שריפה בבית בהרצליה פתוח תעלה לחב' הביטוח 5.3 מ' ש'?

יהודי צרפתי המחזיק בווילה מפוארת על הים בהרצליה פיתוח תובע 5.3 מיליון שקל ממסגריה וחברות הביטוח וטוען כי החברות התנערו מאחריות לשריפה שפרצה בבית בשל עבודות ריתוך בחדר השינה ■ מה בדיוק קרה שם?

לבית משפט המחוזי בלוד הוגשה באחרונה תביעה משפטית על סך 5.3 מיליון שקל, בגין נזקים שגרמה שריפה לבית מגורים יוקרתי בהרצליה פיתוח ששוויו מוערך בכ-10 מיליון דולר בהערכת שמאי, שגרמה לבית ולתכולה נזקים כבדים וירידת ערך של 10%.

התובע הוא יהודי בעל אזרחות צרפתית המתגורר בצרפת, והנתבעים הן חברות הביטוח הפניקס, הראל, ביטוח חקלאי, וכן מסגריית ניר אליהו שביצעה בבית עבודות ריתוך שגרמו לשריפה. התובע מיוצג בידי עוה"ד שלום סביון ואמיר נגלר ממשרד חיים קליר ושות'.

בתביעה שהוגשה ב-6 במארס נטען, כי בעקבות עבודות ריתוך שבוצעו בחדר השינה במסגרת עבודות מסגרות לבניית תקרת חדר השינה, התלקחה שריפה שהתפשטה לחדרים נוספים בבית וגרמה לירידת ערך כאמור, ולנזקים למבנה ולתכולה: לרהיטים, לדלתות הדירה, לארונות המטבח למתקני האינסטלציה ואביזרים, מתקני החשמל ולוחות המיתוג, וכן נגרמו נזקים כבדים לקירות המבנה ולרצפת הדירה, למתקני מיזוג האוויר, לתקרות ולמערכות הבקרה.

בנוסף נטען, כי נגרמו נזקים לקירות וחיפויי הגבס, לגופי התאורה, למערכת האינסטלציה, לפרקט, לשיש ונזקים נוספים. הנזקים מגיעים לכדי נזק בסכום של כ-1.2 מיליון שקל נכון למועד האירוע.

התביעה טוענת כי מדובר בבית פרטי מפואר ויוקרתי הממוקם ברחוב רמות ים בהרצליה פיתוח. הבית בנוי לפי סטנדרטים גבוהים במיוחד והוא עוצב בעיצוב מיוחד ומוקפד. הבית נבנה כבית חדש לאחר שהתובע רכש שלד מבעליו הקודם של הנכס ושכר צוות אדריכלים מהנדסים וקבלנים מהרמה הגבוהה ביותר.

"התובע לא חסך דבר כדי להקים את ביתו במדינת ישראל אליה הוא חש זיקה הדוקה", נכתב בתביעה. "מדובר בבית מגורים דו-קומתי הכולל עליית גג, בנוי מעל קומת מרתף ויש בו קומת כניסה הכוללת חדר אורחים ומטבח, וקומה שנייה הכוללת חדרי שינה וחדרי רחצה. בבית הותקן מעלון ומדרגות עץ. מהבית נשקף נוף מרהיב לחוף הים והוא שוכן בקרבת חוף הים של הרצליה פיתוח באזור הנחשב יוקרתי במיוחד.

"הבית משופע בעבודות נגרות, בניין וארונות קיר יוקרתיים, עבודות גבס ותאורה מיוחדים וכן מעקות זיגוג. בבית מערכת חילון יוקרתית ונדירה הכוללת פרופילציה מינימלית ויוקרתית במיוחד וזיגוג הידוע כטוב בעולם. בפינת האוכל הותקן מסך זכוכית להזזה, ובחצר הבית בריכת גלישה, והחצר מרוצפת בדק טיק יקר", תואר במפורט בכתב התביעה.

תביעת הנזיקין הנוכחית הוגשה לאחר ששלוש חברות הביטוח, כך נטען, התנערו מאחריותן וסירבו לסייע למבוטח בתשלום תגמולי הביטוח באופן שיאפשר לו לתקן את הנזקים. כל אחת מהחברות הטילה את האחריות לפיצוי על האחרת, והתובע לא קיבל שיפוי מאף אחת מהן.

לטענת התביעה, פוליסת הביטוח של כל אחת מהחברות, כללה כיסוי מלא על נזקי שריפה ואש, על הבית, המבנה והתכולה. הפרמיה בפוליסות הינה כ-20 אלף שקל בשנה, והכיסוי הוא במיליוני שקלים. נכתב, כי חברות הביטוח לא כפרו במקרה הביטוח אך בכל זאת לא שילמו את הפיצוי.

מהראל נמסר, כי "לא התקבל כל דיווח מהתובע על האירוע הנטען במועד התרחשותו או לאחר מכן. לתובע הייתה פוליסת קבלנים בהראל שפג תוקפה ביוני 2012. לאור העובדה כי אירוע השרפה חל בינואר 2013, נראה כי להראל אין כל קשר לאירוע הנטען".

(ת.א 13739-03-14)