עוד ערב אבוד

מאז החלה קשת לשדר ריאליטי בימים א' ו-ג', יום ב' מנקז אליו את השאריות

תראו מה זה טלוויזיה: רק אתמול היו לנו צרות של עשירים בבחירה בין "בני ערובה" ל"בלו נטלי", ואילו היום (ב') אתם יכולים לבחור בין "מה אתם הייתם עושים" לבין "אמבוש", בין "מונית הכסף" ל"מלבי אקספרס". תענוג, נכון?

בכל הקשור לערוץ 2, לפחות הדינמיקה ברורה: מאז החלה קשת לשדר את תוכנית הריאליטי המצליחה שלה בימים א' ו-ג' (פעם "האח הגדול", עכשיו "הכוכב הבא"), נותר יום ב' כיום שמנקז אליו את השאריות והחובות לרגולטור. מה התירוץ של שאר גופי השידור?

למה כזבתם לי חופי הפלא?

"הכול אנשים - רחל", יום ב' 22:00

הערב ישודר אחד הפרקים הטובים של הסדרה המצוינת של הטלוויזיה החינוכית, "הכול אנשים", כשמודי בר-און יפסע בעקבותיה של רחל המשוררת: סיפור חייה הסוערים, הרומנים עם הגברים בחייה ועם הרעיון הציוני, שיברון הלב, המחלה, הייאוש. האהבה הגדולה לארץ ולרעיון מול הקושי הפיזי האדיר. וכמובן השירים. פרק חובה למי שההיסטוריה של הציונות קרובה ללבו.

ציון: 9

פריחה מאוחרת

"פני צלקת", יום ב' 23:45, "הוט פריים"

קשה להאמין, אבל לפני 30 שנה הסרט שהפך את אל פאצ'ינו לשם דבר והיה לחוליה חשובה בז'אנר סרטי הפשע כמעט נגנז בטרם הוקרן. המבקרים קטלו והציבור הדיר את רגליו מהאולמות - אולי בגלל הקרבה של העלילה למציאות העקובה מדם של עולם הסחר בסמים במיאמי דאז.

אחרי שכולם כבר ביכו אותו, התחיל הציבור לגלות אותו, וטוני מונטנה, המהגר הקובני שמגיע לצמרת עולם הפשע כשהוא אוחז בידה של מישל פייפר, היה לדמות אהובה כמעט כמו זו של מייקל קורליאונה.

משפט מפתח בסרט הוא "דונט גט היי פרום יור און סופליי" - בפשט: אל תתמסטל מהחומר של עצמך; ובדרש: ובכן, כמה אנשים אתם מכירים שנוהגים לעוף על השטויות של עצמם?

ציון: 9