מתגבש: זקן תמסור מידע על אולמרט - ותקבל עונש קל יותר

הפרקליטות מנהלת מו"מ להסדר עם פרקליטיה של זקן, במסגרתו היא תמסור פרטים בעניינו של אולמרט בתיק הולילנד ■ במסגרת ההסדר אמורה זקן לזכות ככל הנראה למעמד של עדת מדינה ■ בפרקליטות עדיין שוקלים את ההצעה

האם משפט הולילנד בדרך לתפנית דרמטית? בין הפרקליטות לבין סנגוריה של שולה זקן, מזכירתו לשעבר של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מתקיימים מגעים להסדר טיעון - על אף השלב המאוחר שבו נמצא המשפט.

במסגרת ההסדר אמורה זקן לזכות ככל הנראה למעמד של עדת מדינה, ובתמורה למסור עדות חדשה ומלאה שבה, על-פי ההערכות, היא תפליל את הבוס לשעבר אולמרט, הנאשם כמוה בעבירה של לקיחת שוחד.

לפי ההערכות, זקן תעיד נגד אולמרט ותודה בחלק מהאישומים נגדה, ובתמורה ייגזר עליה עונש קל יחסית של בין שנה לשנה וחצי מאסר.

עוד במסגרת המגעים - מדובר על מתן עדות חדשה של זקן במסגרת פרשות ראשונטורס וטלנסקי, המצויות כעת בשלב הערעור בבית המשפט העליון. בהקשר זה מבקשת הפרקליטות לחדש את חקירת המשטרה ולגבות את עדותה של זקן הן בחקירת משטרה והן בבית המשפט.

על-פי הוראות סדר הדין הפלילי, ניתן עדיין לגבות עדויות גם בפרשות אלה, על אף שהמשפט בעניינן מצוי בשלב הערעור שלו, בהמתנה לכתיבת פסק דינם של שופטי בית המשפט העליון.

כזכור, אולמרט זוכה על-ידי בית המשפט המחוזי בירושלים מעבירת מירמה והפרת אמונים בשתי הפרשות ראשונטורס וטלנסקי, בעוד שזקן - ששמרה על זכות השתיקה בפרשות אלה - הורשעה במירמה והפרת אמונים בפרשת ראשונטורס.

לפי כתב האישום בתיק הולילנד, יזמי נדלן העבירו לאולמרט וזקן מאות טלפי שקלים בתמורה לקידום האינטרסים שלהם בפרויקט הולילנד ומיזמים נוספים.

סנגוריה של זקן, עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד כהן, סירבו להגיב לידיעה. מהפרקליטות נמסר כי "הפרקליטות איננה מתייחסת לשיחות עם סנגורים, ואין בכך לאשר או להכחיש את הפרסומים בנושא".

"הפרקליטות נמצאת במצוקה חמורה"

מצוות ההגנה של אולמרט נמסר: "הפרקליטות נמצאת במצוקה חמורה, כי היא מודעת היטב לכך שאין די בראיות שהוצגו על-ידה במשפט כדי להוכיח את טענותיה כנגד מר אולמרט. לפיכך, אם אכן מבקשת הפרקליטות לחתום על הסדר עד מדינה עם גברת זקן ולהשיב אותה לדוכן העדים, על מנת שתעיד את ההיפך הגמור מעדותה בבית המשפט, עדות שהפרקליטות ביקשה מבית המשפט בסיכומיה לאמצה כעדות אמת - איננו מתפלאים על כך.

"העובדה שהפרקליטות שוקלת לחתום על הסדר עד מדינה עם גברת זקן, לאחר שהסתיים כבר המשפט, וכל הצדדים ממתינים להכרעתו של כבוד השופט רוזן, מצביעה אך ורק על מצוקתה הראייתית הקשה של הפרקליטות, ועל כך שהיא מוכנה לעשות הכול כדי להביא להרשעתו של מר אולמרט בכל מחיר".