השיחה: משמעת ברזל

הם מנהלים חברות גדולות, אבל מצליחים לקום כמעט כל בוקר לאימונים מפרכים בריצה, שחייה ורכיבה על אופניים, ולא זונחים את שגרת האימונים גם בנסיעות עבודה ■ מה מניע את אנשי העסקים שישתתפו בתחרות איש הברזל ישראמן נגב אילת?

"בנסיעת עבודה אני לוקח קודם כול בגד ים, משקפת ונעלי ריצה"

שם: ברק פלצ'י

תפקיד: מנהל נוברטיס אונקולוגיה

גיל: 39

מצב משפחתי: נשוי + 3

מגורים: אבן-יהודה

באיזה מקצה משתתף: המרחק המלא

מתי מתאמן: "5 ימים בשבוע - כמעט 15 שעות שבועיות. האימונים שלי הם בקצוות של היום - בדרך-כלל אימון בוקר שמתחיל ב-5:00 ואחריו אני מקפיד להגיע הביתה עד 7:00 בבוקר כדי לקחת את הילדים לבית-הספר. בסופי שבוע האימונים ארוכים, אבל אני מקפיד להגיע בשבת לארוחת הצהריים".

תחרויות קודמות ועתידיות: "לפני שנה עשיתי את מרתון אמסטרדם. השנה אשתתף בתחרות איש ברזל בפעם השנייה".

מי ימתין בקו הסיום: "אשתי גינת. בלי הפרגון שלה לא הייתי יכול להמשיך עם השיגעון הזה".

ברק פלצי / צילום: יאיר בן עמי
 ברק פלצי / צילום: יאיר בן עמי

"רצתי באסיה במקומות שבהם ילדים יצאו מהבקתות לראות מי רץ"

שם: ארז ברית

תפקיד: מנכ"ל ומייסד בית ההשקעות טנדם קפיטל

גיל: 41

מצב משפחתי: נשוי + 2

מגורים: רמת-פולג, נתניה

באיזה מקצה משתתף: חצי איש ברזל

מתי מתאמן: "שגרת האימונים תופסת חלק נכבד מאוד מהשבוע שלי. כדי שלא לפגוע בעבודה ובחיי המשפחה, אני מתחיל את האימונים שלי לבד מוקדם מאוד בבוקר - בדרך-כלל ב-5:30. אני משתדל לסיים בזמן כדי לקחת את הילדים לבית-הספר. אם צריך אני משלים אימון בשעות הערב. בשישי ושבת אני עושה אימונים ארוכים יותר, בני 3 עד 6 שעות, במסגרת קבוצה. לפעמים אשתי והילדים מגיעים לפגוש אותי בשטח לאחר אימון ואנחנו ממשיכים לטיול. גם בנסיעות עבודה אני מקפיד לשמור על שגרת אימונים. בכל מקום בעולם אפשר לרוץ. כבר יצא לי לרוץ באסיה במקומות שבהם ילדים יצאו מהבקתות לראות מי רץ".

תחרויות קודמות: "התחרות הראשונה שבה השתתפתי התקיימה לפני כ-4 שנים".

מי ימתין בקו הסיום: "השנה ימתינו לי בקו הסיום אשתי והילדים. בני החל גם הוא להשתתף בטריאתלון - אז יהיה נחמד בעבורו לספוג את האווירה".

ארז ברית / תמונה פרטית
 ארז ברית / תמונה פרטית

"יוצא מהבית בחושך מוחלט, אל הקור הירושלמי"

שם: אלי מאור

תפקיד: מנכ"ל מלון ממילא

גיל: 47

מצב משפחתי: נשוי + 3

מגורים: מבשרת-ציון

באיזה מקצה משתתף: המרחק המלא

מתי מתאמן: "אני מתאמן ברכיבה בין פעמיים לשלוש בשבוע. בשבת אני עושה אימון רכיבה ארוך עם קבוצה של 6 חברים, שנקראים 'הקבוצה הירושלמית' משום שכולם בה גרים באזור ירושלים. האימונים הם תמיד מוקדם מאוד בבוקר. אני יוצא מהבית בחושך מוחלט, אל הקור הירושלמי, כמובן עם פנסים על האופניים כדי שיראו אותי בשעות האלה. אני חוזר מאימון עד 7:30, במטרה להתייצב לעבודה בשעה סבירה. אני רץ פעמיים בשבוע בהר איתן, סמוך למעיינות הסטף, מדובר במסלול שטח מעגלי של 10-30 ק"מ. בשחייה אני לא מתאמן - אני פשוט שוחה בתחרות איש הברזל. גם בנסיעות לחו"ל אני מתאמן בריצה - מתעורר מוקדם בבוקר ונהנה לגלות את העיר באמצעות הרגליים".

