מה ביקשנו, עוזי דיין?

ההמונים תומכים ב"יורדים" ובזים ל"שכבת השמנת"

האמת, נשבר לנו - ואנחנו מאות אלפים אם לא מיליונים. נשבר לנו שמלטפים אותנו בהתנשאות מחליאה עם "אחיי העבדים" ואחר כך מטיפים לנו מוסר ממרומי הכנסות אישיות של עשרות מיליוני שקלים. מעליב אותנו שיו"ר מפעל הפיס, האיש שיושב על אחת המשרות הכי נחשקות במגזר הציבורי, מכנה חברים שלנו "בוגדים" ו"מאוסים". נמאס לנו, לחלוטין, מהיאיר לפידים ומהעוזי דיינים של העולם הזה.

דיין, עוזי, באמת לא מבין מה רוצים ממנו. יותר מ-30 שנים הוא תרם לצבא ההגנה לישראל, הוא מלח הארץ, הוא יגיד מה שירצה על כל אחד ומתי שירצה. בטח. הוא רשאי להדביק תארי גנאי לישראלים שהחליטו לעזוב לברלין, כי הוא יודע מה ובעיקר מי טוב. דיין משתכר יותר מ-100 אלף שקל בחודש מעבודתו כיו"ר הפיס ומפנסיה צבאית מוקדמת, אבל הוא יגיד לנו כמה זה רע לא לנסות "לתקן מבפנים".

עוצמת התגובות נגדו, בפייסבוק כמו גם בידיעה שכיכבה אתמול באתר "גלובס", לא משאירה הרבה מקום לספק. ההמונים בחרו צד. מעולם לא הייתה כאן תמיכה שכזו באקט שנחשב מוקצה כל-כך הרבה שנים - "הירידה". יותר ויותר אזרחים ישראלים מבינים אותם, כואבים את כאבם, אפילו שוקלים אולי אם ללכת בעקבותיהם.

זה קרה לנו לא מעט בגלל חוסר החוכמה של "שכבת השמנת", שלפיד ודיין הם רק שניים מנציגיה הנאמנים ביותר. אנשים שחיים כאן טוב, טוב מאוד, מצוין, מעולה - ובטוחים ביכולתם להוביל את עדרי הפחות מוצלחים שנלחמים על כל עשב אי שם במרעה הצחיח שמתחתם.

לפיד עוד יכול לקבל "הנחת שר האוצר", שצריך ואמור להגיד מדי פעם משהו, אבל דיין? מה כבר ביקשנו ממך, שתשב על הג'וב החלומי שלך ותסתום? מי שמך למנהיג רוחני במדינה הזו בכלל, ובמעמד הביניים בפרט? מה אתה מבין בבעיות שלנו? מתי לאחרונה שקלת לקנות מותג רשת באחת מרשתות השיווק, כי לא היה לך כסף לדבר האמיתי? מתי חיית בלחץ בימים בין ירידת השכר דירה/המשכנתא/הקניות באשראי עד ליום קבלת המשכורת? מתי ראית מינוס קבוע בעו"ש? מתי ראית שם מינוס בכלל?

עזוב, אין לי (ולאחרים, רבים אחרים) שנייה אחת נוספת של סבלנות עבורך. אמרת מה שאמרת - ומבחינתנו, אתה מאוס יותר, הרבה יותר, מיורד לברלין. למה? כי בדבריך, אם להשתמש בעוד מילה חביבה עליך: בגדת. בנו.

הרשת סוערת

תגובות סוערות ברשת נגד אלוף (במיל') עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס, אשר תקף אתמול (א') את הישראלים המהגרים לחו"ל בשל יוקר המחיה. דיין, שכינה את היורדים בוגדים, הגיב אתמול בערב ועמד מאחורי דבריו.

