גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אני מקווה שאנשים יתעשתו ונוכל לשמור את 'מעריב' בחיים"

עבור עיתון "מעריב" לא הוגשו הצעות רכישה רלוונטיות ויתכן שבן צבי ימשיך להפעילו ■ שלום גולדבלט, העו"ד שייצג את העיתונים במסגרת הקפאת ההליכים, חושף את מאחורי הקלעים של החלפת הבעלות

66 שנה, כמעט, לאחר הקמתו איש לא רוצה בעיתון "מעריב". מתוך 6 הצעות שהוגשו השבוע לרכישת מותגי "מקור ראשון" המוקפאת, ובהם "מעריב", רק אחת התייחסה לעיתון הוותיק וגם היא נדחתה על הסף מחוסר רציונליות. "מדובר בעיתון שהיה אחד המוסדות המפוארים בישראל והשוק הביע חוסר אמון", אומר עו"ד שלום (שולי) גולדבלט, "זה עצוב". גולדבלט, ממשרד גולדבלט גינדס יריב מייצג את החברות במסגרת הקפאת ההליכים לחברה והוא מי שהגיש את הבקשה להקפאה מטעם "מקור ראשון".

בסופו של יום, גולדבלט ונאמן מעריב רו"ח חן ברדיצ'ב הגישו לבית המשפט המלצה למכור את העיתון הציוני-דתי "מקור ראשון" לעיתון "ישראל היום" בעבור 17 מיליון שקל - 14 מיליון בעבור העיתון ו-3 מיליון שקל בעבור אתר nrg. ההצעה הראשונית של "ישראל היום" עיתונו של שלדון אדלסון, כפי שהוגשה ביום שני השבוע, הייתה גבוהה פי 3 מהצעות האחרים, ולרגעים נראה היה שהעניין סגור.

פוטנציאל כלכלי לא ממומש

"כל ההצעות נעו סביב ה-4 מיליון שקל לעיתון ושלדון הציע 12.5 מיליון שקל", מספר גולדבלט, שמשרדו היה מעורב בהליכי הקפאה של חברות כמו פיניציה, אופיס דיפו ומתאים לי. "אלא שבערב קבוצת ה'ג'רוזלם פוסט' של אלי עזור שלחה מכתב, בו נכתב כי הם מוכנים להעלות הסכום ל-13.5 מיליון שקל ואז נערכה התמחרות אתמול (ד'). ברגע שעלה המחיר ל-14 מיליון שקל, עזור פרש".

בית המשפט יצטרך כעת להחליט האם לקבל את ההמלצה של הנאמן או שמא לקבל את ההצעה השנייה - הלא מאוד רחוקה. "ישראל היום" התחייב לשמור למשך שנה לפחות על 90% מעובדי המנהלה והעיתונאים של העיתון, שהם 114 מתוך 120 העובדים, על 90% מעובדי הפרילנס ועל כל עובדי ההפצה של העיתון. הדיון בנושא יתקיים ביום א'.

העובדה שחצי מיליון שקל בלבד מפרידים בין שתי הצעות, שנראות גבוהות משמעותית מערכו של העיתון ההפסדי, מוכיחה עד כמה הוא משמעותי וכנראה טומן בחובו פונטציאל כלכלי לא ממומש. "דווקא ההצעה של עזור, יוצרת את התחושה שאנשים חושבים שיש משהו בעיתון הזה ובקהל שלו", אומר גולדבלט.

"קהל הלקוחות של 'מקור' - לעומת 'מעריב' - הראה נאמנות אדירה לעיתון. אנשים התקשרו והביעו תמיכה, כך גם העובדים - מדהים כמה העיתון חשוב להם. בתקופת ההקפאה חזינו בעלייה אדירה בפרסום במקור ראשון, ואני בטוח שהמפרסמים עשו את זה במטרה להחיות אותו. מפרסמים שהולכים לפרסם בגוף מת, עושים את זה רק כי חשוב שהעיתון יישאר. באשר למעריב לא קיבלנו כאלה טלפונים".

- לנגד עיניכם אמורה לעמוד ההצעה הגבוהה ביותר וטובת העובדים. אבל המחיר הלא רציונלי שהוצע לכם, לא מדליקה נורות אדומות או מעידות על התנהלות כלכלית לא הגיונית?

"במקרה הזה, אם היית רוצה לבדוק רציונלית את שווי העיתון, היית מגלה שאתה זה שצריך לשלם למישהו שייקח אותו. כל העיתונות הכתובה היום בישראל מפסידה כסף, זו הערכתי, בטח ש'מקור ראשון' ו'מעריב' מפסידים מדי חודש. אני לא יודע איך מודדים התנהלות כלכלית של מישהו שקונה משהו שמפסיד כסף. יש סיבות שהן מעבר לעניין הכלכלי, בגינן קונים כלי תקשורת. אנשים אחרים קונים קבוצות כדורגל בישראל".

- קבוצת כדורגל זה כמו עיתון?

"אנשים רוכשים את שניהם לאותם צרכים, אם כי אין ספק שלעיתונים יש משמעות אדירה מבחינת היכולת של ההשפעה".

גולדבלט מתייחס לעובדה שבעלי עסקים שמחזיקים כלי תקשורת בישראל עושים זאת מסיבות של יוקרה, או רצון להשפיע. "אני מעריך שאף אחד מהסיבות להצעות בכלל בתיק זה, לא הייתה סיבה כלכלית, שאמרה 'אני הולך לעשות כסף מזה'. לכולם. דווקא זה ש'ישראל היום' רכשו את בית הדפוס לשעבר של 'מעריב', יש היגיון כלכלי גדול להוסיף את העיתון לבית הדפוס כדי למלא את תפוסתו, מה שיכול להפוך את העיתון לרווחי. אני לא רואה את השיקולים הכלכליים מעבר לזה".

- איך יכול להיות אופק לשוק העיתונות, אם לטעמך ההתנהלות אינה רציונלית?

"במשך עשרות שנים השוק התנהל ככה וכל עוד היה מקום לעיתונות המודפסת היא ידעה להרוויח כסף. אבל הרווח אף פעם לא הניע את העיתון - הניעו את זה אידיאולוגיות. עיתונים מאז ומעולם הם לא גופים כלכליים פר אקסלנס. קטונתי מלהגיד מה מניע את 'ישראל היום' ברכישת 'מקור ראשון'. את מה שאתה שומע, אני שומע גם. אלה שמועות ולא עובדות".

יש לציין כי העובדים התנגדו לעסקה עם "ישראל היום", מחשש להשפעות אידיאולוגיות הקשורות באג'נדה הברורה של העיתון החינמי. השבוע אמר גורם בכיר ב"ישראל היום" ל"גלובס", כי "אם אמנם יירכש 'מקור ראשון' על-ידי 'ישראל היום', ישנה כוונה לשמור על עצמאות מערכתית של מקור ראשון בנפרד מישראל היום".

כעת נותרת פתוחה השאלה מה יעלה בגורל העיתון "מעריב" שממשיך לפי שעה לצאת מדי יום במהדורת ערב דלה, ואשר קופתו הולכת ואוזלת. למרבה האירוניה, לולא יצליחו למכור את העיתון יישאר "מעריב" בידי שלמה בן צבי, אם הוא יחליט לקחת אותו על עצמו.

"כרגע אנחנו מנסים למצוא פתרון", אומר גולדבלט. "אני מקווה שאנשים יתעשתו ונוכל לשמור את 'מעריב' בחיים. אני לא בטוח שנצליח, זה תפקידנו - לדאוג לפעילות, שיישאר עיתון 'מעריב' ושיהיו כמה שיותר עובדים. אני שמח שלפחות ב'מקור ראשון' ובאתר nrg ישמרו על העובדים".

- אתה בקשר עם בן צבי?

"אנחנו מדברים כל הזמן. בן צבי מאוד חפץ לדעת מה קורה. הוא מתעניין. תורם את תרומתו מבחינת המידע והאפשרות שנמקסם את המחירים. הוא חש אחריות והוא עוזר ומתעניין ונותן את התמיכה. הוא לא מפריע כמו שיש במקרים אחרים של הקפאה".

- מה מצבו הנפשי?

"אני חושב שהאיבוד של 'מקור ראשון' חורה לו, הוא הבין שהוא לא במשחק של ההצעות. הוא מאוד אהב את העיתון הזה".

- את "מעריב" פחות?

"התנהלות שהייתה ב'מעריב', גם מצד העובדים, הייתה בלתי אפשרית. העובדים לא נתנו את התחושה שהם יעשו הכל כדי להשאיר את זה בחיים. ללחץ שהופעל על בן צבי מצד העובדים, יש תרומה נכבדת לזה שבסוף הוא לא המשיך הלאה".

- עובדי "מעריב" נושאים באחריות על מותו?

"אין לי ספק. כי אם היו מגיעים להסדרים מוקדמים יותר, בן צבי לא היה מפסיד כל כך הרבה כסף. הוא לא הצליח לעשות את תוכנית ההבראה שהוא ביקש לעשות. צריך למצוא את דרך המלך והם לא העריכו נכון את יכולתו של בן צבי להמשיך ככה. כשאתה מנהל מו"מ אתה לפעמים קורע את החוט. מתוך ראייה חיצונית, בלי שהייתי מעורב, התחושה היא שגם בהקפאת ההליכים לא צפינו בעובדים שבאים ואומרים אנחנו באים לתת את הכל. תסלח לי, אבל כל אחד דאג לתחת שלו ורץ להגיש תלונות במשטרה במקום לחשוב איך עושים עיתון טוב יותר. ולראייה אף אחד לא הציע בעדו".

- ולהתנהלות של בן צבי לא הייתה תרומה לנפילת העיתון ולשחיקת המותג?

"בהחלט הייתה. בראש ובראשונה העובדה היא שבסופו של יום העיתון הזה לא הצליח. קשה לי לבוא אליו בטענות כי הוא לקח עשרות מיליוני שקלים מהבית, הוא כנראה האמין בזה, אבל לא עשה את הדברים הנכונים ובזמן. הוא היה צריך להיות יותר אלים כשראה שהמצב מטורף, ולייעל ולא להמשיך כמו שהמשיך. לא צריך להסתכל על בעל השליטה ולהגיד מידית זה כישלון שלו - זה כישלון של כולם וזה עצוב. בנקודה הזו הייתי מצפה מכולם לתת כתף".

- אתה מאמין שבן צבי ירצה להמשיך כעת ולהחזיק ב"מעריב"?

"הוא יעשה את חישוביו. הוא בסך הכל אדם רציונלי".

- זו השאלה הגדולה - אחרי כל המסע שהוא עשה עם מעריב ולקח איתו מטה את "מקור ראשון", אתה עדיין חושב שבן צבי הוא אדם רציונלי?

"לדעתי כן, אבל אני מכיר אותו רק 14 יום. מניעיו לא כלכליים, אבל הוא רציונלי". עם קבלת אישור ההקפאה על-ידי בית המשפט, התחייב בן צבי כי אם לא ימכרו המותגים, הוא ימשיך להפעילם. לשאלת "גלובס" האם הוא עדיין עומד מאחורי דבריו, סירב בן צבי להתייחס.

מוועד עובדי "מעריב" נמסר: "חבל שעורך הדין גולדבלט בוחר להתבטא בנושאים שהוא כלל אינו מבין בהם ועוד מוצא את החוצפה להאשים אחרים במצב העגום אליו הגיע העיתון. עו"ד גולדבלט, שביקש מטעם בן צבי למנות נאמן מטעם בית המשפט, הוא גם זה שייצג את החברות בבעלות בן צבי בדיון על בקשת הקפאת ההליכים, שהתנהל ב-9.3.14. האם באותו דיון הוא לא ראה את רשימת הנושים הארוכה שהותיר אחריו בן צבי, ביניהם משרדי עורכי הדין שייצגו אותו עד לא מזמן?

"האם גולדבלט כעורך דין ער לעובדה שהעובדים נותרו ללא משכורת ונגנבה להם הפנסיה?כעו"ד הוא ודאי ער לכך שזאת עברה פלילית. להלן העובדות: מיד עם תחילת ההקפאה הוצאו כל עובדי מעריב לחל"ת והעיתון הפסיק לצאת. עוד לפני כן, נציגי ההנהלה הודיעו כגנבים בלילה, חמש דקות לפני כניסת שבת, שאין עיתון ביום ראשון. העיתונאים והעובדים הם שהרימו את העיתון לבד ודאגו שיהיה זמין לקוראים בגרסה האלקטרונית באינטרנט. אבל כשאותם העובדים הבהירו שהם באים בכל זאת למשמרת לעשות עיתון - כל מה שהיה חשוב להנהלה זה 'לוודא שהם יודעים שזה בהתנדבות'.

"לאורך כל הדרך העובדים היו שותפים אחראיים והסכימו, בלב כבד, לוויתורים כואבים בכוח האדם ובשכר, בעקבות בקשות ההנהלה. חבל שהיא עצמה לא הפגינה את אותה מידה של אחריות. על איזה עיתון טוב יותר מדבר עו"ד גולדבלט? הרי במצוות בן צבי הם הפסיקו את הופעת העיתון היומי וגרמו באופן מכוון למותו. איך אפשר שלא לבוא לבן צבי בטענות, אחרי שמתחילת הדרך הוא רימה את הנאמנים, את העובדים ואת בעלי העסקים שנתנו שרות לעיתון, ולא, לא עמד באף הסדר שהתחייב אליו. זה עצוב וטראגי שלאחר ששלמה בן צבי קפץ הרבה מעבר ליכולות הכלכליות שלו ושיקר לכולם לאורך כל הדרך, הוא הצליח להרוס לחלוטין את מעריב. לגבי גולדבלט כל שנותר להגיד: אנו מאחלים לו שיצליח לגבות את שכר הטירחה המגיע לו מפירמידת החברות של שלמה בן צבי".

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

אייל בן סימון מימש אופציות של הפניקס בהיקף של 1.65 מיליון שקל

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

פגרת הכנסת כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"