השיחה: מאוהבים בשייקספיר

איפה ספגו חברי המועדון העסקי-אקדמי של ת"א מעט קולטורה? ■ איזה מתכון מהבית תרם אלי גלמן לספר המתכונים של עובדי אמדוקס? ■ ומי קיבל את אות יקיר ענף הקניונים?

חברי המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב התפנו בראשון בערב מעיסוקיהם למען מעט קולטורה קלאסית, שעה שהוזמנו להשתתף באירוע "להתאהב בשייקספיר". יו"ר אגודת הידידים, אמנון דיק, ומנכ"לית האגודה, סיגל אדר, בשיתוף עם התיאטרון הקאמרי, אירחו את האירוע שבמהלכו שוחחו הבמאי והמנהל האמנותי של התיאטרון - עמרי ניצן, והשחקן איתי טיראן, על מחזותיו של שייקספיר.

ישי ואסתר לבנון, אמנון דיק, אירוע
 ישי ואסתר לבנון, אמנון דיק, אירוע

ישי ואסתר לבנון ואמנון דיק

נכחו והתאהבו: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב; נועם סמל, מנכ"ל התיאטרון הקאמרי; ליאורה עופר, יו"ר אגודת הידידים של התיאטרון; ענת לוין, המנכ"לית הבאה של קבוצת מגדל ובעלה מאיר ברון; ישי ואסתר לבנון; ברונו לנדסברג, שפגש במקום את בנו אלכס וכלתו דיתי; יואל וסטלה קרסו; צביה ויוסי גרוס; עודד גרא, עו"ד ששי גז; רמי שלמור ועוד.

הבשלנים של אמדוקס

לאחר שבועות ארוכים של איסוף חומרים, טעימות ותהליך עריכה לא קצר - הושק השבוע הספר "הטעמים של אמדוקס". מדובר בספר מתכונים מיוחד המכיל יותר מ-200 עמודים של מתכונים משפחתיים נבחרים של עובדי החברה ממדינות שונות ברחבי העולם. הספר נחשף השבוע בגרסה דיגיטלית כחלק משבוע "הכישרונות של אמדוקס", שהתקיים במקביל ברחבי העולם וכלל תחרויות כישרונות, מופעים ותערוכות שהציגו יצירות אמנות מעשה ידי העובדים.

אלי גלמן, השקת הספר
 אלי גלמן, השקת הספר

אלי גלמן

בין מרק עגבניות הודי ל"צ'ילי חסר המתחרים של כריס" ולעוגת בראוניז טקסנית, ניתן למצוא בעמוד 120 גם את "הבולונז של אלי גלמן". גלמן, שמעבר לאהבתו לאוכל משמש גם כמנכ"ל אמדוקס, יזם לפני מספר חודשים את רעיון ספר המתכונים, והיה הראשון לתרום מתכון משפחתי לפרויקט. הספר, אשר הופץ ל-20,000 עובדי החברה ביותר מ-70 מדינות, נפתח בהקדשה מיוחדת של סמנכ"לית משאבי אנוש של החברה, כרמית שילה, אשר תיארה את החיבור שיוצרים טעמים שונים לזיכרונות, חוויות ואנשים, ואף תרמה מתכון מבית סבתה להכנת צ'וקור.

קניונים ונהנים

יותר מ-750 מבכירי ענף הקניונים ורשתות המסחר הדרימו בראשית השבוע לעיר אילת. הבאים לקחו חלק בוועידה השנתית השמינית של ענף הקניונים ורשתות המסחר בישראל, שנערכה במלון הרודס. דדי ריזל, יוזם הוועידה והעומד בראשה, העניק אמש (ב') את אות יקיר הענף ללאון אדרי, מבעלי הסינמה סיטי וחברת ההפקה יונייטד קינג. ריזל סיפר כי בראשית שנות ה-2000, כשבתי קולנוע רבים סגרו את שעריהם, איש לא האמין כי דווקא פתיחת קומפלקס מסחרי הכולל עשרות אולמות קולנוע עשויה להצליח כלכלית. אולם משפחת אדרי, שפתחה את הסינמה סיטי בגלילות בשנת 2002, הצליחה להכות את כל התחזיות הקודרות. לצד ההרצאות והפאנלים המקצועיים נהנו באי הוועידה מדי ערב מארוחות גורמה, מסיבות ריקודים, קוקטיילים חגיגיים והופעות של ישראל קטורזה ו"הטיש הגדול".

