פרשת חפציבה: מנהל הכספים זאב טננבאום הורשע בסיוע לגניבה

טננבאום הורשע בהסדר טיעון גם בעבירות של רישום כוזב, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ■ ירצה 20 חודשי מאסר ויפצה רוכשי דירות שנפגעו ב-600 אלף שקל

הסדר טיעון נוסף בפרשת חפציבה: מנהל הכספים של חברות חפציבה הפרטיות, זאב טננבאום, הורשע היום (ג') בבית המשפט המחוזי בירושלים, על-פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של סיוע לגניבה בידי מורשה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירה לפי חוק המכר (דירות).

מכתב האישום נמחקו במסגרת ההסדר העבירות גניבה בידי מורשה, הלבנת הון, עשיית פעולה ברכוש אסור, גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ועבירות של מנהל בתאגיד.

עוד הסכימו הצדדים לבקש מבית המשפט לגזור על טננבאום עונש של 20 חודשי מאסר בפועל וכן מאסר על-תנאי. בנוסף יפצה טננבאום את הנפגעים רוכשי הדירות בפרשת חפציבה בסך של 600 אלף שקל. טננבאום יתחיל בריצוי מאסרו בינואר 2014.

טננבאום שימש כמנהל הכספים של חברות חפציבה הפרטיות משנת 1979 והיה אחראי, בין היתר, על ניתוב הכספים שנתקבלו מרוכשי הדירות והפקדתם בחשבונות חברות חפציבה. בנוסף, במסגרת תפקידו במחלקת הכספים היה טננבאום אחראי על ההיבט הפיננסי של חלק מהפרויקטים, בעיקר בכל הקשור להתנהלות מול הבנקים המממנים אותם. לטננבאום היו כפופים מספר עובדים, ובכללם עובדי מחלקת הכספים בחברות חפציבה.

טננבאום הואשם כי הוא פעל יחד עם הנאשמים האחרים במטרה "לשלוח ידם בכספי הרוכשים, ולקבל את תשלומי הרוכשים באופן שיאפשר הפקדתם בחשבונות שאינם חשבונות הליווי. טננבאום הפקיד את כספי הרוכשים בניגוד להרשאה, לחשבונות שאינם חשבונות הליווי, ועל מנת למנוע את גילויה של שליחת היד בכספי הרוכשים, פעל יחד עם אחרים להציג מצגים כוזבים לבנקים המְלַווים".

סנגורו של טננבאום, עו"ד אייל בסרגליק, מסר עם חתימת הסדר הטיעון: "אין כל ספק, כעת לאור כתב האישום המתוקן, כי למרשי לא היה חלק ב'מעילה' לכאורית כלשהיא בחפציבה, וכי לא הוא גרם לנפילתה, אלא בועז יונה. אין גם כל ספק כי לא הייתה כל לקיחת כסף אישית של מרשי, או לקיחה של כספי ציבור כלשהם, וזאת בניגוד למר בועז יונה ולאחרים.

"מרבית החשדות שהופיעו בזמנו בכותרות ענק בעיתונות, אם לא כולם, נמחקו מכתב האישום, ולא בכדי. לא הלבנת הון ולא עשרות עבירות שיוחסו בזמנו, שלא היה להן כל שחר. כתב האישום המתוקן משקף נכונה את המצב העובדתי כפי שהיה בזמן אמת - פעילות לא נכונה של חברה, שהחלה עוד לפני תקופת מרשי, שגדלה לאור גחמות בועז יונה, עד שלא יכלה לעמוד בתשלומיה, ולולא פעילותו של מרשי, לא הייתה שורדת".