המגמה מתחזקת: "הטלגרף" הבריטי יגבה תשלום מהגולשים

על-פי המודל, גולשים יוכלו לקרוא עד 20 כתבות בחינם בחודש באתר "הטלגרף", אך מעבר לכך הם יידרשו לעשות מנוי בעלות של 1.99 פאונד לחודש

אחרי ה"פייננשל טיימס", ה"ניו-יורק טיימס" ועוד רבים מסביב לעולם, הודיע אתמול (ג') עיתון "הטלגרף" הבריטי כי הוא מצטרף למגמה ומתחיל לגבות תשלום מהגולשים באתר.

על-פי המודל, גולשים יוכלו לקרוא עד 20 כתבות בחינם בחודש, אך מעבר לכך הם יידרשו לעשות מנוי בעלות של 1.99 פאונד לחודש.

בנוסף יציע העיתון את חבילת הדיגיטל המלאה,שכוללת גם גרסאות לטאבלט,תמורת 9.99 פאונד לחודש. בדומה לעיתונים אחרים, מנויי גרסת הפרינט יקבלו גישה מלאה לכל הפלטפורמות הדיגיטליות של העיתון.

מדובר במודל דומה לזה של ה"ניו-ורק טיימס" וה"פייננשל טיימס", אשר ממשיכים לעודד קריאה מזדמנת בחינם, אך דורשים תשלום מקוראים קבועים. המהלך הוא חלק מהתמודדות של עיתונות הפרינט עם הירידה בתפוצה ובמספר המפרסמים.

בשבוע שעבר הודיע ה"וושינגטון פוסט" כי הוא מצטרף למגמה, ובכך הוא הצטרף למאות עיתונים וכתבי-עת בארה"ב אשר מיישמים מודל תשלום באתר.

על-פי הערכות, כשליש מהעיתונים בארה"ב מפעילים מודל תשלום כלשהו על תכנים באינטרנט.

קיצוצים בגרסת הפרינט

יש לציין כי מודל התשלום החדש של "הטלגרף" הוא עבור גולשים בריטים. העיתון כבר יצר בשנת 2010 חומת תשלום עבור גולשים מחוץ לאי הבריטי.

מוקדם יותר החודש הודיע העיתון על שורת קיצוצים, שכוללת פיטורים של עשרות עיתונאים ועורכים, בשיעור של 15% מהעובדים בגרסת הפרינט.

הקבוצה הסבירה כי המהלך נועד להעביר יותר משאבים לפלטפורמות הדיגיטליות.