"לבטל את האישום נגד אולמרט - אחרת זו תהיה פשוט רדיפה"

כך אומר הסנגור הפלילי עו"ד ירום הלוי, עקב מותו של עד המדינה במשפט הולילנד ■ "עצם הגשת האישום מלכתחילה, בהסתמך על עד כה מפוקפק, הייתה בעייתית"

"פרקליטות המדינה חייבת לבטל את כתב האישום כנגד אהוד אולמרט בפרשת הולילנד ובוודאי כנגד הנאשמים האחרים שפרקליטיהם כלל לא הספיקו לחקור נגדית את עד המדינה שנפטר - אחרת זו תהיה פשוט רדיפה" - כך אמר היום (א') הסנגור הפלילי הבכיר, עו"ד ירום הלוי.

לדבריו, "אני סבור כי ראוי לה לפרקליטות שתחזור בה מהודעתה כי היא מתכוונת להמשיך את ההליכים המשפטיים בתיק, ויפה שעה אחת קודם".

- נמק ופרט.

"עצם הגשת כתב האישום בהולילנד מלכתחילה, בהסתמך על עד מדינה בעל אישיות כה מפוקפקת, הייתה בעייתית מאוד. כעת, משעבר מן העולם, הרי שגם אם לא מדובר ברמז מאלוהים, הרי שבוודאי מדובר באות זוהר מהשמיים המשפטיים לכך שעל הפרקליטות להפסיק לאחוז ב'קרנות המזבח' של ראיות הסיוע כביכול לעד שנפטר ולחזור בה מכתב האישום.

"דומני כין צורך ללמד את הפרקליטות שראיות סיוע לעד מדינה שואבות את החמצן שלהן מעדותו, ומשנותק 'חבל הטבור' בינן לבינו, הרי שאין להן לא זכות קיום ולא אפשרות קיום באופן עצמאי".

- פרקליטיו של אולמרט כבר החלו בחקירה הנגדית של העד.

"לגבי אולמרט, למרות שפרקליטו החל בחקירתו הנגדית של העד, הרי שזו לא הושלמה, ולכן מן הדין להתייחס אליו כמי שכלל לא חקר נגדית את עד המדינה ולבטל גם לגביו את כתב האישום. ככלות הכול, גם הוא יטען בצדק כי נמנע ממנו, שלא באשמתו, לקעקע עד תום את גרסת העד.

"הפרקליטות יכולה אולי להמשיך לנהל את התיק כנגד הנאשמים האחרים, שפרקליטיהם השלימו את חקירתם הנגדית לעד, אך מן הצדק כי תחזור בה מהמשך ניהול ההליכים המשפטיים גם כנגדם".

- הפרקליטות הודיעה כי המשפט ימשיך להתנהל כרגיל.

"מאוד אתפלא אם הפרקליטות תמשיך את ההליכים בתיק. אם אכן כך יקרה, זה יהיה פשוט פתטי. האפשרות לבטל את המשפט כעת, בנסיבות, היא נדרשת ומחויבת המציאות לאור העובדה שלעד התביעה המרכזי שנפטר, הייתה קופת שרצים מאחוריו, ודי אם נזכור למשל שהודה כי נהג לזייף מסמכים כחלק מדרכי הרמייה, שהפכו לו לאורח חיים".