האם שולה זקן תסייע לפרקליטות להביא להרשעת אולמרט?

פרקליטה של שולה זקן יסכם מחר את טיעוניה במשפט הולילנד ■ הערכות: יטען כי לאורך כל הדרך זקן פעלה לפי הנחיות אולמרט ובהתאם לאינטרסים שלו

האם שולה זקן תסייע לפרקליטות להביא להרשעה במשפט פרשת הולילנד את מי שהיה הבוס והפטרון שלה, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט?

עו"ד עופר ברטל, פרקליטה של זקן, העומדת לדין במשפט הולילנד בגין לקיחת שוחד מיזמי נדל"ן באמצעות עד המדינה המנוח שמואל דכנר, יסכם מחר (ג') בשעות אחר-הצהריים, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, את טיעוניה של זקן בתיק.

בין היתר צפוי ברטל להתייחס לטיעונים שהעלה אולמרט, המואשם אף הוא בלקיחת שוחד, לפיהם זקן פעלה מול דכנר על דעת עצמה. לפי ההערכות, ברטל יגיב לדברים בשמה של זקן ויטען כי לאורך כל הדרך היא פעלה לפי הנחיות אולמרט ובהתאם לאינטרסים שלו ומעולם לא העיזה לפעול בניגוד לרצונותיו.

לפי כתב האישום, בסמוך לחודש אפריל 2004, על-פי סיכום שהיה לו עם אביגדור קלנר ובמטרה לקדם את ענייניה של חברת הזרע, נתן דכנר לאולמרט 100 אלף שקל באמצעות זקן. לדברי הפרקליטות, זקן לקחה את הסכום בעבורה ובעבור אולמרט ב-5 צ'קים של 20 אלף שקל כל אחד, "ומתוך הסכום העבירה לידי אולמרט סכום שלא פחת מ-60 אלף שקל".

בעדותה במשפט אמרה זקן כי היא העבירה את 60 אלף השקלים למקורבו של אולמרט, עו"ד אורי מסר, לצורך כיסוי גירעונות ממסעות בחירות של אולמרט. זקן ציינה כי במהלך המשפט התברר לה לראשונה כי הכספים לא נועדו לכסות גירעונות של מערכות הבחירות של אולמרט, כפי שלטענתה מסר אמר לה.

"אני הבנתי שיש גירעונות דרך אורי מסר, לא ידעתי שבזמן אמת לא היו גירעונות", אמרה. "לא רציתי לערב את אהוד במקום שהוא לא צריך להיות. אחרי מערכת בחירות הוא היה עסוק בתפקידו, ולא חשבתי שאני צריכה להטריד אותו בדברים האלה. הייתי אשת אמונו, וכמוני גם אורי מסר, ועבדנו בשיתוף-פעולה מלא. אורי מסר כמו אח לי, הוא קורא לי 'אחותי', היה לו קשה להתמודד עם דברים מסוימים".

כאשר נשאלה שוב לאן הלך הכסף אם לא היו גרעונות, השיבה זקן: "תזמנו את מסר להעיד אם אתם רוצים לדעת מה נעשה עם הכסף. אדוני, נמאס לי שהכול עליי".

אולמרט, מנגד, טען כי זקן כלל לא העבירה את הכסף למסר ולקחה אותו לעצמה. "דפוס הפעילות של זקן מלמד שהיא קיבלה מדכנר את ה-100 אלף שקל לצרכיה שלה. הכספים ניתנו לזקן באופן אישי, ללא קשר לאולמרט, במסגרת מערכת היחסים בינה לבין דכנר", טען אולמרט בסיכומים.

יתרה מכך, בראיון שנתן לתוכנית "עובדה" טען סנגורו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר, כי זקן מסרה במשפט גרסה שקרית ולא נכונה.

אם אכן יטען עו"ד ברטל כי זקן פעלה לפי האינטרסים של אולמרט, הדבר עשוי לחזק את גרסת הפרקליטות כי הכספים שקיבלה הועברו לידי אולמרט.

הקרע בין זקן, שנחשבת כ"מסובכת עד מעל לראש" במשפט הולילנד, לבין אולמרט, לא החל היום. זקן הייתה לא רק מזכירתו אלא גם אשת אמונו וסודו של אולמרט משך שנים ארוכות, ובמשפט הקודם שבו הם עמדו לדין בצוותא בבית המשפט המחוזי בירושלים היא סירבה להעיד, והורשעה בגין חלקה בפרשת ראשונטורס, בעוד שאולמרט זוכה מהאישומים במסגרת פרשה זו (המדינה ערערה על זיכוי אולמרט לבית המשפט העליון, שטרם קיבל הכרעה בערעור).

לעומת זאת, במהלך משפט הולילנד חל קרע בין אולמרט וזקן, שהגיע לשיאו בשבוע שעבר כשהשניים נפגשו באירוע, ולפי הפרסומים במהלכו זקן הטיחה באולמרט את המילים "מכרת אותי". בנוסף אמרה זקן לאולמרט באותה הזדמנות: "אתה אומר שאני מושחתת? אני אומר שכל מה שעשיתי - למדתי ממך".

יתר על כן, למחרת כתב בנה של זקן, נדב, בעמוד הפייסבוק שלו: "אני לא בחרתי לשמור על זכות השתיקה. אז אחרי תקופה ארוכה אני רוצה לפרוק את מה שעל לבי, ואתחיל ב'תתבייש לך, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט'. המשך יבוא".

זקן מיוצגת בידי עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד-כהן. אולמרט מיוצג בידי עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר ממשרד גולדפרב-זליגמן ושות'. המשפט מתנהל בפני השופט דוד רוזן.