לפיד וגרמן יודיעו על תוספת של 500 מ' ש' למערכת הבריאות

כפי הנראה, המקור התקציבי מגיע מהרזרבות בתקציב 2013 ■ הישג למערכת הבריאות או יחסי ציבור?

שר האוצר יאיר לפיד ושרת הבריאות יעל גרמן, שניהם חברי מפלגת יש עתיד, צפויים לבשר מחר (ה') על תוספת של כ-500 מיליון שקל לתקציב הבריאות. כפי הנראה, המקור התקציבי מגיע מהרזרבות בתקציב 2013.

לפיד וגרמן צפויים להודיע על כך במסגרת ביקור בבית החולים זיו בצפת, שם ידגישו כי יש לחזק את הרפואה הציבורית בעיקר בפריפריה, הן באמצעות הצטיידות במכשור רפואי מתקדם והן באמצעות תמריצים לרופאים.

התוספת המדוברת מתקבלת במערכת הבריאות כחמצן הכרחי, אולם בעיקר כטיפה בים. בקופות החולים ובבתי החולים טוענים מזה תקופה ארוכה כי המערכת מתוקצבת בחוסר של 2-4 מיליארד שקל - טענה שקיבלה בשבוע שעבר חיזוק מפתיע בסקירה מיוחדת של בנק ישראל. גם בג"ץ הורה בשנה שעברה למדינה לדון בעדכון התקצוב של קופות החולים לאחר שהשתכנע כי תקציבן נשחק עם השנים, אולם בסופו של יום המדינה הסכימה לתוספת חלקית הלבד באמצעות עדכון מינורי יחסית במדד הדמוגרפיה.

לטענת גורמים במערכת, בתוספת הזו יש משום הרבה יחסי ציבור למפלגתם של לפיד וגרמן, ומעט בשורות למערכת. מנגד, לא מן הנמנע כי ועדת גרמן לבחינת חיזוק מערכת הבריאות תוביל גם היא במסקנותיה לתקצוב נוסף של המערכת - בין היתר לצורך אימוץ מודל של "פול טיימר" בבתי החולים - מודל שבמרכזו מסה קריטית של רופאים מומחים יזכו לשכר גבוה במיוחד תמורת הקדשת מרבית זמנם לרפואה הציבורית.