תחרויות קודמות: "בשנת 2005 השתתפתי בתחרות איש הברזל הראשונה שלי. בזמנו היו בארץ כ-60 אנשים שהשתתפו בתחרות איש הברזל. היום להערכתי יש יותר מ-1,000".

מי ימתין בקו הסיום: "השנה בתום התחרות ימתינו לי בקו הסיום אשתי ובתי בת ה-6, שמאוד נרגשת לקראת התחרות".

אלי מאור / תמונה פרטית
 אלי מאור / תמונה פרטית

"הגוף מתמכר לתחרות ולאתגר"

שם: אייל שרצקי

תפקיד: מנכ"ל משותף בחברת איתוראן

גיל: 45

מצב משפחתי: נשוי + 3

מקום מגורים: תל-אביב

באיזה מקצה משתתף: המרחק המלא.

מתי מתאמן: "אני ישן מעט ומתאמן בשעות הבוקר המוקדמות בשל תנאי מזג האוויר והצורך להגיע לעבודה בזמן. לפעמים בקבוצה ולפעמים לבד. גם בנסיעות עבודה לחו"ל אני מקפיד להתאמן. הריצה והשחייה זמינים בכל מקום, צריך רק נעלי ריצה, בגד ים ומשקפת".

תחרויות קודמות ועתידיות: "אני עושה ספורט תמיד. התחלתי בריצה ואז עליתי מדרגה לטריאתלון. עם הזמן הגוף מתמכר לתחרות ולאתגר, הארוך ביותר והקשה ביותר. לפני כ-4 שנים התחלתי בחצי איש ברזל, ולאחר מכן עשיתי איש ברזל מלא. יש בתוך הספורט התמכרות פיזית ואצלי זה לגמרי בא לידי ביטוי. בסוף יוני השנה אשתתף בתחרות איש הברזל באוסטריה".

מי ימתין בקו הסיום: "בעבר, אשתי ובנותיי היו ממתינות לי בקו הסיום, אך מכיוון שהתחרויות שבהן אני משתתף הפכו אצלנו לדבר שבשגרה - הן ממעטות להגיע".

אייל שרצקי / תמונה פרטית
 אייל שרצקי / תמונה פרטית

"אימוני הבוקר נותנים אנרגיה לכל היום ואימוני הערב מנקים את הראש"

שם: ניר ברק

תפקיד: מנכ"ל שוונג

גיל: 41

מצב משפחתי: נשוי + 3

מגורים: תל-אביב

באיזה מקצה משתתף: "מקצה שלשות - אני בריצה; ושותפיי סוזי ודני דבוסקין - בשחייה ובאופניים. זאת השנה השנייה שאנחנו עושים את השלשה בתחרות"

הזוג דבוסקין הם מארגני טריאתלון הנשים ע"ש בתם תמר, טריאתלטית שנהרגה בזמן אימון על אופניים בתאונת פגע וברח באוגוסט 1996.

מתי מתאמן: "אני מתאמן 4 פעמים בשבוע לבד או עם חברים, שגם הם מנהלי חברות בארץ. את האימונים שלי אני עושה פעמיים בבוקר ופעמיים בערב. אימוני הבוקר נותנים אנרגיה לכל היום ואימוני הערב מנקים את הראש אחרי יום עבודה מפרך. היופי, בעיקר בריצה, הוא בכך שאפשר לעשות את זה בכל מקום על פני הגלובוס ובכל רגע נתון. כבר קרה לי שהייתי בחו"ל בבודפשט ורצתי במינוס 20 מעלות, כמובן שהייתי לבוש ומצויד בהתאם. בכל עיר גדולה יש פארק או מקומות נחמדים לרוץ בהם".

מי ימתין בקו הסיום: "אשתי ושלושת בניי".

ניר ברק / תמונה פרטית
 ניר ברק / תמונה פרטית