אפשר אחרת: עובדי שירביט התאגדו, ההנהלה אמרה "וולקאם"

ככל הידוע, בשירביט, שהינה חברת ביטוח פרטית המעסיקה כ-250 עובדים, לא ננקט מצד החברה כל מהלך במטרה למנוע את ההתארגנות, ואנשי ההסתדרות אף הוזמנו להיכנס לבניין החברה

אחרי כלל ביטוח, AIG ומגדל, גם עובדי חברת הביטוח "שירביט" הקימו ועד עובדים והצטרפו להסתדרות הכללית. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, הודיע היום (ה') רשמית להנהלת החברה, בראשות המנכ"ל גיל ספיר והיו"ר יגאל נוף, כי ההסתדרות הפכה לארגון היציג של עובדי החברה ועל כן ההנהלה נדרשת בהתאם לחוק לפתוח במו"מ להסכם קיבוצי.

ככל הידוע, בשירביט, שהינה חברת ביטוח פרטית המעסיקה כ-250 עובדים, לא ננקט מצד החברה כל מהלך במטרה למנוע את ההתארגנות, ואנשי ההסתדרות אף הוזמנו להיכנס לבניין החברה.

בהנהלת שירביט מסרו היום כי "בהיותה חברת ביטוח בעלת אופי משפחתי אשר שמה בראש מעייניה את השירות ללקוחות והיחס לעובדים, שירביט תשמח להיכנס למשא-ומתן עם כל ארגון יציג. אנו מאמינים בזכותם של העובדים להתאגד ומשוכנעים כי בהבנה ובהסכמה נמשיך להצעיד את שירביט לצמיחה ושגשוג לטובת ציבור לקוחותינו והעובדים גם יחד".

לפני כ-3 שבועות חתמה הנהלת כלל ביטוח על ההסכם הקיבוצי הראשון בענף, שבמידת מה סלל את הדרך גם להכרה המאוחרת של הנהלת מגדל בהתארגנות של עובדיה. ההסכם בכלל ביטוח נחשב ככזה שמותיר חופש ניהולי רב בידי ההנהלה, ונעדרים ממנו מנגנונים מסורבלים כדוגמת "ועדות פרטיות" שמגבילים משמעותית את היכולת לפטר עובדים על רקע אי התאמה או על רקע צמצומים. ההסכם קובע כי ניתן לפטר עובד לאחר שצבר 2 חוות דעת שליליות בתוך חצי שנה מצד מנהליו, ובכפוף להיוועצות עם הוועד.

בהקשר זה אמר לאחרונה יו"ר ועד עובדי כלל, רוני רז: "אני מאמין בשיתוף פעולה עם ההנהלה ומנגד מאמין בכח שלנו כוועד, אבל קביעות לא צריכה להיות כמו עציץ שלא ניתן להזיז אותו. עובד רע צריך ללכת הביתה". עוד קבע ההסכם כי העובדים יקבלו בונוס בהתאם לביצועי החברה ולעמידה ביעדים, זאת בנוסף לתוספות שכר ולמענק חתימה. על פי הערכות, עובדים בחברות ביטוח נוספות מנסים להוביל בימים אלה מהלך התארגנות דומה.