תביעה: תלמיד חווה התקף חרדה בגלל שהמורה נזפה בו

הוריו של תלמיד בבי"ס יסודי באשדוד הגישו תביעה נגד המחנכת ונגד העירייה, בטענה כי נזיפה חמורה של המורה גרמה לבנם התקף חרדה ונכות נפשית

הורי תלמיד בבית-ספר יסודי באשדוד הגישו באחרונה תביעה נגד עיריית אשדוד והמחנכת של התלמיד, בטענה כי נזיפה חמורה של המורה גרמה לבנם לנכות נפשית.

על-פי הנטען בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט בראשון-לציון, בזמן שהתלמיד היה בכיתה א' הרימה עליו המורה את קולה בצורה קיצונית על רקע תפקודו בכיתה.

"כתוצאה מכך נכנס התלמיד למצב של 'התנתקות וקיפאון' שנמשך כ-40 דקות", נכתב בתביעה. מצב "הקיפאון" אליו נכנס הילד התבטא על-פי הטענה בכך שהוא ישב על כסאו ללא תנועה, עיניו מגולגלות כלפי מעלה ולסתותיו נעולות, לטענת משפחתו.

לדבריהם, התקרית אירעה כאשר התלמיד היה בכיתה א'. אמו של התלמיד הוזעקה לבית-הספר לאחר שהילד לא הגיב לניסיונות צוות בית-הספר לתקשר עמו.

גם הגעת האם לבית-הספר לא הביאה לשינוי במצבו. "כשהגעתי לבית הספר חשכו עיניי. ראיתי את כל המורים סביב הבן שלי", סיפרה האם בשיחה עם חדשות 2 Online. "התחלתי לצעוק, רק שיגיב, שידבר איתי. במשך 40 דקות הילד לא הגיב כלל. הוא פשוט לא היה איתנו. חשבתי שהלך לי הבן", הוסיפה.

צוות בית-הספר הזעיק למקום אמבולנס, והתלמיד פונה לבית-החולים קפלן ברחובות, שם הוא שב להכרתו.

"גישתה העוינת של המורה הובילה למצוקה"

בדיקת הילד גילתה כי בעקבות נזיפת המורה הוא עבר התקף חרדה שגרם לו לפרכוס דמה. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד גל אביהוד, טוענת האם כי המחנכת של בנה "הודתה בפניה שהרימה את קולה באופן חריג על התלמיד".

בעקבות המקרה, שאירע לפני כשנה, תובעת משפחתו של התלמיד פיצויים בסכום של עשרות אלפי שקלים מעיריית אשדוד ומהמחנכת בגין הנזק הנפשי שנגרם לבנם.

בחוות-דעת שצירפו לתביעתם טוענת משפחתו של הילד כי האירוע גרם לו לנכות נפשית זמנית בשיעור של 25%. "גישתה העוינת של המורה", כותב הפסיכיאטר בחוות-דעתו, "הובילה למצב דחק חריף שהוביל לפרכוס דמה, שהוא ביטוי למצוקה הנפשית שחווה בסיטואציה".

את נזקיו של בנם מתארים הוריו באומרם כי האירוע גרם לו לטראומה קשה, בעטיה הוא מתקשה לחזור לחיים נורמטיביים. "בננו נזקק ויזדקק לטיפול רגשי על מנת להתמודד עם השלכות האינטרקציה השלילית עם מורתו", סיכמו.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי "פרטי המקרה אינם מוכרים לנו, וכן כתב התביעה טרם התקבל אצלנו. כל הטענות יתבררו בין כותלי בית המשפט".