תיק הולילנד: נחשף עוד מסמך מזויף לכאורה של עד המדינה

סנגורי אולמרט: "שוב נחשף כיצד ש"ד רוקח בדיעבד מסמכים שלא היו ושלא נבראו ומגישם למשטרה כמסמכים אותנטיים" ■ ש"ד: "זייפתי מסמכים - אך לא כשיטה"

סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממשיכים לנסות ולקעקע את אמינותו של ש"ד, עד המדינה במשפט פרשת הולילנד.

לאחר שבתחילת השבוע הציגו לבית המשפט דף מיומנו של ש"ד, שבו הוא ערך לכאורה רשימה של אישי ציבור ששיחד בתמורה לקידום פרויקט הנדל"ן בירושלים, חשף הבוקר (ג') צוות ההגנה של אולמרט מסמך נוסף של ש"ד שהוצג על-ידו במשטרה ואשר הוא, לטענת הסנגורים, מזויף.

מדובר במסמך בכתב-ידו של ש"ד, המתאר כביכול תכתובת מוקדמת משנת 1994 בינו לבין הלל צ'רני, שבה הם דנים במינויו של רו"ח מיקי ברזילי כרו"ח של חברת הולילנד.

לטענת צוות ההגנה של אולמרט, תכתובת זו מ-1994 נכתבה על צדו האחורי של דף לוגו של חברה של ש"ד בשם אמיאור, בו מצויים פרטי הכתובת והטלפון של החברה. מספר הטלפון המופיע בנייר הלוגו של החברה הנו בן 7 ספרות.

לטענת צוות ההגנה, בדיקה מהירה שלהם מול חברת בזק הראתה כי המעבר למספרי טלפון בני 7 ספרות נעשה רק בשנת 1996, ובשנת 1994 מספר הטלפון של חברת אמיאור היה רק בן 6 ספרות.

לדבריהם, הדבר מוכיח כי ש"ד זייף את המסמך לצורך הצגתו במשטרה, והדבר מעיד על כך שש"ד בדה את סיפור השוחד.

לדברי צוות ההגנה, "שוב נחשף כיצד ש"ד רוקח בדיעבד מסמכים בכתב-ידו שלא היו ושלא נבראו, ומגיש אותם למשטרה כמסמכים אותנטיים התומכים כביכול בטיעונים שהמציא, והמשטרה והפרקליטות לא טרחו כלל לבדוק האם מדובר במסמך מזויף".

במהלך הדיון עימת סנגורו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר, את עד המדינה עם המסמך ואמר לו: "אתה זייפת מסמכים על מנת לקבל דברים מרשויות המדינה".

בתשובה לשאלתו של השופט דוד רוזן, הודה עד המדינה: "זייפתי מסמכים - אבל לא כשיטה".

בפרקליטות לא מתרגשים

יצוין כי הפרקליטות אינה מתרגשת יתר על המידה מהמסמכים שמציג צוות ההגנה של אולמרט לשופט דוד רוזן מאז תחילת החקירה הנגדית.

גורמים בפרקליטות עמם שוחחנו הזכירו כי הפרקליטות מעולם לא טענה כי ש"ד דיבר אמת לאורך כל הדרך, וכי ש"ד עצמו הודה בבית המשפט כי הוא שקרן וכי היה שותף מלא למערכת המושחתת של קידום פרויקט הולילנד.

בפרקליטות מציינים כי כתב האישום במשפט הולילנד מגובה במסמכים ובראיות חיצוניות רבות, שתומכות באישומים נגד אולמרט ונגד יתר הנאשמים בפרשה.