סמנכ"ל במשרד מבקר המדינה יוצא נגד המבקר יוסף שפירא

גלי צה"ל: שמואל יונס, בכיר במשרדו של יוסף שפירא, מפנה אצבע מאשימה כלפיו וכלפי מנכ"ל המשרד, על כך שלטענתו הם פעלו לקדם את זכייתה של חברה קבלנית מסוימת במכרז תוך ניגוד עניינים ■ שפירא דחה את טענותיו של יונס

שמואל יונס, סמנכ"ל לענייני מינהל במשרד מבקר המדינה, טוען כי המבקר יוסף שפירא ומנכ"ל המשרד פעלו כדי לקדם את זכייתה של חברה קבלנית במכרז לבניית משכנו החדש של המבקר, זאת, לטענתו, תוך ניגוד עניינים - כך נחשף הבוקר (א') בגלי צה"ל.

על-פי הפרסום, יונס הודר מכל טיפול בנושא, אך האחרון סירב להפסיק את מעורבותו והודיע למבקר ומנכ"ל המשרד כי אין בסמכותם להדיחו.

על-פי הפרסום, במהלך חילופי הדברים בין הצדדים הביא יונס ציטוטים שלכאורה משויכים לאחד ממנהלי החברה הזוכה, שלפיהם נראה כי קיים קשר חברי בין המבקר לבין אותו מנהל.

עוד טוען יונס כי העובדה שהזוכה במכרז חולקת בעלות על חברת-בת עם החברה הפועלת כמפקחת על הפרויקט מטעם המדינה, מהווה ניגוד עניינים. הוא אף איים לפנות ליעוץ משפטי חיצוני אם טענותיו לא ייבדקו על-ידי הייעוץ המשפטי של משרד המבקר.

מנגד, מבקר המדינה שפירא דחה את טענותיו של יונס, ואמר כי היכרותו היחידה עם בעלי החברה היא מייצוג שלהם לפני כ-20 שנים. במכתב ששלח לפני כשבוע ציין שפירא כי יונס הוא אדם שמפריע לעבודה התקינה של המשרד, והוסיף כי עובדים אחרי במשרד טוענים כי מדובר באדם "שקרן" ובכזה שעלול להקליט שיחות עמו בניגוד לכללי המשמעת.

"ראשי חטיבות כינו אותך שקרן. סופר לי על שיטות העבודה שלך, ואפילו הוזהרתי שאתה עשוי להקליט אותי", כתב שפירא. "רק לפני שבועיים אמרת שהפרויקט מתנהל מהר מהצפוי ושהכול בסדר, ופתאום הכול לא בסדר".

דובר משרד מבקר המדינה ושמואל יונס סירבו להגיב על הדברים.