עו"ד רונאל פישר: "אם אלון חסן יוריד את הגורמט הוא יהיה אחר?"

עורך דינו של אלון חסן טוען לאפליה עדתית: "ראוי לתקוף ולבקר - אבל למה על בסיס עדתי נמוך? האם יש משמעות לעובדה שהוא נראה כמו בבון? בוודאי - ומנצלים את זה בצורה מכוערת" ■ חסן ל"גלובס": "עשו לי סיכול ממוקד"

"אחת הפעולות המשפטיות החשובות ביותר שעשינו בנוגע לאלון חסן היא שפנינו למשרד הפנים כדי לשנות את השם שלו לחסנובסקי", מספר עו"ד רונאל פישר, והאמירה הזו שלו לא מלווה בחיוך. "האם יש משמעות לעובדה שהוא בבון? ודאי. הם מנצלים את זה בצורה מכוערת, וזה לא מוסיף כבוד למי שמתנפל עליו. כן, יש סוורים, ויש אנשי ועד כאלה. וככה הם לפעמים נראים ונשמעים. זה היתרון שלהם בעבודה, וזה החיסרון שלהם בהתנהלות אחרת", הוא מוסיף.

אלון חסן בראיון בלעדי: "תכננו איך לחסל אותי"

לדבריו, הנמלים "הולכים לקראת גיהינום" לאור התנהלות הממשלה, שרק השבוע שבה ופנתה לבג"ץ בבקשה שלא לקיים את החלטת בית הדין לעבודה שחייבה אותה בהידברות עם העובדים (בקשה שנדחתה על הסף).

"אין ספק שלמדינה יש אינטרס גדול להחליש את אלון ולהביא לכך שוועד העובדים בנמל אשדוד יהיה מוחלש ומתגונן מול הכוח הגדול של המדינה. יש כאן קטע מטורף שלא מבינים: אין מחלוקת בין חסן למדינה. זו מחלוקת מדומה ושקרית שמישהו דואג לייצר וללבות לצרכים פוליטיים ואחרים. האם האנשים האלה רוצים בהפרטה ובנמל נוסף? מובן שכן.

"אם מישהו היה מקשיב לאלון ולא מסתפק בגורמט ובבטן הכרסית שלו ובאופן שהוא מתנהג, הוא היה רואה שאין מחלוקת בין המדינה לבינו. יש כאן צורך של יחימוביץ' ואחרים לנצל סיטואציה לרווחים פוליטיים ואחרים. וזה די נמוך ועלוב.

"סוד גדול הוא שהנמל, בניגוד לרכבת, כשהוא שובת - הגברת מדימונה לא תרגיש מיידית את התוצאות כשהיא תקנה מוצר בסופר. למי כואבת שביתה בנמל? למי שמייצא ומייבא. נזקים במאות מיליונים. אז מישהו מנצל באופן ציני את העניין הזה ובצורה מכוערת".

לדברי פישר, אלון חסן לא מתכוון לוותר מהר כל-כך, וכל מי שמתיימר לדבר על צדק מפספס עיקרון חשוב במקרה שלו: "שיהיה ברור - החזרה של אלון לנמל אשדוד היא בדלת הראשית עם שטיח אדום, כמו נסיך. למה? כי יש כלל-ברזל בזכויות אדם במשפט: אתה לא מעניש אדם שלא הזהרת אותו.

"אתה לא יכול לבוא בטענות לאלון, ולראיה - ההסתדרות תיקנה בדיעבד את החוקה שלה, כי עד לאותו רגע זה לא היה אסור. לכן החזרה שלו לא הייתה התחכמות. הבשורה הרעה לאחרים והטובה לאלון, זה שהוא לא נשבר מהר מכל זה. אנו צפויים עוד לקרב גדול מאוד, והוא ינהיג את ועד העובדים עוד הרבה שנים. יש לו תמיכה מלמטה באופן שלא ראיתי כדבר הזה".

פישר, עיתונאי בעברו, מבהיר כי אין לו כעס על התקשורת, אבל מוסיף: "אני מאוכזב מהתקשורת, מהשימוש הציני ומהצורך שלה לייצר סיפור ונדליסטי נגד אדם - עכשיו זה אלון ומחר דמות אחרת. אם אלון יעשה דיאטה ויוריד את הגורמט או שאני אלמד אותו לדבר גבוהה-גבוהה הוא יהיה אלון אחר? אם הוא ראוי, הוא ראוי.

"מה זה הלעג התרבותי הזה? אתה חושב שהוא פחות מוכשר ממני? הוא נבון ומאוד חכם ועם ידע לא מבוטל. הוא יודע להקשיב ולקבל ביקורת לא פשוטה. בחדר סגור אנו יודעים לנבוח אחד על השני. אבל מה זה הצורך הזה ללעוג לו?".