השיחה: שנטי בקניון ארנה

באיזו חנות מוכרים משאלה לחיבוק של אמא? ■ מי חגג את סגירת העונה של תיאטרון גשר? ■ וגם: מה סיפר עדי צים על המכירה של כמעט חינם?

בכירים מהמגזר העסקי התייצבו אמש (ב') בקניון ארנה בהרצליה לרגל השקת "חנות של שמחה" - חנות שכל הכנסותיה קודש לנוער במצוקה ששוהה בבית השנטי. החנות תפעל בשלושת החודשים הקרובים, ונועדה לגייס סכום כסף שיספיק לרכישת ארוחות חמות לילדי בית השנטי למשך שנה שלמה. "המוצרים" בחנות הם למעשה משאלות שכל ילד מאורחי בית השנטי מבקש לקבל - מארוחה חמה ומילה טובה ועד נשיקת לילה טוב וחיבוק של אמא. כל 'משאלה' נושאת תג מחיר של 20-360 שקל, כך שכל אדם, בכל גיל, יוכל לפתוח את לבו בהתאם ליכולתו הכלכלית ולתרום. החנות מעוצבת כך שעל קירותיה ישנם אינספור מגנטים שחורים ופרקט שחור פרוש על הרצפה. התחושה המתקבלת היא של מראה קודר בגוני שחור-לבן. כל תורם שרכש מגנט מקלף אותו מקיר המגנטים השחור. הסרת המגנט חושפת משבצת צבעונית שמסתתרת מאחוריו עד לחשיפת קיר צבעוני מלא.

מוטי פרידמן, דורון לבנת ודוד רגב / צילום: אביב חופי
 מוטי פרידמן, דורון לבנת ודוד רגב / צילום: אביב חופי

מוטי פרידמן, דורון לבנת ודוד רגב

מריומה בן יוסף, שהקימה את בית השנטי, הסתובבה נרגשת בין האנשים הרבים שהגיעו לאירוע וסיפרה כי החנות היא הגשמת חלום קטן שנולד בזכות תלמידי מכללת הפרסום והעיצוב 'בצפר'. מוטי פרידמן, מנכ"ל מנופים פיננסים, תרם בשמו ובשם הנהלת החברה וקניון ארנה עשרה טורים שלמים בקיר התרומות וחשף את החנות בשלל צבעים. עוד נכחו: דוד רגב, מנכ"ל קניון ארנה, שתרם את שטח החנות ואת כל העלויות להקמתה ולהפעלתה במשך שלושה חודשים; בני כהן, ראש חטיבת הקניונים במנופים פיננסים; שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה, עם רעייתו קרן קורינלדי; אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן; דורון לבנת, שתורם רבות להפעלת בית השנטי, ואחותו עדי לבנת, יו"רית בית השנטי; גיל אונגר; שמואל בן דרור; יוני ישראלי, מנכ"ל סטאר סנטר אשדוד; אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר חומסקי, שתרמו את כל מיתוג החנות, ועוד רבים.

זהר בגשר

מוזמנים רבים הגיעו בראשון בערב לצפות בהצגה חגיגית שהעלה תיאטרון גשר - "פיניטה לה קומדיה". מדובר בסאטירה חברתית שכתב ניקולאי ארדמן בעיבודו של רועי חן, ובבימויו של אלכסנדר מורפוב. ההצגה סיימה באופן רשמי את העונה ה-22 בתיאטרון גשר, שכן התיאטרון יוצא לחופשת קיץ בת חודש.

דוד ליבאי ואלי זוהר / צילום: יעל צור
 דוד ליבאי ואלי זוהר / צילום: יעל צור

דוד ליבאי ואלי זהר

את האורחים קיבלו מנכ"לית תיאטרון גשר, לנה קריינדלין; יו"ר תיאטרון גשר, אלי זהר; יו"ר עמותת הידידים של התיאטרון, ישראל מקוב; ומנהלת עמותת הידידים, רותי היילפרן. סגרו עונה יחד: ברונו לנדסברג ויהודית אולמן, דוד ליבאי, בוריס קרסני, אורן מוסט, חיים טופול, צבי וג'וזפין זיו, עמוס עוז, ח"כ נחמן שי, ושחקן התיאטרון סשה דמידוב, שבאופן נדיר ישב בקהל וצפה באשתו סבטלנה דמידוב משחקת על הבמה.

