ניר פלג וצחי סולטן ישקיעו בחברת אורד 10 מיליון שקל

חברת התשתיות אורד דיווחה כי החברה המשותפת של השניים, סולג, תזרים 10 מיליון שקל, בתמורה להקצאת 26.5% מהון המניות של אורד

ניר פלג, לשעבר מבעלי המניות ומנכ"ל אבגול, וצחי סולטן, מבעלי כלל חיתום ושותפות חיפושי הנפט מודיעין, ממשיכים לשתף פעולה. חברת התשתיות אורד דיווחה אמש (ג'), כי החברה המשותפת של השניים, סולג, תזרים 10 מיליון שקל, בתמורה להקצאת 26.5% מהון המניות של אורד. ההקצאה תיעשה לפי מחיר של 1.52 שקל למניה, הגבוה מעט מהמחיר שבו נסחרת אורד, המשקף לה שווי של כ-38 מיליון שקל.

אורד עוסקת בביצוע פרויקטים של מערכות חשמל ובקרת תנועה. במסגרת זימון לאסיפת בעלי מניות שתתקיים בסוף חודש ינואר לאישור ההקצאה, מדווחת אורד כי היא מחפשת משקיעים נוספים, שיזרימו לה עד 9.5 מיליון שקל נוספים תמורת הקצאת מניות, באותם התנאים. בשנת 2008 רכשה אורד את חברת אפסק, רכישה שהתבררה ככושלת (החברה הפכה לחדלת פירעון ונכנסה לפירוק) אשר ערערה את מצבה הפיננסי של אורד.

בעלת המניות הגדולה באורד היום היא קרן ויולה קרדיט (לשעבר פלנוס), אשר המירה שטרי הון שהעמידה לחברה למניות, והיא מחזיקה ב-35.9% מהון המניות בחברה, וברשותה הלוואות נוספות הניתנות להמרה למניות. בעלי המניות הגדולים האחרים מלבדה הם מייסדי החברה, אמנון ואריאל אדורם, המחזיקים ב-13.5% וב-29.1% מהון מניות החברה, בהתאמה. אריאל אדורם מכהן כמנכ"ל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אורד עם הכנסות של 123 מיליון שקל, עלייה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי, לעומת זאת, צנח ב-43% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז רשמה החברה רווח הון חד-פעמי. נכון לסוף ספטמבר הסתכם צבר ההזמנות ב-137 מיליון שקל, ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל. לאורד הון עצמי שלילי של 20 מיליון שקל, ולכן היא נסחרת ברשימת השימור, וזאת לפי שווי של 36 מיליון שקל.

את סולטן ופלג ייצג בעסקה עו"ד אורי רוזנברג ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.