מה קורה כאן? פעילת הליכוד שכמעט מונתה ל"מלוות אחמי"ם" בנמל אשדוד - מונתה לעוזרת יו"ר הדואר ותשתכר 15 אלף שקל בחודש

הפעילה, מירב שמולי, עבדה כראש ענף פניות הציבור במשרד רה"מ

אחרי שכמעט מונתה ל"מלוות אחמ"ים" בנמל אשדוד, תפקיד שהומצא במיוחד בעבורה, פעילת הליכוד מירב שמולי מונתה לתפקיד העוזרת האישית של יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, חזי צאיג. כך נודע ל"גלובס".

את המינוי שכמעט יצא לפועל בנמל, כפי שחשפנו בתחילת השנה, הוביל יו"ר דירקטוריון הנמל גדעון סיטרמן, שעל פי טענת המנכ"ל לשעבר שוקי סגיס, הסביר כי הוא עושה זאת בשם שר התחבורה ישראל כ"ץ וביקש בעבורה שכר של 15 אלף שקל בחודש (כ"ץ הכחיש כל קשר). הפעם מדובר כאמור בחברה ממשלתית אחרת, שפועלת תחת שר אחר מטעם הליכוד - שר התקשורת גלעד ארדן. על פי המקובל בחברות ממשלתיות, במשרה מסוג זה ניתן להרוויח כ-20 אלף שקל בחודש - ממש כפי שדרשו בעבורה בעבר.

בלשכתו של ארדן מבהירים כי "השר אינו מתערב בהחלטות ניהוליות פרסונליות בחברת הדואר".

צאיג הבהיר מצדו כי הוא מכיר את שמולי זה שנים רבות, וכי בחר בה לתפקיד מתוך מספר מועמדים ולאחר שקיבל עליה המלצות. לדבריו, ארדן בשום אופן לא התערב במינוי שלה. נציין כי גם צאיג מזוהה עם הליכוד ומקורב לשר התקשורת. ארדן התעקש למנות אותו ליו"ר הדואר, למרות תלונה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לוועדה לבחינת מינוי בכירים, זאת על רקע הביקורת שמתח בית המשפט המחוזי על העדות שמסר צאיג במסגרת משפטו של הנשיא לשעבר משה קצב.

השופטים ציינו בהקשר של צאיג כי הם "יותר ממסופקים באשר למידת דיוקה ואמיתותה של העדות", וכי היה בה משום צל כבד של מגמתיות ולהיטות בניסיון לסייע לקצב. ארדן מינה בעבר את צאיג לתפקיד יו"ר רשות נחל הירקון במקביל לתפקידו כמנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, ובהמשך ניסה למנות אותו גם ליו"ר מליאת רשות הטבע והגנים.

קורות החיים של שמולי (41), שהגיעו לידי "גלובס", ממחישים אולי יותר מכל את תופעת המינויים הפוליטיים בגופים הציבוריים. שמולי, בעלת השכלה תיכונית בלבד אבל פעילה בולטת מאוד במרכז הליכוד, עבדה לאחר תפקידה במשרד רה"מ כיועצת לשר התחבורה בתקופתו של מאיר שטרית, ובהמשך גם כמנהלת שירות לקוחות בחברת הדיור הממשלתית "עמידר".

בשנים האחרונות היא מעידה על עצמה כעצמאית בתחום הנדל"ן, ולאחר שנחשף הסיפור בנמל אשדוד אמרה ל"גלובס" כי אין לה מושג כיצד הגיעו בכלל קורות החיים שלה להנהלת החברה. אף שלא היה לה מושג, לטענתה, בנמל אשדוד לא זוכרים מתי הופעל מכבש כזה של לחצים כדי למנות מקורב כזה או אחר. יו"ר דירקטוריון הנמל, גדעון סיטרמן, אף הודה בעצמו כי הגיע לביתו של יו"ר ועד העובדים כדי לשכנעו בעניין. מאוחר יותר טען כי ברגע שהוסברו לו תהליכי הקליטה בנמל, לא לחץ בעניין.

יצוין כי רק לאחרונה דרשה רשות החברות ליישם תוכנית התייעלות במסגרתה ייסגרו סניפים רבים ויפוטרו אלפיים עובדים, כל זאת לאור מצבה הפיננסי הקשה של החברה והקושי הצפוי להחזר החוב לבעלי האג"ח. במילים אחרות, לא בטוח שחברה כזו זקוקה דווקא עכשיו לעוזרת אישית עבור היו"ר.

מינוי עוזר אישי בחברות ממשלתיות אינו מחייב מכרז, הואיל ומדובר ב"משרת אמון". ואולם מקורות המזוהים עם המגזר הציבורי טוענים היום (ה') כי אף שאין חובה כזו, טוב תעשה המדינה אם תפעל למנוע מה שנתפס כמינויים פוליטיים בוטים כל כך.

פייס
 פייס