חדש בכבישים: דוחות חניה אוטומטיים - גם בלי פקחים

עיריית כ"ס מציבה מצלמות שיצלמו רכבים עוצרים וינפיקו דוחות אוטומטיים ■ לא משנה מה הסיבה - אם עברו יותר מ-3 דקות מהעצירה ועד שזזתם, תחטפו קנס

לפני זמן מה כתבנו כאן על שיטת דוחות חדשה של עיריית תל-אביב: רכב שעומד באזור האסור בחניה, אפילו לדקות ספורות כשהנהג יושב בתוכו, מצולם על-ידי הפקח בלי לתת לנהג הזדמנות להזיז את האוטו - והקנס נשלח בדואר.

עיריית כפר-סבא לקחה את השיטה צעד אחד קדימה: במקום פקח - מצלמות אוטומטיות. גם אם עצרתם לרגע (אחרי שווידאתם שאינכם מפריעים לתנועה) כי אולי לא הרגשתם טוב באמצע הנסיעה, או מפני שאירעה תקלה ברכב שדרשה בדיקה מיידית - אם עברו יותר מ-3 דקות מרגע העצירה ועד שזזתם, תחטפו קנס.

עכשיו נראה אתכם מערערים על הקנס ומוכיחים שאותו רגע של עצירה היה מקרה חירום רפואי או טכני, או, למשל, שחיכיתם לנוסע נכה או לנוסעת קשישה, שכידוע אינם יכולים לעבור מרחק רב.

אולי זה בכלל חלק מהמגמה המוזרה של העברת חלק מסמכויות האכיפה ממשטרת התנועה ישירות לרשויות המקומיות, כפי שחשף דובי בן גדליהו ב"גלובס".

מעיריית כפר-סבא נמסר בתגובה: "במקומות המפוקחים על-ידי מצלמות ואכיפת חניות אסורות ישנו שילוט ברור המסביר את הנושא, ולכן אין שחר לטענה שנהגים לא יכולים לדעת על כך. כמו כן, חשוב לציין כי לנהג שמורה הזכות לפנות בכתב תוך פרק זמן הקבוע בחוק, לגורמים הרלוונטים בעירייה ולערער על הדוח שניתן לו תוך ציון סיבת העצירה במקום".