זכרו את שאננות חברות הסלולר

קפה ב-5 שקלים ומופע ב-20 הם תוצר של אלפי ישראלים שהעזו

בשבוע אחד זכו צרכני ישראל לרוות נחת פעמיים - קפה ב-5 שקלים ומופע ילדים מושקע בחנוכה ב-20 שקל בלבד.

הציניקנים יגידו שרשת קפה ב-5 שקלים היא בדיחה פופוליסטית לא מוצלחת, ושמופע חנוכה ב-20 שקל הוא מופע מפסיד. הנאיבים יגידו שסוף-סוף יש כאן צדק חברתי.

אבל גם בלי להשתייך לאף אחד מאלה, אי-אפשר שלא להתפעל משתי היוזמות האלה, שמגיעות יותר משנתיים אחרי שמאות אלפי ישראלים החלו להעז ולהתלונן בקול על יוקר המחיה.

משהו קורה כאן. מצד אחד, עולם כמנהגו נוהג - רשתות בתי-קפה מוכרות כוס קפה ב-18 שקל, מחיר מלא של כרטיס לפסטיגל עומד על 170 שקל, ופופקורן ב"דיסני על הקרח" היכל נוקיה נמכר ב-50 שקל; ומצד שני, הסדקים בהגמוניה של החברות הגדולות מתחילים להתגלות.

את אותם ציניקנים שמספידים את רשת קופיקס עוד לפני שמלא שבוע לפתיחתה, נשלח לקרוא את הדיווחים על מהלכי תגובה שכבר נראים בשטח, כמו זה של רשתות בתי-הקפה בקניון רחובות שהוזילו את הקפה ל-5 שקלים.

ולמי שמזלזל במהלך של רמי לוי, שסבסד את מופע החנוכה פנטזיה ואיפשר מכירת כרטיסים ב-20 שקל, נזכיר את השאננות של חברות הסלולר, שלפני שנה וחצי הביטו בהתנשאות על חברות הסלולר הקטנות - והיום חוות נטישה המונית של לקוחות (כ-100,000 נטשו את 3 החברות הגדולות בספטמבר, כפי שנחשף השבוע ב"גלובס").

אז כן, משהו מתחיל לזוז. זה אמנם לקח זמן, זה אמנם מעט ומאוחר, וזה אמנם עדיין לא נוגע ברוב הסעיפים הכבדים של ההוצאות המשפחתיות, אבל כשיוקר המחיה כל-כך גבוה - בהחלט נעים להתנחם בהופעה ב-20 שקל ולקנח בקפה ב-5 שקלים.