ההתרחבות של רמי לוי גובה מחיר: ירידה ברווחיות הרבעונית

רשת רמי לוי רשמה ברבעון ‎‎ירידה של 10% ברווח הנקי, שעמד על כ-31 מיליון שקל, עקב עלייה בהוצאות שכר ושכירות ומספר ימי עבודה מועטים בספטמבר‏

‎‎המשך הצמיחה של רשת המזון רמי לוי באה לידי ביטוי גם בירידה בשיעורי הרווחיות של הרשת, ומשתרשרת לשורה התחתונה.

ברבעון השלישי של 2013 נפגעה רמי לוי מעלייה בשיעור הוצאות המכירה והשיווק שלה, וסיכמה אותו עם ירידה של 10% ברווח הנקי, שעמד על כ-31 מיליון שקל. זאת לאחר ששיעור הרווח התפעולי מהמכירות ירד מ-5.3% ל-4.2%. סך הרווח התפעולי לרבעון ירד בכ-12% ל-35 מיליון שקל.

‏‏שיעור הרווח התפעולי של לוי עדיין נחשב לגבוה בענף רשתות השיווק, ולשם השוואה, המתחרה שופרסל הציגה בדוחות הרבעון השלישי שלה שיעור רווח תפעולי של 3.4%.‏

‏ברשת הנושאת את שמו של בעל השליטה מייחסים את עיקר השחיקה ברווחיות לעלייה בהוצאות השכר והשכירות, וכן למספר ימי עבודה מועטים בחודש ספטמבר, בשל תקופת החגים.

רשת רמי לוי מפעילה כיום 27 סניפים, שניים מהם בזכיינות. עד סוף 2014 בכוונת הרשת לפתוח 9 סניפים נוספים.

‏בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2013 עלו רווחי רמי לוי ב-6.3% ל-91 מיליון שקל, ובתקופה זו ירד שיעור הרווח התפעולי שלה מ-4.9% ל-4.3%.‏

‏‏צמיחת רשת הדיסקאונט של לוי באה לידי ביטוי בעלייה של יותר מ-11% במכירות הרבעון, שהגיעו ל-827 מיליון שקל, ובשיפור של כ-12.5% ברווח הגולמי, שעמד ברבעון על 176 מיליון שקל.‏

‏את השיפור במכירות מייחסים ברשת לעלייה של 2.6% בפדיון חנויות זהות, לפתיחתם של 3 סניפים חדשים (במודיעין, בעכו ובקדימה) ולהמשך אסטרטגיית הדיסקאונט שהיא מציעה ללקוחות.‏

‏ב-9 החודשים הראשונים של 2013 עלו מכירות הרשת בכ-15% ל-2.4 מיליארד שקל, בתמיכת עלייה של 6.4% במכירות בחנויות זהות ופתיחת 5 סניפים חדשים בתקופה זו. הרווח הגולמי גדל בכ-14% ל-501 מיליון שקל.‏

‏בקופתה של רמי לוי בסוף הרבעון השלישי היו מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-195 מיליון שקל, והונה העצמי עמד על כ-290 מיליון שקל. ‏

במקביל לדוחות הודיעה הרשת על חלוקת דיבידנד של 18 מיליון שקל לבעלי המניות, המצטרף לדיבידנדים של 54 מיליון שקל שחילקה מוקדם יותר השנה.‏

‏‏בעקבות הדוחות, בבית ההשקעות פסגות הפחיתו את מחיר היעד למניית רמי לוי מ-190 ל-181 שקל בהמלצת "החזק", וציינו כי "התרחבות הרשת גובה מחיר הבא לידי ביטוי בהתכווצות שיעור הרווחיות התפעולית אף מעבר לציפיות המוקדמות שלנו". ‏‎‎‏

תוצאות רמי לוי ושופרסל
 תוצאות רמי לוי ושופרסל