעניינו בלב פתוח ובנפש חפצה, וכי בסיומו יוחלט על גניזת התיק כנגדו".

עו"ד מיכל רוזן-עוזר, המייצגת את איתן אלדר, מסרה בתגובה: "אנו משוכנעים שלא נעברה כל עבירה, ואנו נציג את עמדתנו במהלך השימוע".

עו"ד אילן סופר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות', המייצג את צביקה קולנברנר, מסר: "קיבלנו היום את הזימון לשימוע, ואנחנו לומדים אותו".

אישום נוסף: שתלו ידיעות כוזבות ב"כלכליסט" במטרה להעלות את שער המניה

ממכתבי הזימון לשימוע שנשלחו לנאשמים בפרשת הרצת מניית מנופים עולה כי ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר יואשמו בפרשה גם בעבירה של הנעה בתרמית לרכישת ניירות ערך לפי סעיף 54(1) לחוק ניירות ערך. זאת, מכיוון שלטענת הפרקליטות הם שתלו כתבות חיוביות על מנופים פיננסיים אצל עיתונאי "כלכליסט", גולן חזני, במטרה להעלות את שער מניית החברה.

לדברי הפרקליטות, במסגרת הקשר להעלאת שער מניית מנופים סיכמו בן-זקן ואלדר לפעול לפרסום כתבות חיוביות אודות מנופים בעיתונות הכלכלית, במטרה להניע את ציבור המשקיעים לרכישת מניות מנופים ולהעלות את שערן.

"ב-22 בנובמבר 2011 בסביבות 11:45 נפגשו בן-זקן ואלדר וסיכמו כי ימסרו לעיתונאי, גולן חזני, מידע כוזב, על מנת שישמש בסיס לכתבה עיתונאית, שהוא יפרסם. לפי המידע הכוזב התנהל משא-ומתן מתקדם ומשמעותי בין בן-זקן לשמפחת גרמזיאן - משפחה יהודית קנדית בעלת שם הון, לרכישת חלק מהשליטה במנופים. בפועל לא התקיים כל משא-ומתן כזה", כתבה הפרקליטות.

לדברי הפרקליטות, בעקבות המידע המוטעה שנמסר לחזני, הוא פרסם ב-23 בנובמבר 2010 ב"כלכליסט" כתבה שהכין בהתסמך על המידע הכוזב תחת הכותרת: "משפחת גרמזיאן רוצה להיות שותפה של בן-זקן". מאוחר יותר באותו היום התפרסמה הכתבה גם באתר האינטרנט של העיתון.

טענות הפרקליטות

* בן-זקן מעניין להכניס את מנופים לתל-אביב 100. ההרצה נעשית באמצעות אלדר ומנהל התיקים, צביקה קולנברנר.

* אלדר רכש כמות גדולה של מניות מנופים בסינכרון עם מנהל התיקים, שמכר במקביל.

* המניות שרוכש אלדר נמכרות בעסקות מחוץ לבורסה לאיש עסקים רוסי ממוצא גרוזיני, טימור בן-יהודה, ולעו"ד צבי לברון.

* בעקבות ההרצה מחיר המניה עולה והחברה מצליחה להיכנס למדד תל-אביב 100.

* בן-זקן ואלדר שתלו כתבה חיובית על חברת מנופים פיננסיים בעיתון "כלכליסט" באמצעות העברת מידע שקרי לעיתונאי גולן חזני, במטרה להעלות את שער מניית החברה.

בן-זקן: הפטרון של קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד, שנע בין עסקים לפוליטיקה

ג'קי בן-זקן ידע לנצל היטב במהלך הקריירה שלו את קשרי הגומלין בין עסקים לפוליטיקה. ב-1993, לאחר ששימש כעוזרו הפרלמטרי של ח"כ אפרים גור, עבר בן-זקן, שגדל ברובע ח' באשדוד, לפוליטיקה המקומית. את בסיס הונו הוא השיג בעסקי נדל"ן בעיר הולדתו, שם כיהן כחבר מועצת העיר, ובה הוא משמש עד היום כפטרון קבוצת הכדורגל המקומית, מ.ס אשדוד.

עם השנים, רכשו בן-זקן ושותפו, אברהם נניקשווילי, את השליטה בשלד הבורסאי מנופים פיננסיים, ממשפחת בליליוס, תמורת 555 אלף דולר בלבד. שוויה של החברה זינק מאז לקרוב למיליארד שקל, ומאזנה של החברה, שעמד בעת הרכישה על 3 מיליון שקל בלבד, תפח לכ-2 מיליארד שקל.

באמצעות חברת מנופים פיננסיים החזיק בן-זקן בזמנו - בקניון ארנה בהרצליה, במרכז מסחרי באשדוד, במרכז מסחרי בדאלאס, בזיכיון לחיפוש נפט בין פלמחים לאשדוד ובעסקים רבים נוספים. זאת, עד שבאוגוסט 2011 מכר את חלקו לשותפיו.

עם שותפיו לשעבר של בן-זקן נמנה גם שחקן הכדורגל לשעבר ופרשן הספורט, חיים רביבו, שבין היתר החזיק עם בן-זקן במשותף את קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד, האקדמיה לכדורגל, שבהקמתה הושקעו 12 מיליון שקל, מגזין האופנה "BELLE", רשת האופנה סקטור ותחנת רדיו ירושלים. בינואר 2011 החליטו החברים הטובים, בן-זקן ורביבו, על הפרדת כוחות בפעילות העסקית.

איתן אלדר: מכוכבי הבורסה בסוף שנות ה-90

איתן אלדר הוא אחד מהשחקנים המוכרים בשוק ההון. יחד עם שותפו רועי גיל הוא ידע עליות ומורדות, אך תמיד נפל על הרגליים. שני אנשי הפיננסיים היו בין כוכבי הבורסה בסוף שנות ה-90, עם רשימה ארוכה של חברות שרכשו והשקעות בהיקף של מיליארד שקל בתחומי טקסטיל, נדל"ן, אלקטרוניקה ומסחר.

בתחילת שנות האלפיים קרסו עסקיהם בשל חובות-עתק שהגיעו ל-800 מיליון שקל, ורק ב-5-6 השנים האחרונות הם השתקמו לאיטם, הפעם בפרופיל נמוך הרבה יותר.

בשנתיים האחרונות אלדר וגיל היו מעורבים במספר עסקאות קטנות, בהן רכישת נתח מחברת ההשקעות פאי פיננסיים מידי אהרון כהן, ורכישת השלדים הבורסאיים של החברות, אנטר הולדינגס, יובל הנדסה ורג'נסי.

עוד כתבות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

זהו הרבעון הטוב ביותר ל-S&P 500 מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות