גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היום שאחרי רון לאודר: האם ערוץ 10 ישרוד עד המעבר לרישיון?

מתנת הפרידה של לאודר היא הזרמה שתספיק ל-3 רבעונים, כששנת 2014 תהווה מבחן לערוץ 10 בו יימדדו יכולותיו לשאת על עצמו רישיון ■ וזכייניות ערוץ 2? למרות הדיבורים על מיזוגים, הן כנראה מעדיפות להמתין שערוץ 10 יקרוס

מימן ומילצ'ן נשארו לבד

בתום דיונים מרתוניים שנמשכו כ-3 ימים רצופים, נותר ערוץ 10 עם שני בעלי המניות שלא מזרימים לו כסף. האחד - היו"ר יוסי מימן, שלא העביר ולו שקל לערוץ כבר כשנה וחצי, השני - ארנון מילצ'ן, שאינו חלק מהגוף הזה כבר 5 שנים בערך. רון לאודר, בעל המניות הדומיננטי, בעל הכיסים העמוקים, שנוכחותו הרגיעה את העובדים, החליט שאינו יכול עוד והפקיד בידי מימן את מניותיו ובידי השניים האלה את הערוץ.

מימן, נדמה, לא אוהב את ההחלטה של לאודר לעזוב את הערוץ. בין השניים נרשמו יחסים מתוחים, שמצטרפים לחוסר החיבה ההדדי גם עם מילצ'ן.

לצורך חתימת ההסכם היה צורך בהתערבותו של שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה, שיכול לרשום לעצמו הישג בתרומתו לפתרון המשבר.

לאחר שלא צלחו המגעים מול ג. יפית, ביקשו לאודר ונציגיו, אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי, להסדיר באופן המתון ביותר את עזיבתו, וכך עברו המניות למימן, ולא הופקדו במלואן בנאמנות או הוזנחו, כפי שעשו בעלי המניות האחרים.

על-פי ההסכם שנחתם, לאודר יזרים עוד 10 מיליון דולר עם עזיבתו. במקביל, יעבור הערוץ תהליך "התייעלות" שמשמעותו יכולה בהחלט להיות הליך פיטורים מסוים וקיצוץ רוחבי. שוב.

הכסף שיוזרם אמור לממן את החובות הגדולים לספקים שעומדים על מיליוני שקלים, ואת לוח התוכניות שכבר יצא לתהליך הפקה ואמור להיות משודר בשנת 2014.

בינתיים, אמורים בעלי המניות הנוכחיים להגיש בקשה לרישיון - המתבקשת עד סוף השנה, ולהתחיל לשקוד על הבאת משקיע לערוץ.

לא סוף לסיפור

יש סיכוי שתחושת דז'ה-וו תתקוף אתכם עם קריאת המשפט הבא: הצלתו של ערוץ 10 היא זמנית בלבד. כמו במשחק קנדי קראש אינסופי, מצליח הערוץ להתגבר על עוד שלב, רק בכדי לגלות אחד אחר נוסף, מכריע, אחריו.

הכסף שיזרים לאודר עכשיו לא יספיק לתפקוד הערוץ לשנה שלמה. על-פי ההערכות של אנשי הכספים בערוץ ובראשם המשנה למנכ"ל יואב הלדמן, כפי שהובאו בשיחות אתמול (ב'), הכסף הזה יחזיק את לוח השידורים של הערוץ על פני 3 רבעונים בלבד.

ברבעון האחרון של 2014 אמור ערוץ 10 להסתדר עם לוח שידורים בעצימות נמוכה שמטרתו העיקרית היא לעמוד במחויבויות בפני הרשות השנייה ופחות לגרוף רייטינג. עד אז, המטרה העיקרית היא להשיג משקיע לערוץ.

