ההסתדרות מאיימת על מנכ"ל פז יונה פוגל בסכסוך עבודה

ההסתדרות קוראת למנכ"ל פז להכיר בהתאגדות העובדים ■ פז בתגובה: "כל הניסיונות לייצר מראית עין לניהול מו"מ או הכרזת סכסוך עבודה אינם מקובלים"

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן, שלח אתמול (ב') למנכ"ל חברת פז, יונה פוגל, מכתב התרעה לפני הכרזה על סכסוך עבודה בחטיבת הזיקוק והלוגיסטיקה. כך נודע ל"גלובס". בהסתדרות ניסו גם היום לשמור על איפול תקשורתי בכל הקשור ליחסי העבודה בפז, בשונה מסכסוכים במקומות עבודה אחרים.

במכתבו לפוגל התריע ניסנקורן מפני המבוי הסתום שאליו נקלע המו"מ באשר להתאגדותם של עובדי חטיבת הזיקוק והלוגיסטיקה, והזהיר מפני מה שכינה צעדים חד-צדדיים שנוקטת לכאורה הנהלת החברה, לרבות כלפי יו"ר ועד העובדים. "היה ולא יחול שינוי לגבי פתרון המחלוקות, ניאלץ לשקול הכרזה על סכסוך עבודה", כתב ניסנקורן.

עובדי חטיבת הזיקוק והלוגיסטיקה הצטרפו בחודש מאי להסתדרות, ובארגון מיהרו להודיע כי הפכו לארגון היציג של עובדי החטיבה. בהנהלת פז, לעומת זאת, הבהירו כי חברת פז היא בבחינת "יחידת מיקוח אחת", ועל כן לא ניתן להכיר בהתאגדות שכוללת רק את העובדים של חטיבה אחת מתוך שלוש. באופן אירוני, גם העובדים ביתר החטיבות התאגדו, ואולם בארגון אחר - ההסתדרות הלאומית. אם אלה היו בוחרים להצטרף לארגון אחד, הנהלת החברה הייתה מחויבת להכיר בהתארגנות. לפי שעה, בחברה לא מכירים בהתארגנות שבמסגרת ההסתדרות הכללית וגם לא בזו של הארגון המתחרה.

יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות הכללית, חיים שייב, אמר ל"גלובס" בעניין: "אני מבקש לנצל את הבמה ולהזכיר לעובדים שהצטרפו לארגון השני, שההסתדרות הכללית הוכיחה שעם הניסיון והעוצמה שלה יש לה כמעט אפס כישלונות בהתארגנויות עובדים". בהסתדרות הלאומית טענו מנגד כי לא במקרה העובדים בחטיבות האחרות הצטרפו לשורותיהם.

מחברת פז נמסר בתגובה: "חטיבת הזיקוק מעולם לא הוכרה כיחידת מיקוח נפרדת בפז, ולכן לא תיתכן בה יציגות. כל הניסיונות לייצר מראית עין לניהול מו"מ או הכרזת סכסוך עבודה אינם מקובלים". עוד מסרו בפז: "החברה דוחה בתוקף כל טענה להתנכלות ולצעדים חד-צדדיים".