גאדג'טים: סמסונג גלקסי S4 מיני - סלולרי בינוני במחיר גבוה

ה-S4 מיני הוא מכשיר בינוני מאוד, הסיבה היחידה שהוא נמצא על המדף הוא השיוך שסמסונג עושה לו למכשיר הדגל שלה, הגלקסי S4

ההצלחה של סמארטפון הדגל של סמסונג - גלקסי S4, הביאה את החברה להשיק דגם קטן במחיר נמוך יותר - גלקסי S4 מיני. למרות שמו הכמעט זהה, מלבד העיצוב אין קשר בין המכשירים.

ממשק: המכשיר מגיע עם אנדרואיד בגרסת ג'לי בין (4.2.2), הוא כולל אפליקציות של סמסונג, כמו "תזכיר", לכתיבת הודעות בכתב יד, "סמסונג לינק" המאפשר לראות תוכן המאוחסן במכשירים ניידים אחרים של אותה יצרנית ששייכים למשתמש ו-"WatchON" - שלט רחוק לטלוויזיה, לממירי הכבלים או הלוויין ולשאר המכשירים בבית (לא מזגן). האפליקציה הזו פועלת באמצעות משדר אינפרה אדום המשולב בחלק העליון של הסמארטפון.

חומרה: הסמארטפון הזה אולי נקרא מיני, אבל אין קשר ממשי בינו לחומרה של האח הגדול. ל-S4 מיני מסך בגודל 4.3 אינץ' באיכות טובה, לעומת צג בגודל 5 אינץ' ב-S4 הרגיל. המשקל עומד על 107 גרם לעומת 130 גרם והמעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.7 ג'יגה הרץ, לעומת שני מעבדים מרובעי ליבות במהירות 1.6 ג'יגה הרץ ו-1.2 ג'יגה הרץ באח הגדול. המעבד החלש יותר במיני מורגש. מספר רב של פעמים המכשיר פשוט לא הגיב לכמה שניות ולקח לו זמן לחזור למצב פעולה רגיל. מלבד זה, סמסונג החליטה לוותר על התקן החיבור לטווח קצר מסוג NFC בדגם הזה.

מצלמה: חיישן של 8 מגה פיקסל עם פלאש ומיקוד אוטומטי. הממשק נוח לשימוש כולל הגדרות רבות לצילום לילה או ספורט. היה חסר לנו כפתור פיזי להפעלת המצלמה. בחדר סגור התמונות מקבלות גירעון ובלילה ישנם כבר מריחות. ביום הצילום סביר.

סוללה: 1,900 מילי אמפר, שהחזיקה עד שעות הלילה.

מחיר: הבעיה הגדולה ביותר של ה-S4 מיני הוא המחיר - 2,500 שקל דרך היבואן הרשמי סאני (כולל שנתיים אחריות). מדובר במחיר גבוה מדי, במיוחד כאשר אפשר לקנות את ה-S4 הרגיל דרך ייבוא מקביל במחיר הנמוך מ-3,000 שקל.

בשורה התחתונה: ה-S4 מיני הוא מכשיר בינוני מאוד, הסיבה היחידה שהוא נמצא על המדף הוא השיוך שסמסונג עושה לו למכשיר הדגל שלה.

ציון: 7.