טוויטר: ב-2015 ההכנסות מפרסום יגיעו למיליארד דולר

עפ"י ההערכות, טוויטר סיימה את 2012 עם הכנסות של 288 מיליון דולר - עלייה של 105% ■ השנה היא צפויה להכפיל שוב את ההכנסות ל-583 מיליון דולר

טוויטר ממשיכה לצמוח ואיתה גם ההכנסות מפרסום: מה שהפך למנוע כלכלי עיקרי רק ב-2011, מכפיל את עצמו שנה אחר שנה.

על-פי הערכות של חברת המחקר eMarketer, טוויטר סיימה את 2012 עם הכנסות גלובליות של 288 מיליון דולר - עלייה של 105%. השנה היא צפויה להכפיל שוב את ההכנסות עם 583 מיליון דולר.

למעשה, ב-eMarketer מעריכים כי בתחילת 2015 החברה תעבור את רף מיליארד הדולר ותסיים את השנה עם 1.3 מיליארד דולר.

הגידול בהכנסות נובע בעיקרו מהשימוש המסיבי במובייל ומכניסה נמרצת של מפרסמים לסמארטפונים ולטאבלטים.

2כך, בעוד ששיעור ההכנסות ממובייל היווה רק 1% ב-2011, אשתקד כבר הגיע שיעורו ל-48%, והשנה הוא צפוי להוביל את חלוקת העוגה הפנימית ברשת החברתית הפופולרית. עד 2015, הפרסום במובייל אמור להוות 61% מסך הפרסום בטוויטר.

קיראו עוד ב"גלובס"


במקביל לעלייה ההכנסות מהמובייל, ניתן לראות מגמה הפוכה של ירידה בהסתמכות על השוק האמריקאי בתור מקור ההכנסות.

בעוד שב-2010 98% מההכנסות מפרסום הגיעו מארה"ב, עד 2015 צפויה ירידה של 22% לכדי 76% מהעוגה הפנימית.

המובייל, אגב, צובר תאוצה גם בארה"ב, ושם הוא כבר מהווה למעלה ממחצית מסך ההכנסות מפרסום עם 52% בשנה שעברה.

הסלולרי בשירות הרשתות החברתיות

אין ספק כי המובייל הפך לכלי העיקרי שדרכו גולשים לרשתות חברתיות, ופייסבוק בהחלט יכולה להעיד על כך.

61% מבעלי הסמארטפונים בארה"ב בגילאי 18-44 גולשים לפייסבוק מדי יום. כך עולה מסקר של חברת המחקר IDC, שמומן על-ידי פייסבוק עצמה. מה הם עושים שם? 82% מאלה שגולשים לפייסבוק מהמובייל מדי יום קוראים את הניוז פיד, 49% קוראים וכותבים תגובות לפוסטים של חברים, ו-38% מעלים פוסטים בעצמם. בנוסף, 16% משחקים בפייסבוק, ו-7% מחפשים אפליקציות.

עוד עולה מהסקר, שנערך בקרב 7,446 בעלי סמארטפונים בארה"ב, כי 46% משתמשים בפייסבוק במהלך פגישות או שיעורים בכיתה, לעומת 9% שמשתמשים בטוויטר ו-2% שמשתמשים בלינקדאין.