אישום: התחזו לטכנאי גז מורשים וביצעו בדיקות גז ללא רישיון

המשטרה הגישה כתבי אישום חמורים נגד 5 נאשמים בגין עבירות הנוגעות לטיפול בגז מבלי שהיו מורשים לכך ובאופן שעלול היה להוביל לפגיעה בנפש וברכוש

האם אסון פיצוץ הגז בירושלים מדרבן את המשטרה לפעול סוף-סוף? כשבוע אחרי ש-3 בני משפחת טופן משכונת גילה בירושלים מצאו את מותם עקב פיצוץ מצבור גז, הגישה היום (ה') המשטרה כתבי אישום חמורים ובקשה למעצר-בית עד תום ההליכים נגד 5 נאשמים, בגין ביצוע עבירות הנוגעות לטיפול בגז מבלי שהיו מורשים לכך ובאופן שעלול היה להוביל לפגיעה ממשית בנפש וברכוש.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של מעשה פזיזות ורשלנות, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק הגז.

מתוך כתבי האישום עולה כי במהלך השנים 2012-2013 העסיק הנאשם יוסי אקנין, באמצעות שתי חברות גז פרטיות שבבעלותו המספקות שירותי התקנות לחברת גז גדולה, 4 נאשמים אחרים, ביניהם שני אחיו, אסף וגיל אקנין, וכן שני עובדים נוספים, מחמד ואחמד מוסא.

מכתבי האישום עולה כי הנאשמים הציגו את עצמם כטכנאים מוסמכים בעלי רישיון, תוך שהמציאו מסמכים מזויפים, וכך ביצעו בשמה של חברת גז גדולה בדיקות תקינות וקריאות שירות באלפי בתי-אב ברחבי הארץ, ביניהם גן ילדים באזור השרון, מבלי שהיו מורשים לכך, מה שעלול היה להוביל לפגיעה בנפש וברכוש.

כתוצאה ממצגי-השווא מול חברת הגז הגדולה קיבלו הנאשמים במירמה שכר בגין מתן השירות בשווי של מאות אלפי שקלים.

לדברי המשטרה, היא "תמשיך לפעול בשיתוף עם משרד האנרגיה והתשתיות כנגד עבריינים בתחום הגז המסכנים את שלום הציבור וביטחונו".