6 רקטות נורו לאשקלון; צה"ל הגיב ותקף ברצועה

תושבי העיר אשקלון התעררו למשמע אזעקת צבע אדום ברחבי העיר, כאשר שש רקטות נורו מכיוון רצועת עזה ■ מערכת כיפת ברזל המוצבת סמוך לעיר יירטה חמש מתוך ששת הרקטות שנורו ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח

לילה לא שקט בדרום: מטח של 6 רקטות נורה הלילה (ה') מכיוון רצועת עזה לעבר העיר אשקלון. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט חמש מתוכן ועוד רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי. שעות ספורות לאחר הירי, פעל חיל האוויר ברצועת עזה ותקף מטרות טרור.

תושבי העיר אשקלון התעוררו בשעה 01:00 לפנות בוקר לערך עם הישמע אזעקת צבע אדום. רגעים ספורים לאחר האזעקה תושבים דיווחו לחדשות 2 Online על לפחות שלושה הדי פיצוצים רמים שנשמעו ברחבי העיר.

מערכת כיפת ברזל המוצבת סמוך לעיר הצליחה ליירט בהצלחה חמש מתוך שש הרקטות שנורו. ככל הנראה הדי הפיצוצים שנשמעו היו יירוטים מוצלחים של המערכת.

לפנות בוקר הודיע דובר צה"ל כי כלי טיס של חיל-האוויר תקף משגר מוטמן, אתר לאחסון אמצעי לחימה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור בצפון רצועת עזה. "זוהו פגיעות מדויקות במטרות, והתקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל", נכתב בהודעה.

בדובר צה"ל מדגישים כי "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי חמישה פלסטינים נפצעו בתקיפת חיל האוויר, בהם ארבעה ילדים. על פי הדיווחים, החמישה נפגעו מרסיסים ופציעותיהם אינן מסכנות חיים.

הירי האחרון שבוצע מכיוון רצועת עזה התרחש לפני כיומיים לאחר הלווייתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל. אז נורו מכיוון רצועת עזה שתי רקטות קסאם לכיוון העיר שדרות. הרקטות נפלו בשטח פתוח, כך שגם באירוע זה לא היו נפגעים.