ייצוגית: כאל גובה עמלות גבוהות ממה שסוכם עמה וללא הצדקה

חברת עכבר הכפר, שקיבלה שירותי סליקה מכאל במשך כמה שנים, טוענת כי כאל והחברה-הבת יציל פיננסים גבו ממנה עמלות בהיקף גבוה מהנדרש

תביעה ייצוגית נגד חברת כרטיסי האשראי כאל: חברת עכבר הכפר מלאכת מחשבת הגישה לפני שבועות ספורים בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה והחברה-הבת שלה יציל פיננסים, העוסקת בניכיון, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

"כאל והחברה-הבת שלה יציל גובות עמלות גבוהות מהסכום אשר הוסכם עמן וללא כל הצדקה", נטען בתביעה.

חברת עכבר הכפר מלאכת מחשבת עוסקת בשירותי אחזקת רשתות ומערכות תקשורת. את התביעה הגיש עו"ד ירון אלון ממשרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות'.

עכבר הכפר הגישה את התביעה בטענה כי לאחר בדיקה מקיפה שערכה, היא מצאה כי כאל ויציל פיננסים גבו ממנה עמלות בהיקף גבוה מהנדרש.

עכבר הכפר קיבלה שירותי סליקה מכאל במשך כמה שנים. תמורת השירות שילמה החברה עמלת סליקה הנגזרת מהיקף העסקאות, ואולם במקרים שבהם היקף הסליקה היה נמוך יחסית, גבתה כאל עמלת מינימום חודשית בהיקף של 98 שקל.

בתביעה טוענת עכבר הכפר כי בחישוב המקרים שבהם יש לגבות את עמלת המינימום, התעלמה כאל מעסקאות שנעשו בניכיון. הכוונה היא לעסקאות בתשלומים, שבהם החברה ביקשה לקבל מראש את מלוא התשלום, ולכן העבירה אותם לחברת הניכיון יציל פיננסים המשתייכת לכאל, וקיבלה את התשלום מראש (בניכוי ריבית).

"גם אם העסק בוחר בניכיון, העסקה נסלקת על-ידי חברת כרטיסי האשראי, ורק לאחר מכן היא עוברת לחברת הניכיון. ואולם כאל התעלמה מעסקאות התשלומים, כשבחנה האם נדרש לגבות עמלת מינימום, וזאת על אף שמדובר בעסקאות שהיא סולקת", נטען בתביעה.

ואולם זו אינה הטענה היחידה של עכבר הכפר. עוד נטען כי יציל פיננסים גבתה מהחברה ריבית גבוהה מהנדרש. בתביעה נטען כי ליציל הועברו שוברים מכאל, שממנו מנוכה עמלת הסליקה, ואולם יציל גובה ריבית בעבור הסכום המלא של העסקה.

"בכך גובה יציל ריבית על רכיבים נוספים שבגינם לא התבקש מימון, והם אף ממילא לא הועברו לבית העסק, שכן הם נוכו במקור על-ידי חברת האשראי", נטען בתביעה.

"מעשיהן ומחדליהן של כאל ויציל שיטתיים וחוזרים על עצמם בכל פעם", נטען בתביעה.

התובעת דורשת מכאל ויציל להחזיר את הכספים העודפים שגבו, ולוודא כי יפסיקו לגבות בעתיד תשלומים בדרך זו.

מכאל נמסר בתגובה: "אנו לומדים את כתב התביעה. החברה תגיש בקרוב את תגובתה לערכאות המוסמכות".