העיר הסלולרית

אב-טיפוס של אפליקציות סלולריות חדשות, המנסות לענות על הצרכים והבעיות המיוחדים שבהם נתקלים תושבי העיר הגדולה, יוצגו ויעמדו לניסיון הקהל בתערוכה שתוצג החודש בחללי מכון אבני ברחוב אילת בת"א. האפליקציות הן פרויקט הגמר של בוגרי המגמה לאינטראקטיב במכון, סטודנטים בקורס "עיר חכמה" בהנחיית אייל צאום

אני על זה

כמה פעמים מצאת את עצמך מסנן שהיית מוכן לשלם שיורידו במקומך את הכלב, יביאו משהו מהחנות, יאספו עבורך חבילה מהדואר או ימתינו במקומך לטכנאי שירות? וכמה פעמים חשבת שהיית שמח אם מישהו היה משלם לך שתעשה את הדברים האלה? אפליקציית"אני על זה" מיועדת לכאלה מצבים.

משתמש מציג משימות שהוא צריך שיעשו עבורו ואת המועד המבוקש לביצוען, האפליקציה ממפה אותן לפי מיקום ולוח זמנים, מציעה מחיר לביצוע או מוציאה למכרז. מהצד השני נמצאים מבצעי משימות שכך מתאפשרת להם הכנסה בשעות הפנאי ובסביבתם הקרובה. באפליקציה יש דירוג למבצעי משימות.

אפליקציה שפיתחה נורית זמיר

קצת שקט - Quietzone

רעש הוא אחד המפגעים המתגברים בסביבה עירונית. אתר Quietzone מודד את דרגות הרעש באמצעות מכשירי הטלפון של המשתמשים, ממפה אותן ומציג מפת רעש מתעדכנת תמידית, וגם מתריעה על כל פעילות רועשת מתוכננת כמו שיפוצים ואירועים המוניים. המשתמש יכול גם להגדיר אזורים רלוונטיים עבורו כמו מקום מגורים, מקום עבודה, גן המשחקים הקבוע, ולקבל התראות ספציפיות בנוגע למפגעי רעש צפויים במקומות אלה, לפי ימים ושעות.

אתר ואפליקציה שפיתח מוטי בן שושן

חדר מדרגות

בבית משותף גרים יחד אנשים זרים, שהקשר ביניהם מסתכם בדרך כלל בניד ראש מאולץ. האפליקציה באה להפוך את הבית המשותף לקהילה. לעודד שכנים בבניין להתקרב ולשתף פעולה זה עם זה: ליצור קשר באמצעות מסרים וצ'אט, לחפש שמרטף ולהכיר ילדים של שכנים בבניין, ליצור קשר עם העירייה בנושאים הקשורים לבניין, ולנהל את תקציב ומטלות הדירה שלהם, למשל באמצעות מעקב אחר חשבונות. האפליקציה מגיעה בפורמט שמתאים לצפייה במסך מגע שמותקן בחדר המדרגות, עבור מי שאין להם טלפון חכם, כך גם הם יכולים להתעדכן בהודעות ובמצב ועד הבית והחשבונות.

אפליקציה שפיתחה רותם חכים

אגרומניה

אפליקציה המרכזת את המידע הדרוש להקמת גינה קהילתית וטיפול בה. האפליקציה פועלת בשיתוף העירייה ומחברת בין הגינות הקהילתיות השונות והתושבים הפעילים בהן. האפליקציה מאפשרת לבחור ולחלק את הגינה הקהילתית לשטחי גידול, לעקוב אחר התפתחות הגידולים ואחר מזג האוויר הצפוי, לסחור עם מגדלים אחרים בירקות שהבשילו, להחליף ולשתף ביניהם כלי עבודה, לקבל מידע מקצועי על גינון, עונות השנה והירקות, התבלינים או הפרחים המומלצים, , ואפילו מציעה מתכונים לבישול הירקות. האפליקציה מקדמת סביבה ירוקה, גידול מזון מקומי, ומציעה פעילות קהילתית ייחודית היכולה לערב את כל המשפחה, ומציעה אפשרות להציע לעירייה שטחים נוספים היכולים לשמש כגינות קהילתיות.

אפליקציה שפיתחה ויקטוריה פודימוב

פאבליקס

אתר המשמש כרשת חברתית של שכונה. כל משתמש יכול לקדם רעיונות לפעילויות במרחב הציבורי הפיזי בשכונה, להצטרף לרעיונות שהציעו אחרים, להתנדב לפעילות ולדרג פעילויות שמתקיימות. האתר אמור לפעול בשיתוף הרשות המקומית שתתן אישורים לקיום יוזמות אירועים שזכו לדירוגים הגבוהים. לאחר האירועים יוצגו באתר תמונות שהמשתמשים צילמו בו ושיתפו.

אתר אינטרנט שפיתחה מריה קרסיק

גלינג גלינג

בעיר גדולה אפשר להגיע בדרכים שונות ממקום למקום. האפליקציה מציעה ניווט לרוכבי אופניים, להולכי רגל ולמשתמשי תחבורה ציבורית, מחשבת זמני נסיעה, ממליצה על אפשרויות התנועה המועדפות לפי מסלולי הגעה ואמצעי תחבורה. היא גם מודדת מהירות נסיעה, סופרת קלוריות ומציגה מרחקי רכיבה.

אפליקציה שפיתח ניב דם

2TOUR

מדריך טיולים חברתי לתיירים בתל אביב המציע מסלולים לפי נושאים שונים ולפי שירותים: מסעדות, פארקים, מוזיאונים ואתרים היסטוריים. המשתמש יכול להרכיב בעצמו מסלולים לפי תחומי העניין שלו, תוך קבלת עדכון שוטף באירועים המתרחשים בעיר בזמן שהותו. בנוסף, האפליקציה משמשת כפלטפורמה מצוינת להכרת תיירים נוספים בעלי תחומי עניין דומים לשלו, היכולים להצטרף למסלול טיול פתוח של משתמש אחר, לטייל יחד ולהכיר אנשים מכל העולם, וכמובן שנשמרת גם האפשרות לטיול פרטי.

אפליקציה שפיתחה מורן הלר

טאג*z

אפליקציה החושפת בפני המשתמשים מידע על הנוכחים בסביבתם, כדי שיוכלו ליצור קשר עם מי שדומה להם או מי שעשוי לעניין אותם. האפליקציה שואבת מידע שאושר על ידי המשתמשים אודות הנוכחים במקום ומקרינה אינפוגרפיקה בחלל סביב כל אדם, ומציגה את העדפותיו במוזיקה, בילוי, עישון, וכדומה, וכן תכונות אופי וגיל ומצב זוגי.

אפליקציה של גיא קורן