גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רוי סקוף: בקרוב נקים גרסה של "האפינגון פוסט" בישראל

סקוף, העורך הראשי של העיתון המקוון "האפינגטון פוסט", מתארח השבוע בארץ בכנס INTV של זכיינית ערוץ 2 קשת ■ בראיון בלעדי ל"גלובס" הוא אומר: "אם עיתונאי לא חש בנוח לעשות שימוש במדיה דיגיטלית - הוא בצרות"

בעוד שעמיתיו ברחבי העולם הולכים, מקצצים ומצמצמים את ארגוניהם העיתונאיים, רוי סקוף - העורך הראשי של ה"האפינגטון פוסט" - שכר בשנים האחרונות 100 עובדים במקצועות עיתונאיים. ה"האפינגטון פוסט", האתר המקוון שאולי מסמל יותר מכל את העידן הדיגיטלי של המידע העיתונאי, לובש בימים אלה פנים חדשות ועובר לגלגולו הבא - רשת שידורי ווידיאו בסטרימינג בשם "האפ פוסט לייב". לאחר שהטמיע את התפיסה שבית עיתונאי מוביל יכול לכלול בתוכו חדשות מספקי מידע זרים ומכותבי בלוגים חופשיים, החליטו ב"האפינגטון", בהובלתו של סקוף, להעביר את מיליוני גולשי האתר אל קדמת הבמה.

"כשנרכשנו על-ידי AOL (בשנת 2011 בתמורה ל-352 מיליון דולר, ל"א), לאריאנה האפינגטון, המייסדת, היה רעיון ברור לאן אנחנו צריכים ללכת", אומר סקוף, המבקר בימים אלה בכנס INTV של קשת בראיון בלעדי ל"גלובס".

לדבריו, "אחת הנקודות היא פיתוח הווידיאו המקורי שלנו. שכנענו את הדירקטוריון החדש שלנו לממן את הקמת ה'האפ פוסט לייב' והקמנו רשת לייב סטרימינג, עם תוכן חי בסטרים, ויצרנו פלטפורמה שמעודדת מעורבות".

במסגרת זו, ללא הפסקה, במהלך היום כולו, מועברים שידורים חיים באתר ה"האפינגטון פוסט" בהשתתפותם של גולשים, המשדרים חדשות באמצעות מצלמות רשת מרחבי העולם. המרואיינים של פעם, המקורות של העבר, הפכו להיות הפנים של החדשות. "מאז שהשקנו את ה'לייב סטרים' יש לנו 10,000 מתחברים מ-90 מדינות שונות. זה הוביל לדמוקרטיזציה של המדיה. אתה לא חייב לראות את אותם האנשים שמשדרים לך כל הזמן את החדשות".

סקוף, ממייסדי ה"האפינגטון פוסט" ואחד מכותביו, הוא דמות ידועה בתוכניות הטלוויזיה השונות בארה"ב. בעברו שימש כמפיק טלוויזיה וכתסריטאי. "הקמנו את ה'האפינגטון' לפני 8.5 שנים. גדלנו והשתנינו ואנחנו היום פלטפורמת מולטי מדיה. אנחנו בינלאומיים ובדרכנו להיות בעשר מדינות. החלטנו באופן מוקדם מאוד בהתפתחות שלנו מה הזהות שלנו, שתייחד אותנו לעומת האחרים, ואחד הדברים ש'ההאפינגטון פוסט' תמיד התגאה בו, הוא הקהילה המאוד מעורבת שלנו".

לדבריו, "היום יש 265 מיליון תגובות באתר. 70% מהתגובות שלנו הן לתגובות אחרות - אנשים מנהלים שיחות ביניהם. אמרנו לעצמנו, מה אם ניקח את השיחות האלה ונשים אותם במרכז ובקדימות, וכשעשינו את זה, שינינו את הפלטפורמה, את הטכנולוגיה, את האנשים ששכרנו. זה נהיה כוכב הצפון שלנו. בינתיים הטכנולוגיה כל-כך התקדמה, עד שאנשים יכלו להתחבר אלינו מכל מקום שהוא וזה הפך את העולם לנגיש יותר".

- יש משהו מפחיד בארגון - החדש יחסית - בשינויים הדרמטיים שמתרחשים סביבו ושהוא חייב לציית להם?

