השיחה: אותות מאפריקה

עם מי הגיעה אשת העסקים ירדנה עובדיה לקבל אות הוקרה על פועלה באפריקה? ■ מי חבש קסדה בטקס הנחת אבן הפינה של "מגדלי אלון"? ■ ואיך השיקו אדריכלי המסעדות קרוננברג וברנוביץ' את ספרם החדש?

כ-300 מוזמנים הגיעו אמש (ג') לנשף שקיימה לשכת המסחר ישראל-אפריקה במלון דן פנורמה בתל-אביב. שר הכלכלה נפתלי בנט כיבד בנוכחותו. האירוע כלל קוקטייל חגיגי, ארוחת ערב והענקת אותות הוקרה לגופים, מוסדות ואישים הפועלים באפריקה זה שנים רבות. נשיא הלשכה, אלי אבידר, נשא דברים וציין כי בעוד בשנים האחרונות מורגש משבר כלכלי ברוב מדינות העולם, נמצאת כלכלת אפריקה במגמה הפוכה ובצמיחה מסיבית.

ירדנה עובדיה והנכדים אלינור ולידור, לשכת המסחר ישראל אפריקה / צילום: אסף לב
 ירדנה עובדיה והנכדים אלינור ולידור, לשכת המסחר ישראל אפריקה / צילום: אסף לב

ירדנה ועובדיה ונכדיה אלינור ולידור

התכבדו באותות: שמעון דיק, מנכ"ל מוטורולה; סער ברכה, מנכ"ל קבוצת תה"ל; עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי; אשת העסקים ירדנה עובדיה, שהגיעה מלווה בבעלה, הילדים והנכדים; יצחק אלישיב, מנכ"ל חברת טלאמניע, על עסקת ביטוח האשראי הנבחרת של השנה; ואליוט טננבאום, מנכ"ל לאו שכטר, בתחום היהלומים. כמו כן הוענקה מדליית כבוד למייסד הלשכה נפתלי בלומנטל ואות ליגת הכבוד של הלשכה לשגריר קמרון בישראל, הנרי אטונדי אסומבה. עינת שרוף הקפיצה את האורחים בהופעה בשפה האנגלית. נכחו: משה לחמני, יו"ר דירקטוריון שיכון ובינוי; עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא; יוסי חממי, משנה לנשיא להב; עופר נמרודי; יאיר סהר, נשיא בורסת היהלומים; מוטי גנץ, יו"ר מכון היהלומים; ד"ר אזיק ווסילי, סגנית נשיא הבנק העולמי; עמי לוסטיג, שותף בחברת LR; ארז סופר, שותף מנהל ב-BDO, ועוד.

סבן למען ילדי הנגב

בטקס שנערך אתמול בבית החולים סורוקה בבאר-שבע, נחנכו מרפאות הילדים החדשות ע"ש סבן. ההשקעות של קרן סבן, שייסד איש העסקים חיים סבן, בסורוקה, מסתכמות כבר בכ-16 מיליון דולר, ונועדו להציב את בית החולים הדרומי בקדמת הטכנולוגיה והשירות הרפואי.

מתי ליפשיץ, חיים ושריל סבן, אהוד דודסון, גבי אשכנזי, חנוכת מרפאות ילדים בסורוקה / צילום: ישראל הדרי
 מתי ליפשיץ, חיים ושריל סבן, אהוד דודסון, גבי אשכנזי, חנוכת מרפאות ילדים בסורוקה / צילום: ישראל הדרי

פרופ' מתי ליפשיץ, חיים ושריל סבן, ד"ר אהוד דודסון וגבי אשכנזי

סבן, שהגיע ארצה לחתונת אחיינו ביום חמישי הקרוב, סיפר בטקס שרעייתו והוא החליטו לפני שנים לתרום לבריאותם של ילדים. התייצבו: האישה שאיתו, ד"ר שריל סבן; רא"ל (במיל) גבי אשכנזי, יו"ר קרן רש"י; ד"ר אהוד דודסון, מנהל סורוקה; פרופ' מתי ליפשיץ, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים ואורחים נוספים.

הקסדה של קויתי

באתר הבנייה במתחם אלון, ברחוב יגאל אלון בתל-אביב, נערך אמש טקס הנחת אבן פינה לרגל השקתו של פרויקט "מגדלי אלון". הטקס נערך בהשתתפות השותפים בפרויקט, במסגרת קבוצת הרכישה שארגנה חברת בסר בראשותו של נחשון קויתי. הפרויקט, שנבנה בשיטה של בנייה ירוקה, כולל שני מגדלי משרדים בני 40 קומות, מעל שטחי מסחר ומרתפים ו-2,200 מקומות חניה. קויתי ורעייתו מלי, שהשיאו את בתם הבכורה יעל בשבוע שעבר, עמדו שוב בעמדת מקבלי הפנים. בין השותפים בקבוצת הרכישה ניתן למצוא, לראשונה, גם גופים מוסדיים. עלות הקמת הפרויקט היא כ-1.3 מיליארד שקל והוא ייבנה על ידי שותפות של אשטרום ואלקטרה בנייה. היקף החוזה הקבלני הוא כ-750 מיליון שקל ובנק הפועלים מלווה את הפרויקט.

