דובר צה"ל: אנו שוקדים על הכנת סרט תשובה ל"ג'נין ג'נין"

תא"ל יואב (פולי) מרדכי: "אנו מייצרים היום סרטון שייצג את המציאות האמיתית בג'נין. בנוסף פנינו ליועמ"ש במטרה לאסור את הקרנת הסרט 'ג'נין ג'נין' בבתי-ספר"

יחידת דובר צה"ל שוקדת בימים אלה על הכנת סרט שיהווה תשובה לסרטו של מוחמד בכרי "ג'נין ג'נין", ויספר את הסיפור האמיתי על הקרבות שניהל צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במהלך מבצע "חומת מגן" בשנת 2002 - כך סיפר היום (ו') דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, במושב בנוגע לתפקיד הפרקליט בעתות מלחמה, במסגרת כנס מחוזות לשכת עורכי הדין המתקיים באילת.

לדברי תא"ל מרדכי, "אנחנו מייצרים היום סרטון שייצג את המציאות האמיתית בג'נין. בנוסף, פנינו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במטרה לנסות ולאסור את הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" בבתי-ספר".

דובר צה"ל הוסיף כי "במלחמה כיום יש שחקנים שלא היו בה בעבר. האויב אינו ברור, המלחמה לא סימטרית, והמלחמה היא בשידור חי. במבצע 'עמוד ענן' אימצנו גישה אחרת, שלא היתה במלחמת לבנון השנייה, שהיתה יותר פתוחה מבחינה תקשורתית. ב'עמוד ענן' נקטנו גישה יותר סגורה, שבעיניי היא יותר נכונה. מצאנו את האיזונים - פתיחות אבל לא הפקרות. זו פתיחות מבוקרת".