"בהחלט. אבל זו לא עיתונות שונה, זה לעשות בעיתונות שימוש אחר. אנחנו לא מחליפים את העיתונאים. אנחנו לא לוחצים על כפתור וכל מי שרוצה עולה ומדבר, יש לנו מפיקים ועורכים. בדיוק כשם שאתה כעיתונאי יוצא ומוצא מקורות, מראיין ומצטט אותם, כך גם אנחנו עושים את אותו הדבר - ועושים את זה בווידיאו וחי. לעיתונאי אין יותר את הכוח המוחלט להחליט לבדו מה לצטט ומה לא.

"דבר נוסף שעשינו, הוא שהרחבנו את ההגדרה של מה או נכון יותר מי הוא ה'מומחה', וזו נקודה חשובה. ידוע שכלי תקשורת, אחרי כל אירוע שמתרחש, מתקשרים אוטומטית לאותם אנשים כל הזמן. פה הרחבנו את זה. יש מקום להרבה יותר. יש למשל דיון נרחב מאוד על רפורמת הבריאות של אובאמה. אם תגיד שאתה בעד או נגד, ולא תסביר מדוע, זה לא יעבור. אבל אם נביא אדם שיספר סיפור אישי, על בנו, ויסביר על מה שמתרחש בחייו ומה עשוי לקרות לו - זה עדיף. אנחנו בעידן של אוקיינוס של מידע. כל עיתונאי רוצה לספר סיפורים, אבל זה בדיוק מה שחסר לנו - יש לנו את המידע אבל חסרים לנו הסיפורים והנרטיבים. את זה אנחנו יכולים לעשות באופן חזק, הרבה יותר מפרינט, זה בטוח. אם אומר שהאבטלה היא 7.2%, זה רע, אבל רגשית זה לא מעניין אותי. אבל אם אגיד לך, תכיר את ג'ון שהוא מובטל, זה חזק ביותר. אנחנו מעניקים בשר ודם למידע".

- איך דואגים למהימנות המידע בשיטה שלכם?

"הדרך לעשות זאת היא באמצעות תחקירן שמסנן ומפיקים. אל תשכח גם שרואים את הפנים, וזה הופך את זה לקל ולמהימן הרבה יותר. יש אנשים שקולם נשמע לראשונה, וזה חזק במיוחד. אנשים אמרו שזו הפעם הראשונה שהם נשמעים. זו דרך נהדרת למצוא קולות אחרים. אני עייף מאותם חמישה אנשים שבאים לטלוויזיה ויודעים הכול, כאילו הם אלוהי המידע. תומאס פרידמן היה אצלנו באותו היום ודיבר על היחס לנשים בסעודיה ואישה בסעודיה צפתה, השאירה תגובה, ותוך דקה הראנו את זה. הוא נדהם".

עיתונות היברידית

"אני מבוגר, אני אוהב עיתונים", אומר סקוף, "עצוב לי שאת 'לוס אנג'לס טיימס' אני מסיים לפני הקפה, הוא מאוד דק. אבל הם משקיעים בדיגיטל. אני חושב שאין בעיה בעיתונות איכותית, אבל אני חושב שיהיו פחות מקורות לזה". סקוף מודע היטב לעולם המשתנה סביבו, וכמו בכירים רבים בעולם העיתונות המצליחה - היום, הוא קורא לעמיתיו הצעירים ממנו להתעורר ולחוש באדמה הרועדת תחת משלח-ידם. "אנחנו בנקודה של חיבור גדול. השאלה היא פחות האם אתה עושה תוכן כזה או אחר, ואיך טלוויזיה שונה מהאונליין. העניין הוא שאתה עושה תוכן והשאלה היא על איזה מסך זה מופיע, סלולר, טלוויזיה, מחשב".

אחת המשימות הברורות של סקוף בכל הקשור לעיתון המקוון שהוא מנהל, היא שהוא יהיה נגיש בכל מסך אפשרי. "באתי הביתה וראיתי את אשתי צופה ב'דאונטון אבי', אבל היא ראתה את זה דרך נטפליקס. הקווים מטשטשים וזה ילך ויתחדד. זה מרתק עבורנו כי זה יאפשר אינטראקציה גדולה יותר".