איתן אלדד, נחשון ומלי קויתי / צילום: שרונה אברהם
 איתן אלדד, נחשון ומלי קויתי / צילום: שרונה אברהם

איתן אלדר, נחשון ומלי קויתי

חבשו קסדות: יאיר המבורגר, שלמה אליהו, יונל כהן, רמי נוסבאום, שלמה גוטמן, שוקי מדנס, אודי ברזילי, איתן אלדר, רועי גיל, אמיר אלדר, רועי מקוב, משה הוברמן ואמיר הסל.

גבהים באשדוד

בתחילת השבוע נחנכה חממת ההאצה של סטארט-אפים הראשונה מסוגה באשדוד. מדובר במרכז המשלב עולים חדשים, תושבים חוזרים ויזמים ישראלים, ונועד ליצור סינרגיה ביניהם. הגיעו לאשדוד: שר החקלאות ח"כ יאיר שמיר; שרת העלייה והקליטה, ח"כ סופה לנדבר; ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי; ומנכ"ל עמותת גבהים, ד"ר מיכאל בן סעדון. לאחר שלב הנאומים, ולפני גזירת הסרט, מארגני הטקס לא הצליחו למצוא את השרה לנדבר. בירור קצר העלה כי השרה כבר המשיכה ליעדה הבא.

אדריכלי המסעדות מגלים את הסודות

נציגים מצמרת הגסטרונומיה של ישראל התקבצו אתמול בשעת ערב מוקדמת בחצר "תולעת ספרים" שברובע לב העיר בתל-אביב. הסיבה להתכנסות הייתה השקתו של הספר The Practice, של האדריכלים אלון ברנוביץ' ואירנה קרוננברג, שבו מוצגים פרויקטים שביצעו שלב אחר שלב.

אירנה קרוננברג, אלון ברנוביץ', רון אבידן, השקת הספר The Practice / צילום: אביב חופי
 אירנה קרוננברג, אלון ברנוביץ', רון אבידן, השקת הספר The Practice / צילום: אביב חופי

אירנה קרוננברג, אלון ברנוביץ' ורון אבידן

צמד האדריכלים חתומים על עיצוב סצנת הקולינריה התל-אביבית וברזומה שלהם ניתן למצוא את עיצובן של המסעדות: פסטל, הרברט סמואל, טאפאס אחד העם, צפרה ויפו-תל-אביב. הגיעו להרים כוסית: ח"כ זהבה גלאון, חברתה של קרוננברג, ירון אשכנזי, טדי שאולי, אבי שטיינמץ, יונתן רושפלד, שהגיע עם בנו תום וחלק געגועים ל"מאסטר שף" עם חיים כהן; רון אבידן, מנכ"ל עופר השקעות; נועם וינמן, רינה מצליח ועוד.

פישר למען באו

בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר נפתחה בשני תערוכה שבה מוצגות יצירותיו של האמן יוסף באו ז"ל, מפתח הפונטים הראשון בארץ שצייר את האנימציה והכותרות לסרטים ישראליים רבים, כגון: "קזבלן", "שמונה בעקבות אחד", "סאלח שבתי", "עמוד האש" ועוד. התערוכה נתרמה ע"י ד"ר אלי פישר ובתו סיגל בר און, היו"ר המשותף של תשלובת ד"ר פישר. כל ההכנסות מהתערוכה יוקדשו לשימור מורשתו של באו ולתחזוק בית יוסף באו, העומד בסכנת סגירה.

הדסה באו, אלי פישר, צלילה באו, תערוכה מיצירותיו של יוסף באו / צילום: ענת מוסברג
 הדסה באו, אלי פישר, צלילה באו, תערוכה מיצירותיו של יוסף באו / צילום: ענת מוסברג

הדסה באו, ד"ר אלי פישר וצלילה באו

נצפו: בנותיו של האמן, צלילה והדסה באו; יו"ר הבנק הבינלאומי רוני חזקיהו; רפי איתן, לני רביץ, ויסלב קוצל, סגן שגריר פולין בישראל; ומנחם גולן. בערב סופר בערב כי לאחר מותו התגלה שבאו פעל כגרפיקאי בשירות "המוסד", ובין היתר הוא הכין את תעודותיו המזויפות של אלי כהן לקראת שליחותו לדמשק ואת התיעוד המזויף ששימש ללכידת אייכמן.