צים מסגיר סודות

הוועידה השנתית השביעית למיזוגים ורכישות מבית מידע כנסים התקיימה אתמול (ב') במלון לאונרדו סיטי ברמת-גן. באחד הפאנלים המסקרנים בוועידה לקחו חלק אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי בפרוטרום; אביבית פלג, שותפה ומנכ"לית בית ההשקעות ינאי, פלג ושות', המתמחה במיזוגים ורכישות בחברות בוגרות מתחומי התעשייה; נתן גוטנברג, מנכ"ל גידרון; לייזי אורן, נשיא מטריקס; ועדי צים, יו"ר ובעלים של צים פיננסים ולשעבר מנכ"ל ומבעלי כמעט חינם, אשר נמכרה לאחרונה ליינות ביתן ב-350 מיליון שקל.

אביבית פולג / צילום: איל יצהר
 אביבית פולג / צילום: איל יצהר

אביבית פלג

הפאנל עסק בסיפורי הצלחה של מנכ"לים שביצעו מיזוגים ואקזיטים. המשתתפים סיכמו ואמרו שהשלב הראשון לפני כל מו"מ, ולפני כל עסקה, כרוך ביצירת אמון בין הצדדים. צים סיפר כי לפני מכירת כמעט חינם, הוא נפגש עם הקונה בביתו, כדי ליצור יחסי קירבה ביניהם. בסוף היום העניקו פלג וחיים כהן, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, אות הוקרה בתחום המיזוגים והרכישות לחגי שלום, מבעלי טיב טעם. האות ניתן לו כהוקרה על פעילות מוצלחת רבת שנים בתחום המיזוגים והרכישות.

שטרן למצוות

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, הסתובב לאחרונה ברחבי עיר הבירה כשהוא מלווה בכ-200 בני ובנות מצווה. שטרן אירח את ילדיהם של עובדים בקבוצה ואת הוריהם, לכבוד הגעת הבנים והבנות למצוות, וארגן עבורם טקס מרגש בכותל המערבי שבירושלים, שם קיבלה את פניהם חבורת נגנים בליווי תופים ושופרות.


ניר ועדי שטרן

המשתתפים לא פסחו על המסורת של הטמנת פתק בכותל ולאחר מכן המשיכו בטיול בסמטאות העיר העתיקה, צפו במיצג אור-קולי בעיר דוד וסיימו את היום בארוחת ערב משותפת. שטרן עצמו בירך את הנוכחים בהזדהות רבה, שכן בין המשתתפים היה גם בנו עדי, שנמנה עם בני מצווה.

מרצדס: עכשיו הבושם

יוני שסטוביץ, בעלי חברת שסטוביץ, ואריאל פינטו, מנכ"ל חטיבת היוקרה בכלמוביל, אירחו אתמול (ב') אירוע השקה ססגוני וריחני באולם כלמוביל בתל-אביב. באירוע, שנערך בשעת ערב מוקדמת, נחשף הבושם הראשון מבית מרצדס-בנץ, המעוטר בלוגו היוקרתי של מותג המכוניות. הקייטרינג מגי ותולי היה אמון על הכנת המנות שהוגשו לאורחים.

שמואל וענת חרל
 שמואל וענת חרל

שמואל וענת חרל"פ, יוני שסטוביץ

בין האורחים שנהנו מניחוחות היוקרה נצפו ד"ר שמואל חרל"פ, מבעלי קבוצת כלמוביל, ורעייתו ענת, שנחתה בבוקר מניו-יורק; רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן; איציק לוי, מנכ"ל חטיבת הקוסמטיקה בשסטוביץ; דני לוזון, סמנכ"ל סופרפארם; איל קירש, סמנכ"ל ניופארם; שלי גפני, ועוד רבים שבאו להתבשם ולהתמנגל.