שני פלסטינים הודו ברצח אל"מ (במיל') שריה עופר ז"ל

הותר לפרסום: השב"כ עצר חשודים נוספים ברצח עופר מחוץ לביתו ביישוב ברוש ■ שניים מהם - עודה פריד טאלב חרוב ובשיר אחמד עודה חרוב - הודו במעשה

שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, עצר 3 פלסטינים החשודים במעורבות ברצח אל"מ (במיל') שריה עופר ז"ל בסוף השבוע האחרון מחוץ לביתו ביישוב ברוש בצפון בקעת הירדן - כך הותר היום (א') לפרסום.

בסריקות שביצעו כוחות הביטחון לאחר הרצח אותרו מספר ממצאים ובהם כלי הרצח. אמש, בעקבות מידע מודיעיני שהתקב"ל בשב"כ, נעצרו 3 תושבי הכפר דיר-צמאת הסמוך לחברון, החשודים במעורבות ברצח.

בחקירתם הודו שניים מהעצורים - עודה פריד טאלב חרוב, בן 18, ובשיר אחמד עודה חרוב, בן 21 - בביצוע הרצח ובמעורבותם של מספר חשודים נוספים.

במהלך החקירה מסרו השניים כי הגיעו כבר לפני שבועיים לביתו של עופר, אך החליטו שלא לפעול באותו רגע.

המידע הזה עולה בקנה אחד עם גרסתה של אלמנתו של עופר, מוניק, שאמרה במהלך התחקור שעברה כי שני צעירים פלסטינים מאזור חברון הגיעו לביתם בנסיבות מחשידות.

למרות הודאתם של השניים, לא ברור עוד בשלב זה האם הרקע למקרה הוא פלילי או לאומני.

ביום שישי האחרון, שעות ספורות לאחר הרצח, עצרו כוחות הביטחון 5 חשודים במעורבות במקרה. הם נלקחו לחקירה במתקן של השב"כ, אך בשלב זה מעורבותם במעשה אינה ברורה.

הבוקר התייחס ראש הממשלה למקרה בפתח ישיבת הממשלה והדגיש כי הוא נבדק על-ידי מערכת הביטחון. נתניהו אף סיפר על ההיכרות האישית שלו עם עופר ז"ל. "אני זוכר את שריה עופר כילד. הוא היה בן כיתה של אחי עידו, והיה מבקר הרבה בביתנו. ילד בוגר, רציני, שאחר-כך הלך ותרם רבות במהלך שירותו הצבאי לצה"ל ולביטחון המדינה, ואנחנו שולחים תנחומים למשפחת עופר, לבני משפחתו", אמר נתניהו.

בבית-החולים העמק בעפולה עדיין מאושפזת מוניק עופר לאחר ניתוח שעברה, ומצבה מוגדר כעת קל. "המדינה צריכה לקום ולפעול בקיצוניות", אמרה ממיטתה בבית-החולים. "אל תשאלו אותי איך אני מרגישה, תשאלו איך עם ישראל מרגיש".