נדחתה עתירת כבל ורוזנטל לקיים בחירות ליו"ר ההסתדרות

ביהמ"ש המחוזי קבע כי בית נבחרי ההסתדרות הוא גוף נבחר המייצג את כלל חברי ההסתדרות, והוא הגוף המוסמך לבחור את מחליפו של עיני ■ ההחלטה סוללת את הדרך למינויו של אבי ניסנקורן ליו"ר ההסתדרות הבא ■ כבל: אערער לעליון

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ה') את עתירתם של חברי הכנסת איתן כבל ומיקי רוזנטל, שביקשו לקיים בחירות כלליות לתפקיד יו"ר ההסתדרות.

השופט יונה אטדגי קבע כי בית נבחרי ההסתדרות הוא גוף נבחר המייצג את כלל חברי ההסתדרות, והוא הגוף המוסמך לבחור את מחליפו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני שהודיע על פרישתו.

השופט דחה את טענתם של כבל ורוזנטל כי בית נבחרי ההסתדרות אינו גוף מייצג וקבע כי הבחירות לבחירת יו"ר ההסתדרות ייתקמו על-פי המתווה שאושר בבינ"ה (בית נבחרי ההסתדרות) ביום 4.12.13.

ההחלטה סוללת את הדרך למינויו של אבי ניסנקורן לתפקיד יו"ר ההסתדרות הבא.

את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכי הדין שוקי חורש ורונן ברומר ממשרד ש. הורוביץ ושות'. בית נבחרי ההסתדרות יוצג בידי עורכי הדין צביקה אגמון ויונתן קהת ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.

"קומבינה מול דמוקרטיה"

ח"כ איתן כבל הבהיר בשיחה עם "גלובס" כי הוא לא מתכוון לוותר: "בוודאי שאני מתכוון לערער לעליון, ואמרתי מראש שאעשה את זה אם תידחה הפנייה שלי למחוזי. מדובר בסוגייה חוקתית, והערכנו שהמקום הנכון להכריע בעניין זה בבית המשפט העליון.

"זה קומבינה מול דמוקרטיה, זה מה שזה. יו"ר ההסתדרות הכללית נבחר לתפקיד בבחירות כלליות ישירות באמצעות פתק אחד, וחברי בית נבחרי ההסתדרות נבחרים באמצעות פתק אחר. לא יכל להיות שהם אלה שיבחרו עכשיו בעצמם את יו"ר ההסתדרות הבא. אמשיך להילחם למען הדמוקרטיה ונגד הקומבינה".