לדבריו, "אין דבר כזה יותר היום עיתונאי של דיגיטל או של טלוויזיה או פרינט. זה הכול ביחד והשאלה איפה צופים בזה, היא ארכאית. פעם חשבו שבלוגרים הם אנשים בפיג'מה שיושבים במחשכים, היום זה אחרת לגמרי. הם בקדמת הבמה.

"בכל הקשור לטלוויזיה מול אינטרנט - אומר זאת כך: עשיתי סיור בקולג'ים ב-2008, ושאלתי כמה אנשים כאן צופים בטינה פיי עושה את שרה פיילין, 100% הרימו יד. אבל אף אחד לא אמר שראה את זה ב'סטארדיי נייט לייב' - כולם ראו את זה בהולו, או בסלולרי או שמישהו שלח להם את זה.

"במה שמופיע באינטרנט יש משהו חזק יותר מאשר בטלוויזיה - יותר אותנטי, לא מופק, לא מכירתי. יש לנו אולפנים משוכללים ואנחנו מעלים אנשים בסקייפ - וגם רשתות טלוויזיה עושות את זה. זה שאדם בסקייפ, זה נראה יותר אותנטי. זו הרי אותה פלטפורמה שבה אני מדבר עם אימא שלי".

איך ייראה העתיד?

סקוף מתייחס גם לעתיד העיתונות כולה ומאמין, כי "אנחנו הולכים לעידן היברידי - זה לא זה או זה. אם אתה עיתונאי, ואתה לא חש בנוח לעשות שימוש במדיה חברתית ולא במדיה דיגיטלית או בשילוב וידיאו ומולטי מדיה, אתה בצרות. אלה החיים, והחיים משתנים.

"היום אני שוכר הרבה אנשים שהדיגיטל הוא חייהם, ורק כך הם חיים. כשעשיתי ראיונות עבודה, שאלתי אנשים איך הם משתמשים בדיגיטל. אם הם אמרו 'אני עושה שר לכתבה בטוויטר', לא זימנתי שוב. קראתי למי שמחפש שם מקורות".

- בני כמה הם?

"24-32, אבל לא רק. רצינו אנשים עם ניסיון טלוויזיוני. יש לנו מיקס טוב, ויש לנו אנשים מכל מקום אפשרי - מסי אן אן, האוניון. אנשים שהיו פרילנסרים.

"אנחנו מעדיפים לשכור אנשים ולא להעסיק עובדי פרילנס. אנחנו מאמינים גדולים בקידום עיתונות ושאנשים יקבלו כסף טוב עבור זה. יש לנו צוות טוב".

- אתם מתכננים להקים גם "האפינגטון פוסט" בישראל?

"כן, זה במפת הדרכים השלנו. כל הבינלאומיות שלנו היא בשפה המקומית, ויש כל-כך הרבה חדשנות בישראל, והיו לנו הזדמנויות לעבוד עם הרבה ישראלים.

"AOL קנו את אתר סרטוני ההדרכה פייב מינטס שהקימו בתל-אביב. אנחנו עובדים עם חברת הטמעת סרטוני הווידיאו טאבולה, יש דברים מדהימים. זה יקרה בקרוב".

המסקנות

* תנו במה לגולשים: הפכו אותם לגורמים המדווחים ולפנים של החדשות.

* הקשיבו ליותר אנשים: הרחיבו את ההגדרה של מי נחשב למומחה. אל תיצמדו תמיד לאותם אנשים שנחשבים ל"אלוהי מידע".

* אין דבר כזה עיתונאי של דיגיטל או של טלוויזיה או פרינט: העיתונות היום היא היברידית. יש לשלב את כל הפלטפורמות ולהיות נגיש בכולן.

* הפכו את העולם לנגיש: אמצו את הטכנולוגיה. גם לדיווח באמצעות סקייפ יש ערך - הוא אותנטי ומעניק למידע "בשר ודם".

עוד כתבות

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הניקיי צלל בכ-1.5%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

יאיר לפיד, יש עתיד / צילום: כדיה לוי

האם עסקת שליט בוצעה זמן לא רב לפני הבחירות לכנסת?

יש קשר בין עסקת גלעד שליט מ־2011 לבחירות שהתקיימו ב־2013? אנחנו לא מצאנו כזה ● המשרוקית של גלובס

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד - אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה שהוא גם בעלים של חלק מהחצר ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 קופץ ב-1% ות"א 90 עולה ב-0.5% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה