נפתלי בנט: נתבע אישית את אבו-מאזן בגין פשעי מלחמה

שר הכלכלה בגל"צ: מכינים תביעה נגד יו"ר הרשות הפלסטינית בגין ההעברה היומיומית של כסף לחמאס שיורה על אזרחי ישראל טילים, ובשל המימון של המחבלים והרוצחים עצמם

שר הכלכלה וראש הבית היהודי נפתלי בנט שולף איום חדש כלפי הרשות הפלסטינית: תביעה אישית בביהמ"ש הבינלאומי בהאג נגד יו"ר הרשות אבו-מאזן בגין פשעי מלחמה בשתי עילות - בגין ההעברה היומיומית של כסף לחמאס שיורה על אזרחי ישראל טילים, ובשל המימון של המחבלים והרוצחים עצמם - כך פורסם בתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל.

במקביל, המאמצים להצלת המשא ומתן עם הפלסטינים עדיין נמשכים והיום תתקיים פגישה נוספת בין הצוותים הישראלי והפלסטיני כדי לנסות לבחון כיצד ניתן לצאת מהמשבר בשיחות. כרגע כל צד מאשים את הצד השני - ישראל טוענת שהפלסטינים שברו את הכלים ברגע האחרון בעיקר בפנייה החד צדדית לאו"ם, והפלסטינים טוענים שישראל אשמה בכך שסרבה לבצע את הפעימה הרביעית ולשחרר עוד 26 אסירים, כפי שהתחייבה, ובשל העובדה שפרסמה מכרז בגילה ברגעים הרגישים ביותר על ההסכם שהתגבש.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר הבוקר כי לפלסטינים קשה להאמין שנתניהו וממשלת ישראל רציניים. "האם ממשלת ישראל יכולה לפרט לי מהם התנאים למשא-ומתן?", שאל עריקאת בראיון, "תשאלו את ראש הממשלה, שר הביטחון או כל שר בממשלה - כשאתם נפגשים עם הפלסטינים, מה אתם רוצים להשיג?".

משחק ההאשמות מתקיים גם בתוך הממשלה. שרת המשפטים והמומנה על המשא ומתן, ציפי לבני, האשימה אמש בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 את שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, כי ניסה לחבל בעסקה בכוונה תחילה. "להערכתי שר השיכון עשה זאת בכוונת מכוון כדי לטרפד את מה שאני עושה עם ראש הממשלה", אמרה לבני, "זה המחיר של נוכחות של הבית היהודי ואורי אריאל בממשלה".

בסביבתו של אורי אריאל טענו מנגד כי השר לא קבע את עיתוי פרסום המכרז. "המכרז בגילה היה מכרז חוזר ושר הבינוי והשיכון לא מעודכן בכל מכרז חוזר שמתפרסם", טענו. אריאל מסר בתגובה כי "החמאה מרוחה על ראשה של השרה לבני שקיבלה אשראי בלתי נגמר לעשיית השלום, כולל שחרור מרצחים שפלים. לבני נכשלה כישלון חרוץ וכעת היא מחפשת את מי להאשים חוץ מעצמה".