ד"ש לרפורמה

המינוי של גוטמן אמנם ראוי, אבל הדרך, אוי הדרך, אותה דרך עקומה של קבלת החלטות שהיא הצגה של איש אחד ■ דעה

רק אל תספרו לנו על רפורמה בכדורגל הישראלי. סופשבוע אחד הספיק כדי להבין שהמציאות חזקה מהכל, שההתאחדות היא אותה התאחדות, שהשכונה היא אותה שכונה ובשביל שינויים בכדורגל לא יעזרו גם 50 ועדות.

זה התחיל בתוך בניין ההתאחדות עצמו כשוועדת האיתור למאמן הנבחרת נפחה את נשימתה לפני שהספיקה להתכנס אפילו פעם אחת. זה אחרי ששבוע שלם מנסים לשכנע את כל מי שרק רוצה לשמוע שהוועדה רצינית, שהיא תקבל החלטות ענייניות. מהרגע שהוכרז על הקמת הוועדה בהתאחדות הוציאו את כל האנרגיה על הסברים ועיוות של המציאות. בהתחלה מספקים הסברים למה יש בוועדה חמישה אנשים ולא שלושה כמו שהמליצה ועדת דודי כהן, אחר כך הסברים על מה זה משנה כמה חברים יש, העיקר שיש ועדה, אבל שתי יממות אחר כך כבר מצאו את עצמם מסבירים שהרי יש סעיף אחר אצל אותו דודי כהן שממליץ שמאמן הנבחרות ימונה לארבע שנים, אז אל תתקטננו עכשיו אם יש או אין ועדה. כדי להכשיר את השרץ לקחו שוב את חותמת הגומי משה אביבי, טבלו אותה בדיו, ונתנו סטמפה לתקינות ההליך.

בשורה התחתונה המינוי של גוטמן אמנם ראוי, אבל הדרך, אוי הדרך, אותה דרך עקומה של קבלת החלטות שהיא הצגה של איש אחד, שאחראי על השמש, הירח, מביאי הכדורים ומינוי המאמן הלאומי.

מילא הוועדה, היא לפחות לא גבתה קורבנות בנפש. אבל בשביל זה קיימים הרי המגרשים בנצרת, דלית אל כרמל, ולפני שבועיים ההתפרעות במשחק בין קרית גת לכפר קאסם, או אירועי בית"ר-סכנין. כל אלו מחזירים אותנו לימים יפים אחרים של אלימות קשה בכדורגל, שבגללה הקימו את אותן ועדות והבטיחו שינויים בכדורגל. שנה וחצי אחרי הפוגרומים במושבה ובווינטר, וכמה חודשים אחרי שהכדורגל הישראלי יצא לדרך חדשה, האבנים הן אותן אבנים, הבלוקים אותם בלוקים, הגזענות אותה גזענות, והענישה המינורית, אפשר להניח, תהיה אותה ענישה פלוס מינוס כמה שקלים למעלה.

המומנטום השכונתי נמשך אתמול (א') עם עוד אירוע שלקוח משנות ה-70, כשמשחקים בוטלו אחרי שקבוצות לא הגיעו למשחקים בגלל פנצ'ר באוטובוס. המשחק בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים (בליגת העל!!) נפתח באיחור של רבע שעה אחרי שאוטובוס שחקני בית"ר נתקע בפקקים. אפשר להבין את זה שאלי טביב מצא לקבוצה שלו בארטר עם ספונסר במלון בנתניה שממנו הוא יוצא למשחק. אבל צריך לזכור שכל זה קורה אחרי שב-26 באוקטובר, בקושי חודשיים וחצי אחורה, איחרה בית"ר למשחק ליגה, הפעם בעכו, שוב בגלל תירוצי אוטובוס. בזמן שבארה"ב עלו לשחק הלילה פוטבול בקור של מינוס 19 מעלות, אצלנו אפשר לקבל דחייה של משחק בליגת העל כאילו מדובר באיחור של תלמיד לבית ספר.

אבל בקרוב הכל יהיה בסדר. הרפורמה הרי כבר נחתמה.