מנהלי חברת ניהול בניינים בדרום חשודים בגניבת חשמל שיטתית

עפ"י החשד, החברה העסיקה קבלן מומחה לסילוף קריאות המונה, כך שמוני החשמל הראו על צריכת חשמל הנמוכה בכשני שליש מהצריכה בפועל; בדרך זו "טופלו" מוני החשמל של הבניינים שתיחזקה החברה ■ היקף הגניבה: כמיליון שקל

מנהלי חברת ניהול בנייני מגורים בדרום הארץ חשודים בפרשיית גניבת החשמל הגדולה ביותר שנחשפה עד כה. שלושה ממנהלי החברה, ששמה לא הותר לפרסום, נעצרו השבוע על-ידי שוטרי ימ"ר לכיש. אחד מהם שוחרר אתמול (ב') לביתו, ומעצרם של השניים האחרים הוארך ב-5 ימים.

בחברת החשמל מעריכים את היקף הגניבות בנזק של מיליון שקל לפחות, אך מעריכים כי ההיקף הכולל גדול בהרבה. עד כה התגלו מוני חשמל מסולפים בכ-300 בנייני מגורים משותפים באזור הדרום, רבים מהם רבי-קומות שצריכת החשמל המשותפת שלהם מגיעה לאלפי שקלים בחודש.

לפני כחצי שנה התקבל בחברת החשמל מידע מודיעיני על גניבה שיטתית לכאורה ובהיקף גדול של חשמל בדרום. החקירה העלתה כי מדובר בחברת ניהול ידועה ומוכרת היטב שהעסיקה לכאורה קבלן מומחה לסילוף קריאות המונה, כך שמוני החשמל הראו על צריכת חשמל הנמוכה בכשני שליש מהצריכה בפועל. בדרך זו "טופלו" מוני החשמל של הבניינים שתוחזקו על-ידי החברה.

על-פי החשד, במקביל המשיכה החברה לחייב את הדייירים בתשלום הרגיל עבור הוצאות החשמל המשותפות של בניין המגורים (מעליות, משאבות מים תאורה וכו') ושילשלה לכיסה את ההפרש.

לדברי גיל מרום, מנהל תחום מודיעין וחקירות בחברת החשמל, "מדובר בעבירה פלילית חמורה אשר מגבירה את הסיכון לקצרים חשמליים, לשריפות ולהתחשמלות. מעבר לכך, גניבות החשמל מביאות לכך שכלל הצרכנים נאלצים לשלם את חלקם של גנבי החשמל".

משטרת ישראל, באמצעות ימ"ר לכיש, עורבה בחקירה בשלביה הראשונים. החקירה, שפרטים ממנה נותרו היום אסורים לפרסום, התנהלה במשך חודשים באופן סמוי, אך עברה להתנהל בגלוי בתחילת השבוע. ייתכנו מעצרים נוספים בפרשה.

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, מסר כי "החברה רואה חשיבות רבה בחשיפת מקרי גניבת חשמל שפוגעים בכיסו של האזרח ובחברת החשמל. ההתעסקות הבלתי אחראית במערכות המניה והחשמל של החברה הובילו בעבר לאירועים מצערים ולפגיעה בנפש. אנו נילחם מלחמת חורמה בגנבי החשמל, נביאם למיצוי כל ההליכים המשפטיים ונעשה הכול בכדי למנוע הישנות של מקרים דומים".