העליון: האחים נקש יוכלו להקים מלון במחלף גלילות

זאת, לאחר שביהמ"ש העליון סתם את הגולל על העתירות שהגישו 70 תושבים המתגוררים סמוך למתחם, כנגד ההיתר

סופית: האחים נקש יכולים לממש את היתר הבנייה שהנפיקה להם עיריית ת"א להקמת מלון בן 90 חדרים בדרך נמיר, סמוך למחלף גלילות. זאת, לאחר שביהמ"ש העליון סתם את הגולל על העתירות שהגישו 70 תושבים המתגוררים סמוך למתחם, כנגד ההיתר.

הקרקע ממוקמת ברחוב יוניצמן פינת דרך נמיר, ונמצאת בבעלות חברת פרוספריטי, שבשליטת האחים נקש, בעלי רשת מלונות אורכידאה. התושבים המתגוררים סמוך למגרש עתרו לביהמ"ש המחוזי על החלטת הוועדה המקומית להנפיק היתר בנייה למלון, וטענו כי ההיתר שניתן לחברה להקמת מלון בן 6 קומות ו-90 חדרים בלתי חוקי כי על פי התב"ע שחלה על הקרקע ניתן להקים עליה "מלונית" בת 4 קומות ו-24 חדרים בלבד. בספטמבר האחרון דחה ביהמ"ש המחוזי את הערעור, ונימק את ההחלטה בכך שהנפקת ההיתר הייתה סבירה ושהפרשנות למילה "מלונית" מתיישבת עם ההיתר שהונפק. עוד קבע ביהמ"ש כי ההגדרה "מלונית" לא קבעה מספר חדרים ולאורך השנים המונח מתעדכן על פי הנחיות משרד התיירות.

התושבים הגישו ערעור על ההחלטה לעליון וטענו כי "ביהמ"ש מיאן לאמץ את הפרשנות למונח מלונית המעוגנת בהנחיות משרד התיירות, שלפיהן מלונית תכלול 11-24 חדרים בלבד". לטענתם מקור המונח מלונית נועד להבחין בין מלון לבין מוסד אכסון קטן יותר שבהכרח אינו מלון. עוד טענו התושבים כי עמדת משרד התיירות בסוגיה אינה רלוונטית.

פרוספריטי, באמצעות עוה"ד איל מאמו ואיל שרון ממשרד אגמון רוזנברג הכהן ושות', טענה כי יש לדחות את הערעור ה"קנטרני וטורדני שאין בו שום טעם". זאת לאחר שמשרד התיירות הגדיר ב-1986 כי מלונית תכלול לפחות 100 מיטות אורחים, וחתם על היתר הבנייה לפרויקט. בדיון הראשון שהתקיים בנושא בשבוע שעבר, ובהמלצת העליון, החליטו התושבים למשוך את עתירתם וזו נדחתה. בכך נסללה סופית הדרך למימוש היתר הבנייה שקיבלו האחים נקש להקמת מלון במתחם.