ההרוג בתאונת המטוס הקל באילת: רו"ח יגאל בריטמן

בריטמן, שהיה בן 68 במותו, החל את דרכו המקצועית ב-1972 ■ בשנת 1994 בריטמן חבר לרשת העולמית - Deloitte Touche Tohmatsu ■ נשיא לשכת רואי חשבון, דודי גולדברג: "אנחנו מזועזעים מאובדן האדם, אחד מאושיות המקצוע"

רו"ח יגאל בריטמן, שהיה אחד השותפים בפירמת ראיית החשבון - דלויט בריטמן אלמגור זהר, נציגת Deloitte בישראל, נהרג אתמול (ה') בתאונת המטוס שהתרחשה באילת. בריטמן היה בן 68 במותו.

התאונה בה נהרג בריטמן התרחשה במטוס קל שהמריא משדה התעופה בהרצליה והתרסק אחר הצהריים בין נמל התעופה באילת לאזור מרכז העיר הדרומית. בריטמן שהה עם עוד שני נוסעים במטוס, שנפצעו והועברו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בריטמן החל את דרכו המקצועית ב-1972, כאשר פתח את משרד ראיית החשבון יגאל בריטמן ושות'. בשנת 1994 בריטמן חבר לרשת העולמית - Deloitte Touche Tohmatsu. בהמשך השנים, משרדו של בריטמן התמזג עם עוד מספר משרדים, ביניהם פרידמן שפירא גולדשטיין ושות'.

ב-1999 שונה שמה של פירמת רואי החשבון בניהולו של בריטמן לדלויט בריטמן אלמגור (לאחר מיזוג עם משרד אלמגור). הגלגול האחרון בהיסטוריית הפירמה של בריטמן, התרחש ב-2008, עת מיזוג משרד Deloitte בריטמן אלמגור עם משרד זהר את זהר.

לאחרונה בריטמן תקף בחריפות את הביקורת הציבורית כנגד הטבות המס להן זוכות חברות הענק בישראל. לדבריו, "העלאת שיעורי המס תבריח את החברות הרב-לאומיות אל מחוץ לישראל, למדינות בהן השקעות עבור תעשיות עתירות ידע כדאיות יותר, כדוגמת שוויץ, אירלנד ולוקסמבורג". בריטמן החזיק בדעה לפיה החברות הרב-לאומיות הגדולות הפועלות בישראל תורמות לתעסוקה, לגידול ביצוא וכפועל יוצא מכך גם לגידול מהכנסות המדינה ממסים.

עם זאת, באותה נשימה בריטמן גם התבטא בחריפות כנגד חוק ההסדרים והצעת התקציב האחרונה. "התקציב המוצע איננו אתגרי. הוא מעלה את מס החברות, מס הכנסה, מע"מ ומסים עקיפים נוספים, והמשמעות של זה, בין היתר, היא הכבדה נוספת על השכבות החלשות ומעמד הביניים".

נשיא לשכת רואי חשבון, דודי גולדברג אמר בתגובה למותו של בריטמן כי "אנחנו בהלם ומזועזעים מאובדן האדם, אחד מאושיות המקצוע. איש שתמיד עזר, איש חכם, דומיננטי שהשפיע על מקצוע ראיית החשבון. אני והלשכה משתתפים באבל המשפחה אישתו קלוד והילדים".

ד"ר קרנית פלוג, משנה לנגיד בנק ישראל וממלאת מקום הנגיד, הביעה צער עמוק על מותו של רו"ח יגאל בריטמן, שהיה חבר הועדה המייעצת לנגיד לענייני בנקאות. הנהלת בנק ישראל, המפקח על הבנקים ועובדי הבנק משתתפים בצער המשפחה ובצער עובדי פירמת דלויט בריטמן אלמגור זהר. ד"ר פלוג: "רו"ח ברייטמן היה מראשי המגזר הפיננסי בישראל. מותו הוא אובדן גדול לקהילה העסקית ודמותו תחסר בנוף הציבורי".