פיצויי אובדן כושר השתכרות לבן 73 שנפגע בתאונת דרכים

טרם התאונה עבד הקשיש במשרה חלקית 3-4 שעות ביום, ונקבע כי הוא יקבל 160 אלף שקל, מתוך 900 אלף שקל נפסקו לו עבור אובדן כושר עבודה

קשיש בן 79, שנפגע בתאונת דרכים כשהיה בן 73, יקבל 160,000 שקל פיצויי השתכרות לעתיד בנוסף לקצבת הסיעוד החודשית שנקבעה לו בסך 5,000 שקל בחודש - עד סוף חייו. סכום זה מהווה חלק מפיצוי כולל בסך 900 אלף שקל שפסק לו בית משפט השלום בתל-אביב, בעקבות תביעה שהוגשה נגד חברת הביטוח איילון.

התובע עבד במשרד חלקית של 3-4 שעות ביום כמנהל חשבונות במשרד נסיעות, ונפגע בתאונת דרכים בדרכו לעבודה. כתוצאה מהתאונה נגרמו לו פגיעות גופניות שונות. הוא נותח, ונכותו הרפואית נקבעה על 47.5%. כמו כן, הוכרה התאונה על-ידי הביטוח הלאומי כתאונת עבודה.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין אריאל פרויליך וניסים פרחי ממשרד פרויליך-פרחי, ציין התובע כי לפני לתאונה היה עצמאי לחלוטין, התגורר לבדו ועבד למחייתו כמנהל חשבונות כמה שעות ביום.

בעקבות התאונה הקשיש סובל מהגבלה קשה בידו השמאלית וברגל שמאל ומתקשה בניידות. הוא מתנייד בעזרת הליכון או כיסא גלגלים, ומתקשה בפעולות היומיום.

עוד טען התובע כי לולא התאונה יכול היה להמשיך בעבודתו עוד שנים רבות, וכי מאז פגיעתו בתאונה לא שב לעבודה.

בית המשפט קבע כי למרות גילו המתקדם של התובע בזמן התאונה והיותו מעבר לגיל פנסיה, מגיעות לו שנתיים של פיצויי השתכרות לעתיד, דהיינו מגיל 73 עד גיל 75, שבגינן נפסק סכום של כ-160 אלף שקל.