איתי והראל ויזל, רמי וקובי לוי, הוועידה השנתית של ענף הקניונים / צילום: איציק בירן
 איתי והראל ויזל, רמי וקובי לוי, הוועידה השנתית של ענף הקניונים / צילום: איציק בירן

איתי והראל ויזל, רמי וקובי לוי

לאון אדרי, איריס ברץ, הוועידה השנתית של ענף הקניונים / צילום: איציק בירן
 לאון אדרי, איריס ברץ, הוועידה השנתית של ענף הקניונים / צילום: איציק בירן

לאון אדרי ואיריס ברץ

דדי ריזל, חגי שלום, הוועידה השנתית של ענף הקניונים / צילום: איציק בירן
 דדי ריזל, חגי שלום, הוועידה השנתית של ענף הקניונים / צילום: איציק בירן

דדי ריזל וחגי שלום

היום (ג'), לציון סיום הוועידה, נערך מרוץ עממי תחרותי, שבמסגרתו השתתפו מנכ"לי הקניונים ורשתות המסחר בשני מקצים, האחד בן 2.5 ק"מ והשני בן 5 ק"מ. נצפו: אבי לוי, חגי שלום, שניצל את זמן הטיסה לקריאת הספר "כשסבא היה במלחמה", העוסק במלחמת יום כיפור, שקיבל במתנה מהסופר דוד כספי; משה רוזנבלום, מנחם עינן, ארנון תורן, אורי אבל, עמיר בירם, הראל ויזל, שהגיע מלווה בבנו איתי וניצל זאת לדאבל דייטינג עם רמי לוי ובנו קובי; איריס ברץ, יאיר מלכה, רוני ורוי ורטהיימר; ניצן לביא, פרדי ורוני אינסאז; אבי כץ, רונן נמני, מוטי פרידמן, אבי שומר, שרי וסולי סקאל; רני צים, צביקה שווימר, יעקב הלפרין, אלי ויובל אורגד; עופר שחטר, הדסה פתאל וניר שמול, ורבים נוספים.

אנג'ל בכיתה

אודי אנג'ל, בעל מניות בצים, מבעלי קבוצת XT ומבעלי זכיינית ערוץ 2 רשת, אשר עוסק בין היתר בימים אלה בדיונים בנוגע להסדר החוב של צים, לקח לעצמו בראשון האחרון פסק זמן קצר. אנג'ל הצפין עד קריית אתא מלווה ברעייתו ענת, יו"ר הכנסת לשעבר, דליה איציק, וסגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס. השלושה הגיעו לעיר כדי לציין את כניסת בית הספר ה-200 למיזם המחשוב החינוכי "סיסמה לכל תלמיד", שאנג'ל ייסד לפני כשש שנים. המיזם קיבל מאז תנופה משמעותית בעזרת תרומות החברה לישראל, בז"ן, XT, בנק הפועלים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל. במהלך הביקור התארחה הפמליה בלשכת ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ, שם פגשו את סגל מנהלות בתי הספר בעיר והמשיכו לביקור בכיתת לימוד בבית הספר היסודי שפרינצק.

ישר לדור הבא

האדריכל אבנר ישר אירח בראשון בערב, זאת השנה השנייה, את טקס הענקת הפרס ע"ש יצחק ישר, לזכרו של אביו האדריכל. לרגל האירוע, הגיע ארצה מדיסלדורף בגרמניה האדריכל כריסטוף אינגנהובן. המרצה האורח הציג את עבודותיו והרצה על ארכיטקטורה בת-קיימא ואקולוגית, תוך חיפוש מתמיד אחר מבנים נכונים פוליטית, כלכלית, חברתית וסביבתית.

כריסטוף אינגנהובן, ערן נוימן, אבנר ישר, טקס הענקת פרס ע
 כריסטוף אינגנהובן, ערן נוימן, אבנר ישר, טקס הענקת פרס ע

כריסטוף אינגנהובן, ד"ר ערן נוימן ואבנר ישר

את הפרס העניק ישר לשני בוגרי בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל-אביב עדי אהרון וניצן שרון - עבור פרויקט הגמר המצטיין לשנת 2013. בין הנוכחים היה ראש בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל-אביב, ד"ר ערן נוימן; האדריכל דן איתן, שהיה שותפו של ישר האב; האדריכל ישראל גודוביץ'; ומהנדס העיר תל-אביב, עודד גבולי.