"דמו של המגזר החרדי הותר, והבאים בתור הם אנחנו"

הרב הדתי-לאומי יעקב מדן בעיתון "מקור ראשון": "החרדים כבר רואים את עצמם נרדפים על אמונתם מכוח השלטון" ■ הגיב להמלצות וינשטיין למנוע הדרת נשים

"בעקבות דבריהם של שר האוצר יאיר לפיד וסגנו מיקי לוי, דמו של המגזר החרדי הותר, והבאים בתור הם אנחנו - בני המגזר הדתי-הלאומי", כך טוען הרב יעקב מדן, ראש ישיבת "הר עציון" ומהפובליציסטים היותר מוכרים במגזר הדתי-לאומי, בטור בעיתון "מקור ראשון".

לדברי הרב, "מי שצריך להקים זעקה אינו הציבור החרדי, אלא זה שלנו. הציבור החרדי כרגע נרדף, ולאחר שיצליחו להדיר אותו מן החברה, יבוא גם תורנו".

מדן מתייחס להמלצת היועמ"ש יהודה וינשטיין, לפיה בין השאר הדרת נשים תיחשב לעבירה פלילית. "אני מעריך כי היועמ"ש לא ינהג כך כלפי הציבור המוסלמי, או הציבור הדרוזי, השומרים על עקרונות הצניעות וההפרדה בין המינים. אני מעריך שהוא עשה זאת כלפי הציבור החרדי דווקא עכשיו, משום שהוא חש שכעת הותר דמם של החרדים, בעקבות דבריהם של לפיד ולוי", כתב מדן.

לפי המלצת וינשטיין לממשלה, תופסק ההפרדה בין גברים ונשים בקבורה בחלק מבתי העלמין, ויופסק האיסור על נשים לשאת הספדים בהלוויות בחלק מהמקומות; תיאסר הפרדה בין גברים לנשים בטקסים ממלכתיים של משרדי ממשלה או רשויות ציבוריות; תיאסר הפרדה בין גברים לנשים גם בקופות-חולים ובקווי אוטובוסים; ורשויות מקומיות יחויבו לפעול כנגד תליית שלטים והודעות הקוראים לנשים ללכת במסלולים נפרדים או להתלבש באופן צנוע.

הרב מדן טוען כי המלצת היועמ"ש היא איננה טעות אלא מעשה זדון: "עתה הרשה לעצמו היועץ להוסיף על כך גם את תקנות התערובת וההתחככות בתור, באוטובוס או בכל מקום אחר, זו כבר אינה טעות - זהו זדון, החרדים כבר רואים את עצמם נרדפים על אמונתם מכוח השלטון, והם כבר מתבצרים בביתם פנימה, וסכנת אובדן הישגי שילובם המדורג המבורך בצה"ל ובחברה - גדלה והולכת".

בנוסף, הרב התייחס גם לקריאות בממשלה לחייב לימודי ליבה במערכת החינוך, ואמר כי מדובר "בסוג של כפייה שמצטרפת לדברים נוספים קשים שהושתו על הציבור החרדי".