כאמור, הערוץ אמנם יגיש בקשה בסוף השנה הזו לרישיון - אותו סטטוס נחשק שאמור לספק לו אופק והיתכנות עסקית. ועם זאת, ברור לכולם שהצמד מימן - שערבויותיו האישיות לקרן אוריגו ולקרן הקולנוע עומדות על עשרות מיליוני שקלים - ולצדו מילצ'ן שמחפש דרך מילוט, לא יכולים להוביל את הערוץ בעצמם אל העידן החדש.

שנת 2014 אמורה להיות שנת מבחן לערוץ 10, ובה יימדדו יכולותיו לשאת על עצמו רישיון. ההסכם שנחתם אתמול מבהיר עם זאת: אם לא יחכנס משקיע חדש - לא יינתן רישיון.

שנת המבחן של רפי גינת

איך תראה השנה הקרובה? זו תהיה שנה שהערוץ יעמוד במחויבויותיו הרגולטוריות, אבל גם יהיה בה לוח שאמור להיות תחרותי. במסגרת זו נראה שלל תוכניות ריאליטי - "היפה והחנון", "מעושרות", "עד סוף העולם" (תוכנית ריאליטי חדשה שצולמה בפיליפינים) ושורה של תוכניות פריים-טיים ריאליטי נוספות.

זו צפויה להיות שנת המבחן הגדולה של רפי גינת, שיהיה זו לוח השידורים הראשון שהוא עומד מאחורי פיתוחו בפה מלא. הערוץ יצטרך לשמור לאורך כל השנה על רייטינג דו-ספרתי בפריים-טיים, לפחות 15%, כדי שישמור על איזון כלכלי כלשהו. נתונים נמוכים יותר עשויים לקרב את סופו של הערוץ, שכן לא יהיה מי שיזרים כסף לשיפור התזרים.

בעוד הלוח אמור לא להיפגע, שורות העובדים עשויות להידלדל, וקיימת סכנה כי הקיצוץ יתגלגל בעיקר אל חברת החדשות שעשתה מעבר לירושלים באחרונה.

אסור לשכוח שבעוד ערוץ 10 משנה מהלך בחייו - ערוץ 2 הוא עדיין ערוץ 2. בראשית השנה יתקיימו חילופי הימים בין קשת ורשת, וקשת, שמכינה לוח שידורים אגרסיבי עם "מאסטר שף", תשב על קנה הנשימה של ערוץ 10 במשך 4 ימים בשבוע.

רשת, שהכריעה את הערוץ בשנה החולפת ושינתה את התחושה שאפשר להתמודד מולה, לא תישאר פראיירית בשלושת הימים שנותרו. רישיון או לא, השוק לא באמת משתנה בעבור 10, ואם זה תלוי בשתי היריבות מאפיק 22 - הערוץ יכול להתקפל כבר עכשיו.

ובינתיים, בקשת ורשת

3 אפשרויות עומדות בפני זכייניות ערוץ 2, שמסיימות את השנה חזקות מתמיד ואמורות לעבור לרישיונות רק בשנת 2017, לפחות.

האחת - מיזוג בין שתיהן; השנייה - מיזוג של אחת מהן עם ערוץ 10; והשלישית - המתנה נעימה בתוך חיקו החמים של האפיק 22, עד שערוץ 10 יחזיר את נשמתו לבורא.

כפי שזה נראה כעת, השתיים בוחרות בינתיים בווילון מספר 3.

הסיבה הפשוטה היא שבמקרה שהרגולטור - הרשות השנייה והמחוקק - יראו שערוץ 10 לא מצליח לגייס משקיע עוד במחצית הראשונה של 2014, מחשש שייווצר מונופול, תקודם חקיקה שתאפשר לרשת ולקשת לצאת לערוצים נפרדים כבר ב-2015.

המדינה תכפה עליהן יציאה לרישיונות - עידן לו שתיהן מוכנות. במקרה שיימצא משקיע, והערוץ יצעד לקראת רישיון בבטחה בשנת 2015 - אזי התרחיש של מיזוג בשוק התקשורת המסחרית יתקרב הרבה יותר.

ערוץ 10

עוד כתבות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

זהו הרבעון הטוב ביותר ל-S&P 500 מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות