הישג ל"כוח לעובדים": חברת "קווים" הכירה בארגון

מדובר בחברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בארץ המעסיקה כ-1,700 עובדים מעפולה עד מודיעין ■ ראשי התארגנות העובדים הלינו בעבר על התנכלות

ארגון "כוח לעובדים" מחזק את דריסת הרגל שלו בסקטור העסקי: הנהלת "קווים", חברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בישראל המעסיקה כ-1,700 עובדים, הודיעה אתמול (ג') לחברי הוועד כי היא מכירה ב"כוח לעובדים" כארגון היציג של עובדיה. ההכרה ביציגות נמסרה במהלך פגישת היכרות שהתקיימה עם ראשי הוועד ונציג מטעם הארגון, וזאת שבוע לאחר שהארגון הכריז על סכסוך עבודה בחברה. רשימת מקומות העבודה המאוגדים בכוח לעובדים מתוך הסקטור העסקי מונה את חיפה כימיקלים צפון, לאומי השקעות, מפעל צ.ל.פ מקבוצת תדביק ואגד תעבורה - חברה נוספת בתחום התחבורה הציבורית.

"כוח לעובדים" הכריז על כך שהפך לארגון היציג של עובדי החברה כבר ב-16 בפברואר האחרון, אולם מיד לאחר מכן טענו בארגון כי הנהלת החברה לוחצת על העובדים לבטל את חברותם. עוד נטען כי 4 ממובילי ההתאגדות זומנו לשימוע לפני פיטורים תוך התנכלות לכאורה לאחרים. ההנהלה טענה מצידה כי ראשי ההתארגנות שיבשו את העבודה התקינה במהלך ניסיון ההתאגדות. "לטעון ששיבשנו את פעילות העבודה בשל ההתארגנות זה אבסורד", אמר על כך בשבוע שעבר משה קנפו-דנין, אחד מראשי הוועד שזומן לשימוע. "בכל מקום אליו הגעתי מצאתי את עצמי מוקף בסדרנים ונציגי הנהלה שהבהירו לעובדים טוב טוב שהקשר איתי נרשם", הוסיף.

במהלך פגישת ההיכרות שהתקיימה אתמול הציגה הנהלת קווים את גדי לוטן, לשעבר מנכ"ל ההסתדרות הכללית ששימש בהמשך גם כמנכ"ל פילת, כמי שיוביל מטעמה את המו"מ להסכם קיבוצי. את הוועד ילווה במו"מ שי כהן, המזכיר הארגוני של "כוח לעובדים" ואחד ממייסדיו. "אנו מברכים על החלטתה האחראית של ההנהלה ומייחלים למשא ומתן ענייני ומהיר", מסר קנפו-דנין. "פתיחת המשא ומתן היא תעודת כבוד לכושר העמידה של העובדים אשר בזמן מצומצם הגיעו ליציגות ועמדו בנחישות גם מול לחצים והסתייגויות ביחס להתארגנות. עתה נתפנה לעסוק בבעיות המטרידות את כולנו ולהצעיד את חברת קווים קדימה גם כמקום עבודה בטוח ויציב יותר", הוסיף.

חברת קווים פועלת בפריסה של 4 אשכולות: אשכול מרכז (פ"ת, בקעת אונו,( אשכול חשמונאים (רמלוד, מודיעין), אשכול עילית (מודיעין עילית ובית"ר עילית), אשכול צפון (חדרה, נתניה ועפולה). בעלי השליטה בחברה הם הורן את לייבוביץ' (35%), יעקב שחר נשיא מכבי חיפה ובעלים משותף של מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ - יבואנית וולבו והונדה (35%), א.נ. נתניה (15%), ומסיעי אריה שאשא (15%).

בענף ההיסעים נרשמה בשנה האחרונה תנופת התאגדויות בעיקר במסגרת ההסתדרות הכללית, שכללה את עובדי אגד היסעים, בון תור, שאשא, א.ראם, ומטיילי קרית שמונה. מנגד, בכוח לעובדים מצביעים על מגמה ברורה מבחינת הארגון, של דריסת רגל חזקה יחסית בסקטור העסקי בשנה האחרונה, זאת בעוד ש"כוח לעובדים" פעל בעבר בעיקר בקרב המגזר השלישי והסקטור הציבורי הבלתי מאורגן.