זועבי: "ההתנצלות לטורקיה לא מספיקה - ישראל תשלם מחיר"

ח"כ חנין זועבי מגיבה להתנצלות של נתניהו לראש ממשלת טורקיה ארדואן: "ישראל צריכה לשלם מחיר על פשעיה ועל הכיבוש. אירוע ה'מרמרה' היתה הפשע הקטן, הפשע הגדול היה ועודנו המצור והכיבוש על העם הפלסטיני"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) מגיבה להתנצלות ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת טורקיה ארדואן, וטוענת כי "התנצלות לבדה לא מספיקה - ישראל צריכה לשלם מחיר על פשעיה ועל הכיבוש. אירוע ה'מרמרה' היתה הפשע הקטן, הפשע הגדול היה ועודנו המצור והכיבוש על העם הפלסטיני", לדברי זועבי.

כזכור, ביוזמתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, נתניהו שוחח בשבוע שעבר עם ארדואן, והתנצל בפניו על תוצאות המשט הטורקי לעזה של מאי 2010. נתניהו וארדואן סיכמו על השבת הנורמליזציה בין טורקיה וישראל, כולל שליחת השגרירים בחזרה, וביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל.

נתניהו הבהיר שהתוצאות הטרגיות של משט המרמרה לא היו מכוונות, וישראל מביעה צער על פגיעה ואובדן חיי אדם. ראש הממשלה הביע התנצלות לעם הטורקי על כל טעות שיכלה להוביל לאובדן חיי אדם, והסכים להשלים את ההסכם על פיצויים.

ח"כ זועבי, נזכיר, לקחה חלק פעיל במשט המרמרה, ואף עמדה במרכז דיון בביהמ"ש העליון על פסילת השתתפותה בפוליטיקה הישראלית בטענה כי היא שוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ואך מביעה תמיכה בארגוני הטרור נגד מדינת ישראל.

זועבי כינתה את פעולת צה"ל ב'מרמרה' כפשע, ולגבי ההתנצלות של נתניהו אמרה כי היא אינה התנצלות אמיתית. "מדובר בהריגת 9 פעילים פוליטיים - התנצלות אמיתית מצד נתניהו זה אם הוא יסכים על ועדת חקירה בינלאומית. אם נתניהו רוצה להתחיל שלב חדש עם העולם מסביבו, ולא להסתפק בחיבוקים הרבים שאובמה נתן בשפע, אז עליו לדעת שכיוונו הוא הבעיה הפלסטינית, הכיבוש והגירוש", אמרה זועבי.

עוד הוסיפה: "אי אפשר להסתפק ביחסים טובים עם טורקיה כאשר מזניחים ומשכיחים את הבעיה הפלסטינית. רוצה להתנצל? תתנצל לאלה ששמת במצור ושתשעת הפעילים נרצחו למענם ותשכיל להבין שאין אפשרות לחיים נורמליים לישראלים בליווי הכיבוש, ההתנחלויות הרדיפות והמצור", דברי זועבי שכוונו לעבר נתניהו.