"חוצפן", כתב הגולש אדם להב בפייסבוק. "תחזור להרוויח 5,000 שקל בחודש ולא לגמור את החודש. תנסה להרוויח 10,000 שקל ולכלכל משפחה שלמה. אחרי זה תחזור לכתוב דברים כאלה בפייסבוק. אתה מנופף בקורות בחיים שלך אבל שוכח שכל מי שחיי את המציאות רואה מינוס בבנק ואתה אדוני לא חי את המציאות האמיתית של הביצה הישראלית".

הגולש יואל בן יוסף כתב לדיין: "ואני לתומי חשבתי שהרעיון הציוני היה להעניק בית לכל יהודי באשר הוא - מדינה המשרתת את אזרחיה. משום מה היוצרות התהפכו והיום האזרח הוא זה שמשרת את המדינה בדם יזע ודמעות והרבה מאד מיסים - ובתמורה מקבל שירותים של מדינת עולם שלישי, חינוך שהולך ומידרדר, משטרה שזקוקה להשגחה מאלימות וטמטום וסיאוב שלטוני. מדינת ישראל הפכה מאור לגויים לחושך לאזרחיה. כשמשפחה עומדת בפני כליה כלכלית, אין פלא שמקומות שמציעים הרבה יותר בתמורה להרבה פחות הופכות להיות אטרקטיביות. הבגידה - אם מתרחשת כאן - היא של המדינה באזרחיה ולא להיפך".

אסף שטרן התייחס לתגובתו של דיין, אשר ציין כי הוא גדל ועבד קשה במושב, וכתב: "כשגדלת בשנות ה-50 כולם חיו במחסור. כיום מדינת ישראל מקוטבת. יש מי שחי בה כמו בהוליווד ומנגד מי שחי כמו בימי סלאח שבתי. לא ניתן לדרוש מאנשים שעבדו קשה בשביל לעשות משהו עם החיים שלהם לסבול בשם הציונות. רוצה למנוע הגירה? תילחם למען חברה בה דיור הוא מצרך בסיסי, זמין לכל אדם. מדינה בה יוקר המחיה מותאם למשכורות תושביה ובעיקר מדינה בה מעמדו של אדם נקבע על סמך מאמציו וכישוריו, ולא על סמך ייחוסו וקשריו".

אורי כץ שיגר עקיצה לדיין בגין הפנסיה שהוא מקבל מצה"ל, המוערכת בעשרות אלפי שקלים בחודש: "במשך עשרות שנים הציבור העריץ אנשים כמוך ואתם ניצלתם את זה. צברתם כוח פוליטי וכלכלי, תנאי פנסיה מדהימים שאני מתקשה להאמין שיש מקבילה להם בצבאות אחרים בעולם, וקשרים בצמרת שסידרו לכם הצנחות לתפקידים בכירים אחרי הפרישה. רק עכשיו, בעידן המידע הפתוח, הציבור מתחיל להבין שאתם לא יותר מעוד קבוצת לחץ סחטנית השומרת בקנאות על תנאיה. אני מקווה שגם אתה וחבריך מתחילים להבין שאנחנו לא נעמדים דום בכל פעם שמישהו מזכיר לנו שהוא היה קצין קרבי. קודם כל תחזור לצה"ל ותשרת שם עד גיל הפנסיה, בתפקידי מטה, כמו כל אחד אחר בארץ, ואחרי זה נדבר על תרומה והתנדבות והאם יש לך זכות לבקר את הלא-מחוברים".

רונית לוי תלמי הוסיפה: "לארבעת ילדיי אין כסף לגמור את החודש, הבנת? כולם שירתו בצבא כולם עובדים 10 שעות ביום. אבא שלהם סא"ל אחד הפצועים הקשים של צה"ל. הלב שלנו נקרע אבל לא נעצור בעדם מלחיות בכבוד, מה שאי אפשר לומר אם יישארו כאן. לידיעתך כולנו ציונים אבל עם זה לא קונים במכולת ואי אפשר אפילו לחיות בשכירות בלי עזרת ההורים. קל להיות במגדל השן ולזרוק מילים!".